تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802503557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار یزد: 90 درصد درآمدهای شهرداری محقق شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهردار یزد: 90 درصد درآمدهای شهرداری محقق شد یزد - ایرنا - شهردار یزد گفت: در چهار ماه اول امسال با وجود میزان بالای بودجه تنها 10 درصد آن محقق نشد و با 90 درصد وصولی همراه بودیم.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا عظیمی زادهˈ روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: در واقع از دو هزار و 200 میلیارد ریال درآمد شهرداری در سال 1393 تاکنون 600 میلیاردریال آن وصول و محقق شده است.
شهردار یزد اضافه کرد: این میزان در بودجه های نقدینگی شهرداری است و یک سری دیگر از بودجه ها هم در پایان سال محقق می شود.
وی، درباره فعالیت های شهرداری یزد اظهار داشت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی است در خصوص تحقق شعار سال و تداوم خدمات شهرداری و رونق شهری برنامه هایی را تدوین و اجرا کرده است.
شهردار یزد با تاکید بر اینکه عزم ما ایجاد تغییر محسوس در شهر است، افزود: عمده ترین تغییری که مدنظر ما بوده تغییر در نگاه مردم به شهرداری بوده به این معنی که شهرداری تنها یک نهاد صرف خدمات شهری نیست و باید به نهادی فرهنگی، اجتماعی تبدیل شود.
وی تصریح کرد: شهرداری تلاش دارد که این تغییر را در خدمات شهرداری و نگاه آن بوجود آورد و برنامه هایی را هم در این زمینه دارد.
عظیمی زاده اضافه کرد: شرایط ما مطلوب است و پرداختی های ما به روز انجام شده و از لحاظ منابع کم نداریم و بخش عمده ای از منابع با حمایت شورای شهر پرداخت شده است.
این مسئول با اشاره به اجرای چند طرح بزرگ شهری گفت : طرحهایی همچون سه راه حکیمیان، میدان ابوالفضل و میدان ابوذر عمده ترین این طرح هاست که یا افتتاح شده یا در مراحل پایانی است .
شهردار یزد ادامه داد: طرح میدان ابوذر در حال تکمیل است و تا نیمه شهریور به بهره برداری می رسد، همچنین پارکینگ فرخی هم در حال اجرا است که از طرح های مهم و بزرگ به حساب می آید.
وی درباره دلیل تقارن زمان شروع به کار این طرحها با آغاز سال جدید و ورود مسافران به مرکز استان یادآور شد: از طرحها فروردین ماه، دیگری شهریورماه و وسط سال و پروژه میدان ابوذر هم آذرماه آغاز شده ولی به هرچند اجرای این طرحها نشانگر پویایی شهر بوده و اجرای آنها برای حل گره های ترافیکی ضروری بود.
شهردار یزد، رسیدگی به وضعیت فضای سبز شهر به منظور بهبود فضاها، لزوم رونق پارک ها، توسعه پارک های درون محله ای، توسعه پارک بزرگ شهر، خرید باغ برای بهره گیری در حوزه پارک، گسترش و نوسازی آسفالت خیابان ها و کوچه ها، پیاده رو سازی و کف سازی معابر تاریخی را از دیگر بخش های فعالیت شهرداری در سالجاری عنوان کرد.
وی در ادامه به اجرای طرح بلوار آیت الله خاتم، بلوار ولایت، احیا و مرمت آسفالت شهر در معابر اصلی و فرعی و کف سازی میدان امیرچقماق اشاره کرد و گفت: البته بحث پیاده راه شدن خیابان قیام و پیشنهاد احیای حسینه شاه طهماسب همانند میدان امیرچقماق را در دستور کار داریم.
*** باغ فخار بوستان خبرنگار می شود
عظیمی زاده ادامه داد: البته در بخش گسترش پارک ها توسعه پارک حسن آباد ، تغییر کاربری باغ فخار به نام بوستان خبرنگار و تجهیز و نوسازی پارک شادی به همکاری پیشگامان کویر از ابتدای مهرماه و ایجاد و توسعه 25پارک درون محله ای را در دستور کار داریم .
وی یادآور شد :ما یک پارک کوهستان داریم که در یک شب 40 هزار نفر در آن بودند و این نشان از اهمیت ایجاد چنین فضاهایی برای مردم دارد.
*** تنها ۱۲ درصد مردم شهر یزد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند
شهردار یزد در ادامه درباره وضعیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تنها ۱۲ درصد مردم شهر یزد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند ولی ما همه بخش های ناوگان از جمله تاکسی های گردشی و ون را در اختیار نداریم.
این مسوول خاطرنشان کرد: ما الان از چهار نسل مختلف ایستگاه های اتوبوس بهره مندیم که باید یک سری ایستگاه های متحدالشکل با استفاده از ایستگاه های مدرن استفاده شود.
عظیمی زاده درباره لزوم بکارگیری سیستم BRT گفت: کار اجرای BRT در کریدور سوم که در چهار راه رسالت تا چهار راه دولت آباد است در دستور کار قرار گرفته است.
*** میدان تره بار شاهدیه نباید بر سرمایه گذاری در یزد تاثیر بگذارد
وی در ارتباط با میدان تره بار شاهدیه گفت: شهر شاهدیه یک شهر 12هزار نفری است و برای این میدان میوه و تره بار نباید بازار شهر همجوار خود را از بین ببرد.
شهردار یزد افزود: همه هدف ما دفاع از سرمایه گذاری در مرکز استان است و اعتراض ما به این است که ترافیک ما را تحت تاثیر می گذارد و درآمد یزد را با مشکل مواجه می کند.
عظیمی زاده خاطرنشان کرد: نه تنها من بلکه شورای شهر یزد هم با فعالیت میدان تره بار شاهدیه مخالفتی نداشته ایم چون مجوزها را باید استان صادر کند اما نباید سرمایه گذاری در مرکز استان تحت تاثیر آن قرار گیرد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد کردیم غرفه های تره بار شاهدیه خریداری شود و به جای آن در میدان مرکز شهر غرفه بگیرند با این حال معتقدیم می بایست وقتی مطالعاتی برای میدان میوه و تره بارش انجام می شد، نیازهای شهر را در نظر بگیرند، شاهدیه هم اصلا دلیلی ندارد که وارد این عرصه شود که بخواهد چنین کاری انجام دهد.
شهردار یزد در ارتباط با مناسب سازی شبکه ها برای دوچرخه سواری، گفت: ما هر سال میزان کمی از بودجه را برای این منظور قرار می دهیم به عنوان نمونه مقرر شده برای دوچرخه سواری بانوان در ساعات تعطیلی دانشگاه، بانوان بتوانند اقدام به دوچرخه سواری کنند.
عظیمی زاده تصریح کرد: متاسفانه امروز دوچرخه های ما به موتورسیکلت تبدیل شده و این امر برای یزد یک معضل شده است.
وی ادامه داد: معتقد به احیای شهر دوچرخه ها هستیم به همین دلیل اعتباری را برای ایجاد ایستگاه های دوچرخه سواری در ورودی برای مراکز تاریخی و پربازدید در نظر گرفته ایم اما این نیاز به یک کار فرهنگی و اجتماعی دارد که مورد استفاده قرار گیرد.
این مسوول همچنین با اشاره به پیشنهاد راه اندازی سامانه حمل و نقل گردشگر از سوی برخی دستگاهها اظهار داشت: طرح خوبی است ولی نیازمند حمایت مالی و همکاری تمامی دستگاههای مرتبط است.
*** ما هم از خدمات شهری راضی نیستیم
وی درباره وضعیت خدمات ارائه شده در سطح شهر نیز گفت: شهرداری با توجه به گستردگی شهر، هر روز نیاز به افزایش خدمات دارد و ما خودمان هم از این خدمات راضی نیستیم اما زمانی این خدمات افزایش پیدا می کند که مردم هم با شهرداری همکاری کنند.
شهردار، همکاری شهروندان در جداسازی و تفکیک زباله های خشک و تر را خواستار شد و افزود: این کار کمک زیادی به شهرداری می کند، در زمینه فضای سبز هم همین شرایط وجود دارد و مردم باید در این زمینه به شهرداری کمک کنند.
عظیمی زاده در ارتباط با وضعیت کارخانه کمپوست یزد نیز گفت: در پایان سال قبل توانستیم این طرح را از دست پیمانکار خارج کنیم و الان هم کارشناسان معتقدند این طرح هزینه زیادی برای اصلاح نیاز دارد و معتقدیم که این هزینه ها بازگشت نداشته باشد به صرفه نیست .
وی افزود: کارخانه کمپوست یادگار نامناسبی است با این حال تا زمانی که اطمینان پیدا نکنیم که این کارخانه می تواند اثرگذاری درستی داشته باشد، برای آن هزینه نمی کنیم و در صورت لزوم به سمت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا حرکت خواهیم کرد .
** جداسازی آب آشامیدنی و آب فضای سبز 70 میلیارد ریال هزینه می خواهد
وی در ارتباط با لزوم احیای بافت تاریخی شهر یزد گفت: ما بعضی مواقع احیای بافت تاریخی را با نگهداری این بافت اشتباه می گیرم، وقتی ما بافت تاریخی را خالی از سکنه داشته باشیم، به درد نمی خورد.
شهردار یزد خاطرنشان کرد: گردشگران هم به این بافت می آیند که یک بافت منسجم را که زندگی در آن جریان دارد، ببینند ولی اگر این زندگی نباشد، کسی تمایل به آن ندارد.
عظیمی زاده در پایان به اشاره به هزینه بالای جداسازی آب آشامیدنی از فضای سبز به منظور افزایش بحران آب یزد گفت: طرحی داریم که در آن آب فضای سبز از آشامیدنی جدا شود که این کار بیش از 70میلیارد ریال هزینه دارد.
وی یادآور شد: شهرداری برای اجرای این طرح باید کمک شود، هماهنگی های لازم انجام شده که شهر یزد در اولویت این کار قرار گیرد و در این خصوص با دانشگاه آزاد و دانشگاه یزد تفاهم نامه همکاری داریم ولی باید این همکاری ها بیشتر شود.
شهر یزد مرکز استان با 580 هزار نفر جمعیت سه منطقه شهرداری دارد. ک/2
1968/616



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن