تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803076915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح پایگاه امداد هوایی اورژانس فارس همزمان با 14 پایگاه در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افتتاح پایگاه امداد هوایی اورژانس فارس همزمان با 14 پایگاه در کشور شیراز- ایرنا - همزمان با 14 پایگاه امداد هوایی در کشور، پایگاه امداد هوایی اورژانس فارس ، شنبه با پرواز یک فروند بالگرد در شیراز افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین افتتاح این پایگاه بیان کرد:سرعت در امدادرسانی، نجات تعداد قابل توجه مجروحان و امدارسانی به سوانح در مناطق سخت گذر از مهم ترین دلیل راه اندازی این پایگاه های امدادی است.
محمد هادی ایمانیه افزود:با توجه به آمار بالای مرگ و میرهای ناشی از سوانح ترافیکی در فارس، این بسته خدمتی نقش موثری در کاهش مرگ و میرهای ناشی از این سوانح و نجات هرچه زودتر مصدومان به همراه دارد.
وی در مورد اقدامات بسیار مهمی که در عرصه سلامت کشور در حال انجام است، افزود:وزارت بهداشت در گام نخست، موفق به حل معضل بحران دارو شد و هم اکنون نیز با اجرای برنامه تحول در نظام سلامت کشور، در طول سه ماه گذشته شاهد کاهش قابل توجه پرداخت های مردم در هزینه های درمانی بوده ایم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم دراین آیین ، دستاوردهای اخیر حوزه سلامت و بهداشت کشور را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت:ابلاغ سیاست های سلامت کشور از سوی رهبر معظم انقلاب گام موثری در این زمینه بود و از سوی دیگر، با تلاش های وزیر بهداشت، حوزه سلامت به اولویت های دوم تا سوم کشور ارتقا یافت.
ضرغام صادقی ادامه داد: امسال 9 هزار میلیارد تومان بودجه به سلامت کشور اختصاص یافت و افزون بر این اقدام ارزشمندی از سوی وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت گرفت و آن اجرای برنامه تحول در نظام سلامت بود که در همین مدت کوتاه نیز شاهد آثار مثبت آن در کشور هستیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد:هم اکنون شاهد کاهش آلام بیماران در زمینه تامین دارو هستیم و در زمینه تجهیزات پزشکی نیز بار بزرگی از لحاظ هزینه ها از دوش مردم برداشته شده است.
صادقی بیان داشت:افتتاح همزمان این 14پایگاه امداد هوایی در کشور نیز سبب اثربخشی هرچه بیشتر خدمات سلامت در کشور با سرعت عمل بیشتر و صرفه جویی در هزینه ها می شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ، جهت گیری وزارت بهداشت را به سوی تحولات بزرگ در کشور دانست که دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز همسو با همین تحولات گام برداشته و می تواند به عنوان تجربه ای مفید برای سایر کشور باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس هم در این مراسم ، خدمات عرصه سلامت را به مجاهدت های خاموش تعبیر کرد و گفت:این استان از نظر بعد مسافت و پیچیدگی جاده و وضعیت توپوگرافی، شرایط ویژه ای دارد که نیازمند خدمات دوچندان است.
احد جمالی ، راه اندازی اورژانس هوایی را از جمله اهداف دولت برشمرد و اظهار کرد:دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور و دانشگاه معین استان های همجوار، لازم است در زمینه تجهیزات امدادی پشتیبانی و تقویت شود.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز راه اندازی این پایگاه های امدادی را در چارچوب تحقق برنامه بزرگ تحول در نظام سلامت کشور دانست و بیان داشت: امروز با گذشت سه ماه از آغاز این برنامه، سهم پرداختی مردم در هزینه های درمانی، از 37 درصد به 11 درصد کاهش یافته است.
سید محمدکاظم تدین با اشاره به طرح ترویج زایمان طبیعی به جای سزارین در کشور به عنوان یکی دیگر از بسته های خدمتی برنامه تحول در نظام سلامت، اظهار کرد: از آغاز برنامه تاکنون، شاهد کاهش هفت درصدی سزارین در بیمارستان های دولتی متعلق به دانشگاه ها بوده ایم.
وی، راه اندازی پایگاه های امداد هوایی را نیز موجب کاهش مرگ و میر در سوانح دانست و افزود:بالگرد امداد هوایی فارس از زمان راه اندازی، سالانه به طور متوسط 33 ماموریت را انجام داده و در مجموع به 434 ماموریت امدادی اعزام شده است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس هم اظهار کرد:امداد هوایی در دنیا پیشینه ای کمتر از 70 سال دارد و در ایران فعالیت این نوع امداد از سال 79 در تهران آغاز شد.
کامران فیروزی افزود:دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با توجه به اهمیت این موضوع، از سال 1380 با همکاری نیروی هوایی ارتش و سپاه پاسداران ، موفق به راه اندازی این خدمت در اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه شد.
وی با بیان این که تاکنون 580 نفر مصدوم با کمک امداد هوایی اورژانس فارس از صحنه حادثه نجات یافته اند، افزود: این خدمت شامل مصدومان سوانح در استان فارس و استان های همجوار بوده و به ویژه نقش موثری در کاهش صدمات ناشی از سوانح ترافیکی داشته است.
فیروزی با تاکید بر اهمیت زمان در امر امدادرسانی، گفت:اورژانس پیش بیمارستانی، پیشانی نظام سلامت است و در آینده می توان شاهد بهره برداری بهتر از گذشته در این زمینه باشیم.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس بیان کرد: این مرکز در آینده دو پایگاه امداد هوایی دیگر در شمال و جنوب استان فارس راه اندازی خواهد کرد.ک/2
677 /679



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن