تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزارع پنبه در خراسان شمالی به گل نشست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مزارع پنبه در خراسان شمالی به گل نشست بجنورد - مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشتزارهای پنبه در سطح هشت و 500هکتار از مزارع این استان به گل نشسته است.


ˈمهدی ملکشیˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشت پنبه در کشتزار های این استان نسبت به پارسال 500 هکتار افزایش دارد و پیش بینی می شود از این میزان 22 هزار تن وش پنبه برداشت شود.
وی دلیل افزایش کشت پنبه در سال جاری را توزیع یارانه بذر بین کشاورزان، گسترش آبیاری تحت فشار در مزارع، تشویق کشاورزان به کشت مکانیزه و همچنین برداشت مکانیزه محصول عنوان کرد.
وی اظهار کرد: پارسال 22 هزار تن وش پنبه از پنبه زارهای این استان برداشت شده بود.
وی گفت: برای حمایت قشر کشاورز افزون بر دو میلیارد ریال یارانه بذر بین پنبه کاران این استان توزیع شد.
وی افزود: برخلاف سال های گذشته که پنبه کاران این استان بذر پنبه رقم ورامین کشت می کردند در سال زراعی جاری رقم بذر جدید به نام ˈخردادˈ بین آنان توزیع شد.
وی اظهار کرد: رقم خرداد از نظر تولید وش پنبه در هکتار از عملکرد بالایی نسبت به رقم ورامین برخوردار بوده و همچنین زودرس بودن و مصرف آب پایین نیز از سایر امتیازات این رقم است.
وی از شهرستان های مانه و سملقان و اسفراین به عنوان مناطق عمده کشت پنبه در خراسان شمالی یاد کرد و افزود: کشاورزان این استان در آبان ماه محصول خود را برداشت خواهند کرد.
ملکشی اظهار کرد: ارزش افزوده پنبه 400 برابر سایر محصولات کشاورزی از جمله پیاز است که تلاش می شود کشت این محصول جایگزین سایر محصولات شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته از 45هکتار مزارع شهرستان مانه و سملقان کشت مکانیزه انجام شده بود که در سال جاری به 500 هکتار رسید.
وی افزود: پارسال از 40 هکتار مزارع پنبه به صورت مکانیزه برداشت شد که پیش بینی می شود امسال به دو برابر افزایش یابد.
وی گفت: خرید کمباین جمع آوری محصول پنبه و به کارگیری ناظر از دیگر اقدامات این سازمان برای حمایت از پنبه کاران استان است.
32 گونه زراعی در سطح 307 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی کشت می شود.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که افزون بر 300 هزار هکتار آن اراضی زراعی و حدود 40 هزار هکتار باغ است. ک/3
7184/330



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن