تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام خاتمی به مراسم بزرگداشت استاد شیرمحمد اسپندار‎


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیام خاتمی به مراسم بزرگداشت استاد شیرمحمد اسپندار‎
مراسم بزرگداشت این هنرمند برجسته به همت انجمن فرهنگی سیستان و بلوچستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی کلان شهرها روز هجدهم مردادماه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان فرهنگی در تالار وحدت تهران برگزار گردید.
آفتاب- سرویس فرهنگی: سید محمد خاتمی در پیامی به مراسم بزرگداشت استاد شیر محمد اسپندار تصریح کرد: «هنر اصیل آیینه جان تابناک انسانی است که خداوند زیبا آن را زیبا آفریده است و با زیبایی انس دارد و موسیقی مقامی که با تناسب اوضاع و احوال تاریخی و اجتماعی و حتی جغرافیایی جان شیفته مردمان را با آداب و فرهنگ مختلف باز می نماید در میان هنر جایگاه والایی دارد.»


به گزارش آفتاب، متن کامل پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


هنر اصیل آیینه جان تابناک انسانی است که خداوند زیبا آن را زیبا آفریده است و با زیبایی انس دارد و موسیقی مقامی که با تناسب اوضاع و احوال تاریخی و اجتماعی و حتی جغرافیایی جان شیفته مردمان را با آداب و فرهنگ مختلف باز می نماید در میان هنر جایگاه والایی دارد یا باید داشته باشد و استادان این شعبه و شاخه از هنر نوعا انسان های ارزنده و میراث دار سرمایه ای بزرگ هستند و استاد شیر محمد اسپندار از جمله این اساتید ارجمند است که یاد او همواره بزرگ خواهد ماند و نقش او در عرصه موسیقی مقامی بسیار مؤثر و سازنده بوده است.


بزرگداشت این عزیز و عزیزانی چون او بزرگداشت فرهنگ و هنر اصیل و ادای احترام به ایران سرفراز است.


برای دست اندرکاران مراسم بزرگداشت هنرمند ارزنده جناب آقای شیرمحمد اسپندار آرزوی کامروایی و تندرستی می کنم.


سید محمد خاتمی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳


استاد شیرمحمد اسپندار از اساتید برجسته موسیقی مقامی و از مفاخر هنری سیستان و بلوچستان، نوازنده دونلی و دارای دکتری افتخاری موسیقی سنتی از کشور فرانسه است.


مراسم بزرگداشت این هنرمند برجسته به همت انجمن فرهنگی سیستان و بلوچستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی کلان شهرها روز هجدهم مردادماه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان فرهنگی در تالار وحدت تهران برگزار گردید.




تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن