تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816599218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معتادان نیاز به نشاط روحی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > انتظامی و حوادث
معتادان نیاز به نشاط روحی دارند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: معتادان ناخودآگاه پس از مصرف دچار بیماری افسردگی می شوند و این افراد نیاز به نشاط روحی دارند.



به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا محجوب در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و مواد مخدراظهار داشت: بالابردن سطح درگیری جامعه با اعتیاد ابزار موثری برای کنترل این بلیه شوم اجتماعی است و قطعا نتایج موثری را به همراه دارد ولی باید به این موضوع توجه داشت که حساس کردن مردم و مبارزه با مواد مخدر با توجه به رويكرد اجتماعي باید جنبه علمی و عملیاتی داشته باشد.

نماینده مردم تهران افزود: باید به این موضوع توجه داشت که اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به صورت غیرعلمی نه تنها باعث پیشگیری از اعتیاد نمی شود بلکه تشدید گرایش به مواد مخدر را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به این موضوع غافل ماند که عموم کسانی که معتاد هستند به نشاط روحی نیاز دارند و این افراد به صورت آگاه و ناآگاه به افسردگی درونی دچار هستند، گفت: در گام اولِ اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر همه مردم باید بدانند که فرد معتاد بیمار تلقی می شود و واکنش اجتماعی نامناسب مقابله با عمل آنها، ناهنجاری های اجتماعی یا تشدید مصرف مواد مخدر آنها را به صورت مخفیانه به همراه دارد. لذا نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با همفکری روانشناسان باید طرح‌های قابل قبول جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه بود و نبود شادی موضوعی تربیتی، روانی و گاهی کارکرد تاریخی دارد، گفت: نمی‌توان با قاطعیت گفت که نبود شادی سبب بروز اعتیاد می‌شود ولی همه نسبت به این موضوع واقف هستیم که افسردگی یعنی نداشتن روحیه شاد. پس اگر شادی را بتوانیم در جامعه تروج دهیم قطعا سطح ابتلاء به اعتیاد به ویژه گرایش به مواد مخدر صنعتی که اکثرا به صورت زیرزمینی تهیه شده و ناخاصی فراوانی دارد، کاهش می یابد. محجوب با بیان اینکه طبق گفته کارشناسان وجود مواد مخدر ناخالص مرگ و میر معتادان را افزایش می دهد، گفت: افزایش شادی برای کاهش گرایش به مواد مخدر در جامعه لازم است.

وی تاکید کرد: این مساله که "جامعه ایرانی را به دلیل نبود شادی متهم کنیم"را تصدیق نمی‌کنم، گفت: جامعه شهری اسباب انواع افسردگی است و سطح تراکم و اصطکاک مردم، شادی را میان آنها کم می کند و جامعه غربی که ادعای وجود شادی را دارد خود نیز درگیر نوعی مخدر به نام الکل است که می توان اذعان داشت آنها که ادعای آزادی و انواع شادی را دارند باز هم افسردگی میان آنها وجود دارد و این همان افسردگی ناشی از اختلال بیش از حد جوامع است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه کشاورز و دامدار کمتر از فردی که در شهر زندگی می کند، افسردگی دارد، بیان داشت: شادی ریشه جامعه شناختی دارد ولی باید به این نکته توجه داشت، تراز شادی در ایران نسبت به جوامع دیگری که سابقه طولانی تری برای شهرنشینی دارند، کمتر نیست.

محجوب با بیان اینکه مجلس قانون گذار است و در رابطه با پیشگیری از اعتیاد تاکنون اقداماتی انجام داده ولی با این حال هنوز جای کاری بسیاری لازم است، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس جلسات مشاوره‌ای و مذاکره‌ای متعدد با دست اندرکاران امر مبارزه، مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد گذاشته است. مجلس در تامین منابع و قانونگذاری نوک پیکان مبارزه و پیشگیری از اعتیاد است و نمایندگان به ویژه در کمیسیون اجتماعی و بهداشت و درمان در جریان صفر تا صد این موضوع هستند.

وی فرهنگ‌پذیر کردن رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را ضروری عنوان کرد و گفت: آموزشهای لازم جهت پیشگیری از اعتیاد به ویژه اعتیاد به مواد مخدر صنعتی باید ارتقاء یابد.

نماینده مردم تهران اقدامات نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر را جهت پیشگیری از اعتیاد یک الگوی قابل قبول بر مبنای یک اقدام علمی توصیف و خاطر نشان کرد: مبارزه نرم با اعتیاد و مواد مخدر راهکار مناسبی جهت مقابله با بلیه شوم مواد مخدر است که با همکاری همه نهادها و دستگاه ها نتایج اثربخشی را به همراه دارد.


۱۳۹۳/۵/۲۰ - ۱۴:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن