تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805781385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعتگر ایلامی که مقابل یکی از بانکها خودسوزی کرد، فوت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صنعتگر ایلامی که مقابل یکی از بانکها خودسوزی کرد، فوت شد ایلام- ایرنا- یکی از تولیدکنندگان بخش صنعت و معدن استان ایلام که در اعتراض به روند حاکم بر نظام بانکی کشور چند روز پیش اقدام به خودسوزی کرده سزانجام صبح امروز جان خود را از دست داد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «ستار عبدالی» از تولیدکنندگان پروفیل فولاد استان ایلام پنجشنبه هفته گذشته در مقابل بانک صنعت و معدن شعبه «پارک وی» شهر تهران اقدام به خودسوزی کرد.
این صنعتگر پس از انتقال به بیمارستان امروز دوشنبه به علت شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تولیدکننده بخش صنعت از بهترین و فعال ترین افراد این حوزه در ایلام به شمار می رفت که فقدان ایشان برای بخش صنعت و معدن استان و کشور ضایعه بسیار دردناکی است.
«شعبان فروتن» ادامه داد: مرحوم عبدالی، برای راه اندازی کارخانه پروفیل فولاد در شهرک صنعتی ایلام 60 میلیارد ریال وثیقه را تامین کرده بود و نظام بانکی نیز با پرداخت تسهیلات به مبلغ 50 میلیارد ریال برای این واحد صنعتی موافقت می کند.
وی یادآور شد: شوربختانه بانک صنعت و معدن با وجود تامین وثیقه سنگین از سوی این تولید کننده تنها 25 میلیارد ریال از تسهیلات مصوب شده را در اختیارش قرار می دهد که این کار، وی را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده بود.
رییس اتاق بازرگانی ایلام با انتقاد شدید از نظام بانکی کشور تاکید کرد: با وجود این که واحد پروفیل فولاد مرحوم عبدالی به مرحله تولید رسیده بود ولی به علت نبود سرمایه در گردش از یک سال گذشته به تعطیلی کشیده شد.
فروتن بیان کرد: برخی افراد در کشور به سبب وابستگی به جریان ها و اشخاص ذی نفوذ به راحتی تسهیلات سنگین از نظام بانکی دریافت می کنند و حتی حاضر به بازپرداخت اقساط نیز نمی شوند در حالی که این تولید کننده خوش نام استان ایلام وثیقه 60 میلیاردی را تامین کرده بود و دارای پیشینه بسیار خوبی نیز در زمینه تولید محصولات صنعتی بود.
وی اضافه کرد: فشار ناشی از تامین نشدن سرمایه در گردش به علت پایبندنبودن بانک ها به قوانین و مقررات با وجود مصوب شدن پرداخت تسهیلات، مرحوم عبدالی را به واکنش وادار کرده و با مرگ این تولید کننده بخش صنعت و معدن کشور و استان ایلام از وجود یکی از افراد خوش نام و باسابقه در این حوزه محروم شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی در کشوری همچون ژاپن صفر است در حالی که تولیدکنندگان ایرانی برای دریافت تسهیلات حتی با نرخ 30 تا 35 درصد از سامانه بانکی نیز مشکلات عدیده ای دارند.
فروتن گفت: افرادی همچون عبدالی تمام سرمایه و دارایی خود را برای راه اندازی واحدهای تولیدی به هدف اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویای کار و رونق اقتصادی استان به کار می گیرند ولی شوربختانه به سبب حمایت نشدن از سوی دستگاه های دولتی نه تنها سودی از این راه نصیب آنان نمی شود بلکه حوادث دلخراش و ناگواری همچون این حادثه برای آنان روی می دهد.
وی یادآور شد: ماندگاری در عرصه تولید و صنعت با این شرایط به هیچ وجه امکان پذیر نیست و تکرار این گونه حوادث در صورت تداوم شرایط کنونی در استان دور از دسترس نخواهد بود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام بیان کرد: ایران اسلامی اکنون در شرایط و موقعیت بسیار حساسی قرار دارد و دشمنان داخلی و خارجی برای ضربه زدن به آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
فروتن افزود: نظام بانکی که باید خود آسان کننده و شتاب دهنده شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و صنعتگران باشد اکنون به بزرگترین مانع حرکت آنان تبدیل شده است.
وی با استمداد از دولت به ویژه شخص رییس جمهوری برای حمایت ویژه از فعالان بخش صنعت و معدن کشور و استان ایلام گفت: بساط نزول خواری بانک ها را باید هرچه زودتر جمع کرد.
فروتن در پایان ابراز امیدواری کرد که با تصمیم فوری دولت تدبیر و امید شاهد اصلاح رویه های مرسوم در نظام بانکی و مجاب کردن آنان به رعایت قانون و کاهش نرخ سود تسهیلات باشیم.
به گزارش ایرنا، بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام به سبب مشکلات مختلف از جمله نبود نقدینگی، فشار بانک های عامل و همکاری نکردن آنها، نداشتن و یا ناتوانی در تامین وثیقه برای دریافت وام اکنون تعطیل و یا ورشکسته شده اند.
ایلام یکی از استان های غیربرخوردار است که برای توسعه نیازمند جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، همکاری بانک های عامل برای پرداخت وام های آسان، معافیت های مالیاتی و ارائه مشوق های ویژه دولتی است. ک/3
540/565



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن