تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803238370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر جشنواره امام رضا(ع): دهه کرامت الگویی به منظور شادی برای اهل بیت(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر جشنواره امام رضا(ع): دهه کرامت الگویی به منظور شادی برای اهل بیت(ع) است مشهد - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری و دبیر جشنواره امام رضا(ع) گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره تبدیل دهه کرامت به الگوی شادی مردم برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.


ˈدهه کرامتˈ که به مناسبت فاصله بین اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا 11 ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) به این عنوان نامگذاری شده امسال از ششم تا شانزدهم شهریور ماه برگزار می شود.
ˈسیدجواد جعفریˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: همانگونه که حضور فرهنگی و باشکوه مردم برای عزاداری اهل بیت(ع) در دهه عاشورا تجلی می یابد باید حضور حداکثری مردم برای شادی اهل بیت(ع) نیز در دهه کرامت متجلی شود.
وی بیان کرد: هدف اصلی جشنواره امام رضا(ع) که تاکنون 11 دوره از برگزاری آن می گذرد نقش آفرینی مردم در شادی برای اهل بیت(ع) است که باید مانند نقش آفرینی آنان در عزاداری اهل بیت(ع) موثر و جهانی باشد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری و دبیر جشنواره امام رضا(ع) گفت:
از آنجا که آیینهای عزاداری عاشورا قدمت چند صد ساله دارد حضور مردم در برنامه های آن بسیار پررنگ است اما تنها 12 سال از عمر رسمی جشنواره امام رضا(ع) ویژه دهه کرامت می گذرد لذا تا رسیدن به هدف اصلی سالهای زیادی وقت لازم است.
وی در ادامه با اشاره به توسعه کمی جشنواره امام رضا(ع) گفت: استقبال مردم، دستگاههای اجرایی و جامعه فرهنگی و هنری از بخشهای مختلف این جشنواره سال به سال افزایش چشمگیری داشته بطوری که امسال در 200 نقطه از ایران و 10 کشور جهان جشنهای ویژه میلاد امام رضا(ع) با عنوان ˈزیر سایه خورشیدˈ برگزار می شود.
جعفری در خصوص توسعه کیفی جشنواره امام رضا(ع) نیز اظهارداشت: امسال حوزه های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره حمایت کردند و متخصصان این حوزه ها کار نظارت بر روند اجرای برنامه های مختلف جشنواره را برعهده دارند.
وی گفت: امسال کمیت و کیفیت آثار ارسالی به همایشهای مختلف جشنواره در 31 استان بسیار بالا است و حدود 500 نفر از اشخاص مطرح هنری، فرهنگی و علمی داوری آثار ارسالی را برعهده گرفته اند.
مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) ادامه داد: جشنواره امام رضا(ع) می تواند تحولی در حوزه فرهنگی کشور به ویژه در بخش ارزشها بوجود آورد و نشاطی ملهم از ارزشهای معنوی را در جامعه ایجاد کند.
وی نهادسازی، جریانسازی و فرهنگ سازی را سه دستاورد بزرگ 11 دوره برگزاری جشنواره امام رضا(ع) عنوان و بیان کرد: هر رویداد فرهنگی که این سه مولفه را با خود همراه داشته باشد قطعا به موفقیت دست یافته است.
او افزود: جشنواره امام رضا(ع) موفق شد نهاد دهه کرامت را ایجاد و آن را برای سالها ماندگار کند که تبلور آن را می توان در امامزادگان، قدمگاهها، حوزه های مختلف فرهنگی و هنری کشور مشاهده کرد.
جعفری گفت: جشنواره امام رضا(ع) موفق شده در داخل و خارج از کشور با برگزاری برنامه های مختلف جریانی به نام دهه کرامت را ایجاد کند که هر سال عده ای بیشتر با این جریان همراه می شوند.
وی بیان کرد: امروز جشنواره امام رضا(ع) فرهنگی به نام ˈفرهنگ رضویˈ را در داخل و خارج کشور معرفی کرده که همگان با این فرهنگ آشنا هستند و با شرکت در برنامه های جشنواره خود به ترویج آن کمک می کنند.
او اضافه کرد: اکنون در بانک مخاطبان جشنواره امام رضا(ع) نام 800 هزار نفر از داخل و خارج ثبت شده که برنامه های این بخش را رصد می کنند و بعضا خود مبلغ جشنواره و برنامه هایش می شوند.

* جشنواره امام رضا(ع) در 75 کشور و 31 استان
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در دهه کرامت امسال 285 برنامه در قالب همایشهای فرهنگی، هنری و مذهبی در 75 کشور و 31 استان ایران برگزار می شود.
وی بیان کرد: از این تعداد 85 برنامه ملی و 200 برنامه بین المللی است که توسط دستگاههای اجرایی، مجامع بین المللی و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
او افزود: دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از ششم شهریور ماه مصادف با اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود و روز 16 شهریور ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت رضا(ع) پایان می یابد.
جعفری با بیان اینکه برای ورود به دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع) چهار مرحله پشت سر گذاشته شده است گفت: فراخوان این جشنواره در روز میلاد امام کاظم(ع)، آغاز کار هفته های فرهنگ رضوی در روز میلاد امام جواد(ع)، برگزاری همایشهای جشنواره در دانشگاهها و راه اندازی کاروانهای نمادین در مسیر جاده ولایت و محل قدمگاههای حضرت رضا(ع) از اول شهریور ماه این چهار مرحله را تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: سه استان کرمانشاه، کرمان و اردبیل تاکنون هفته های فرهنگ رضوی جشنواره امام رضا(ع) را برگزار کرده اند که برگزاری چهارمین هفته فرهنگی 29 مرداد ماه در استان قزوین خواهد بود و اختتامیه آن به دهه کرامت وصل می شود.
او گفت: برگزاری مراسم استقبال از دهه کرامت روز اول شهریور ماه امسال در شلمچه همراه با آغاز دوی استقامت 27 دونده استان خراسان رضوی، برگزاری یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس و راه اندازی کاروانهای نمادین امام رضا (ع) همراه خواهد بود.
جعفری افزود: دوندگان خراسان رضوی بیش از دو هزار کیلومتر راه از شلمچه (محل ورود حضرت رضا(ع) به ایران) تا مشهد مقدس را طی 22 روز طی می کنند و در مراسم اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) که در شب میلاد آن حضرت برگزار می شود حضور می یابند تا از آنان قدردانی شود.
وی بیان کرد: افتتاحیه جشنواره امام رضا(ع) در روز اول ذی القعده همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) یعنی روز ششم شهریور ماه در قم آغاز می شود که متعاقب آن 31 استان برگزاری 85 برنامه ملی این جشنواره را در قالب همایشهای مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، کودک و نوجوان، دیجیتالی و فضای مجازی شروع می کنند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری و دبیر جشنواره امام رضا(ع) گفت: در روز اول ذی القعده برگزاری 200 برنامه مختلف جشنواره امام رضا(ع) در 75 کشور واقع در قاره های آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه و استرالیا و شبه قاره هند نیز آغاز می شود.
وی افزود: در هر دوره برگزاری جشنواره امام رضا(ع) 300 نفر شامل برگزیدگان نخست تا سوم همایشهای مختلف مورد تجلیل قرار می گیرند.
جعفری گفت: افزون بر این، کمیته های انتخاب خادمان فرهنگی در داخل و خارج از کشور هشت چهره برگزیده فرهنگ رضوی در ایران و هشت چهره برگزیده در کشورهای دیگر را که اقدام خاصی را در این زمینه انجام داده باشند شناسایی و به جشنواره امام رضا(ع) معرفی می کنند.
وی بیان کرد: 16 خادم فرهنگ رضوی دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از سوی همین کمیته ها مشخص و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده اند.
او افزود: مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) پانزدهم شهریور ماه همزمان با شب میلاد حضرت در مشهد برگزار و از خادمان فرهنگی تجلیل می شود.
وی بیان کرد: در این مراسم شخصیتها و مقامات برجسته کشوری حضور دارند اما هنوز حضور رییس جمهوری در این برنامه قطعی نشده است.
جعفری همچنین با اشاره به اعتبارات جشنواره امام رضا(ع) گفت: یک سوم اعتبارات برگزاری این جشنواره توسط خود استانهای برگزار کننده برنامه ها، یک سوم توسط حوزه های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک سوم باقیمانده نیز توسط بنیاد امام رضا(ع) تامین می شود.
7489/660



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن