تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804373885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین از در این استان بازدید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار قزوین از خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان بازدید کرد قزوین-ایرنا- استاندار قزوین روز شنبه از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) این استان بازدید و روز خبرنگار را به خبرنگاران این رسانه تبریک گفت.


به گزارش ایرنا، ˈمرتضی روزبهˈ بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین، یاد و خاطره شهدای عرضه قلم و رسانه بویژه شهید ˈمحمود صارمیˈ خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی که سالروز شهادتش روز خبرنگار نام گرفته است را گرامیداشت.
وی با تشریح اهمیت خبر و اطلاع رسانی و نقش آن در اجتماع، گفت: این حوزه از نقش مهم، اثرگذار و پررنگی در جامعه برخوردار می باشد.
این مسوول با بیان اینکه باید قدردان فعالیت اهالی خبر و رسانه از دوران مبارزات انقلاب تاکنون باشیم، اظهارکرد: ثبت وقایع و اسنادی که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی دارای ارزش زیادی می باشند، برعهده جامعه سخت کوش و فعال رسانه ای بوده است.
استاندار قزوین با اشاره به حضور خبرنگاران همپای رزمندگان در جبهه های جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: ثبت و انعکاس اخبار مربوط به رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان میهن اسلامی در این دوران به مردم، اقدام ارزشمندی بود که بوسیله خبرنگاران شجاع و متعهد کشور از جمله شهید آوینی انجام شد.
*** بدون تلاش خبرنگاران ثبت تلاش ها و حماسه های رزمندگان در دفاع مقدس میسر نبود
وی در جمع خبرنگاران ایرنا قزوین خاطرنشان کرد: اگر امروز از دوران پرافتخار و حماسه ساز دفاع مقدس مستنداتی در قالب گزارش های تصویری و خبری داریم، محصول زحمات اصحاب رسانه بوده است.
روزبه با اشاره به دشواری های کار خبرنگاران، اظهارکرد: رسالت خبرنگاران از دهه 50 همزمان با مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و پس از آن در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن شرایط مختلف کشور همواره حساس، پرتنش و خطر زا و با سختی های زیاد همراه بوده است، به طوری که کمتر حرفه ای با این شرایط روبرو می باشد.
این مسوول در ادامه خبرنگاران را دارای رسالتی مهم و ارزشمند دانست و گفت: در واقعه عاشورا اگر نظام خبررسانی حضرت زینب(س) وجود نداشت، کسی از این حماسه مطلع نمی شد و این واقعه از یادها فراموش می شد.
استاندار قزوین با بیان اینکه به خبرنگاری نباید تنها به چشم یک حرفه نگریست، افزود: خبرنگاران باید به اهمیت فعالیت در عرصه رسانه و رسالت هایی که بردوش دارند، به خوبی واقف باشند.
وی با بیان اینکه نظام خبری کشور پس از انقلاب اسلامی دارای پیشینه درخشانی بوده است که البته در حال حاضر از آن فضا فاصله گرفته ایم و باید برای جبران این موضوع شاهد تلاش های بیشتری از سوی اصحاب رسانه باشیم، تصریح کرد: اصالت و رسالت نظام خبری ما نباید به اغراض شخصی، سیاسی، حزبی و مادی آلوده شود.
روزبه در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق مداری و پرهیز از دروغ توسط رسانه ها، گفت: بسیاری از احکام الهی که در حوزه های فردی برآن تاکید شده، در حوزه خبر و اطلاع رسانی نیز در حد اعلای آن مصداق دارد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه رسانه ها نباید در دام انحرافات و خطرهایی که آنها را تهدید می کنند، بیفتند، افزود: اصحاب رسانه باید در تشخیص مسایلی چون حق از باطل، ظالم از مظلوم و واقع از غیر واقع، دقت و حساسیت زیادی را به خرج دهند.
*** هیچ مجموعه و قدرتی مانند رسانه ها قادر به کنترل فساد نیستند
استاندار قزوین در ادامه به نقش رسانه ها در اصلاح جامعه و کاهش مفاسد اشاره کرد و آنها را دارای ظرفیتی عظیم کنترلی و نظارتی دانست و گفت: هیچ مجموعه و قدرتی بهتر از رسانه ها قادر به کنترل فساد در نظام اجتماعی نیست.
روزبه با اشاره به اینکه رسانه ها در گذشته حساسیت بیشتری نسبت به موضوع مفاسد و خطاهایی که در جامعه رخ می داد داشتند، اظهارکرد: در حالی که حساسیت جامعه نسبت به این موضوعات بیشتر شده است، انتظار می رود رسانه ها به رسالت خود در این خصوص با دقت بیشتری عمل کنند.
روزبه با اشاره به اینکه رسانه ها امروز به خاطر برخی مسایل از جمله مشکلات مالی و لزوم جذب منابع مالی از طریق گرفتن آگهی، در مواجه با برخی ناهنجاریها، محافظه کارانه از کنار آن عبور می کنند، اظهارکرد: خودسانسوری، چشم بستن بر خطاها و رخت بربستن فضای نقد، برای ما یک زنگ خطر است.
*** پرداختن به مشکلات جامعه باید بدون سیاه نمایی و غرض ورزی انجام شود
وی با اشاره به اینکه پرداختن به خطاها و مفاسد و انعکاس آنها نباید با هدف التهاب آفرینی در جامعه صورت بگیرد، اظهارکرد: این موضوع باید به شکلی مناسب و همراه با ظرافتی خاص با هدف دفاع از حقوق مردم و چهره های خدوم و سالمی که تعداد آنها در جامعه و نظام اجرایی کشور اندک نیست، صورت بگیرد.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه رسانه ها در هنگام بیان مشکلات جامعه باید واقعیت ها را انعکاس دهند و از سیاه نمایی، غرض ورزی و تخریب بپرهیزند، گفت: خبرنگاران در کنار توجه بر جنبه های منفی، به جنبه های مثبت و آفرینش و تقویت امید در جامعه در کنار نقد منصفانه توجه کنند.
روزبه، با تاکید بر اینکه رسانه ها نسبت به اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد، بی تفاوت نباشند، اظهارکرد: رسانه ها نباید فقط سخنگو و تریبون مسوولان باشند و تنها به انعکاس اخبار آنها بپردازند و نسبت به مشکلات و نابسامانی هایی که جامعه دچار آن است، غفلت کنند، بلکه آنها وظیفه دارند این مشکلات و نابسامانی ها را مدام گوشزد کرده و به مسوولان هشدار دهند.
وی با اشاره به جایگاه نقد سازنده در اصلاح امور در پایان خاطرنشان کرد: انعکاس مشکلات و گزارش های انتقادی از سوی رسانه ها باید رنگ و بوی عدالت و انصاف داشته باشد و با هدف اصلاح انجام شود.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین نیز در این دیدار با اشاره به رسالت سنگین خبرنگاران در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه، گفت: این قشر بدون چشم داشت و با عشق و علاقه به انجام این رسالت مهم مشغول هستند.
ˈوحید مقدم سلیمیˈ در ادامه ˈصحت، سرعت و دقتˈ را شعار خبرگزاری جمهوری اسلامی خواند و گفت: در دنیایی که سرعت از عناصر توسعه، کار، خبر و جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات است، اما شاخصه صحت در ایرنا به دلیل اعتماد مخاطبان در اولویت است.
وی، امانت داری را دارای پیوندی وثیق با اخلاق مداری دانست و گفت: جانمایه رسالتی که خبرنگاران بر دوش می کشند صداقت، امانت داری و اخلاق مداری است و این سه مقوله تنها با دینداری به منصه ظهور می رسد.
مقدم سلیمی با اشاره به توجه بیشتر این رسانه به موضوعات اجتماعی، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه رسمی نظام و دولت محسوب می شود، اما این موضوع موجب نشده تا خبرنگاران این رسانه مردم را نیز فراموش کنند و از پرداختن به موضوعات مربوط به لایه های مختلف اجتماع مغفول شوند.
وی با بیان اینکه ایرنا متعلق به مردم است، خاطرنشان کرد: این رسانه در کنار بیان مواضع نظام و دولت و انعکاس خدمات مدیران دستگاه ها و دستاوردهای آنان، مسایل و مشکلات جامعه را نیز بازتاب می دهد.
7392 / 614



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن