تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804114517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواضع حمایتی ایران/ تک ستاره ای درخشان در آسمان غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ارزیابی کارشناسان فلسطینی و لبنانی مواضع حمایتی ایران/ تک ستاره ای درخشان در آسمان غزه بیروت - ایرنا - جمهوری اسلامی ایران مواضع سیاسی خود را در قبال موضوع فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تغییر نداده است ، حمایت همه جانبه از فلسطین یکی از اولویت های انقلاب اسلامی است و ایران هزینه های بسیاری را هم به خاطر آن پرداخته است.


موضع جمهوری اسلامی ایران همزمان با حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه که در بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست های دولت یازدهم و پیام سردار سرلشکر« قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلی یافت نیزدر چارچوب این رویکرد ثابت ، مستمر و اصولی قرار دارد.
در محافل رسانه ای و سیاسی لبنان و فلسطین این اعتقاد وجود دارد که « اعلام حمایت همه جانبه ازغزه حتی کرانه باختری از سوی حضرت امام خامنه ای، موضعگیری های مستمر و قاطع «حسن روحانی » رییس جمهوری اسلامی ایران، پیام هشدار دهنده سردار سلیمانی و اعتراض های دیپلماتیک، رسانه ای و اجتماعی کسانی را که با سیاست های ایران اسلامی آشنا هستند، شگفت زده نمی کند».
علاوه بر ملت و مقاومت فلسطین و لبنان، ناظران و کارشناسان سیاسی نیز حقیقت مواضع ایران را درک می کنند.
« بیان نویهض الحوت» پژوهشگر فلسطینی برتفاوت مواضع ایران در قبال فلسطین با دیگر کشورها تاکید می کند.
وی در گفت وگو با ایرنا گفت که معتقد است آنچه موضع سیاسی ایران را با دیگر کشورهای متمایز می کند، ثابت و همیشگی بودن این موضع است، ایران هرگز سیاست خود را درقبال موضوع فلسطین تغییر نداده است.
بیان نویهض افزود: موضعگیری ایران درقبال حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه درهمین چارچوب قابل ارزیابی است.
این پژوهشگر فلسطینی لبنانی الاصل خاطرنشان کرد: نمی توان موضع دیگر کشورها با موضع سیاسی ایران را مقایسه کرد، ایران در زمینه قدرت، جدیت و تاثیرگذاری خود در قضیه فلسطین بر تاریخ روابط مبتنی بر حمایت مادی، معنوی و نظامی همیشگی از مقاومت ضدصهیونیستی تکیه دارد.
این استاد علوم سیاسی و همسر« شفیق حوت» فرمانده راحل و نماینده پیشین سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی موضعی آشکار و صریح در قبال موضوع قدس و فلسطین اتخاذ کرده و بر آن پایبند بوده است.
وی تصریح کرد: نامگذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) یکی از نشانه های پایبندی ایران به فلسطین و آرمان های آن است، التزامی که به معنای واقعی التزام دینی و عمل به آموزه های دینی و پاسداری از مقدسات به شمارمی رود و از مهمترین این مقدسات قدس و مسجدالاقصی است.
«ولید شراره» کارشناس روابط بین الملل هم معتقد است که اعلام صریح و قاطع جمهوری اسلامی ایران در تایید مقاومت و هماهنگی، حمایت و بررسی تحولات و پیگیری حوادث فلسطین یک هشدار واقعی و جدی برای رژیم صهیونیستی است.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تصمیم گیران در رژیم صهیونیستی اکنون درک می کنند که با تداوم دشمنی ها و جنایات، ایران ساکت و دست بسته نخواهد ماند.
ولید شراره گفت که در این مقطع متوجه تفاوت مواضع ایران درقبال فلسطین با مواضع دیگر کشورها مانند قطر و ترکیه که فقط جنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم می کنند، می شویم.
این کارشناس لبنانی اظهارداشت: موضع کشورهایی مانند قطر و ترکیه تنها گام هایی نمادین ، تبلیغاتی و لفاظی است که حتی یک لحن تند را به همراه ندارد.
وی گفت : تمام کاری که قطری ها و ترک ها انجام می دهند فقط میانجیگری میان قاتل و قربانی است اما جمهوری اسلامی ایران همواره یک موضع پشتیبانی کننده و حمایت کامل از مقاومت و ملت فلسطین داشته است.
ولید شراره به پشتیبانی مالی، مادی و نظامی ایران از مقاومت فلسطین و انتقال تجربیات به مقاومت اشاره کرد و افزود: برهیچ کس پوشیده نیست ، پیروزی های مقاومت فلسطین در نبرد اخیر با دشمن صهیونیستی درغزه، نشانه هایی از حمایت روشن ایران است.
این کارشناس لبنانی خاطرنشان کرد: تاکتیک های به کارگرفته شده در صحنه نبرد، نوع سلاح و حتی لباس های نیروهای مقاومت همه و همه رنگ و بوی جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و تجربیات آنها را دارد.
وی به نمونه های بیشتری اشاره و حادثه بمباران کارخانه های ساخت موشک در سودان درسال 2012 توسط رژیم صهیونیستی را یادآوری کرد.
تولیدات این کارخانه ها که قطعات موشک بود به غزه ارسال و درآنجا مونتاژ می شد.
ایران و حزب الله برای حمایت از مقاومت فلسطین یک خط پشتیبانی و تدارکاتی دایمی و جدی دارند.
« صقرابوصخر» پژوهشگر و نویسنده فلسطینی در مورد این خط تدارکاتی گفت: موشک هایی که مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی شلیک می کند، ساخت ایران هستند و یا از روی نمونه های ایرانی ساخته شده اند.
وی افزود: به نظر می رسد برای رساندن این موشک ها به غزه جنبش های حماس، جهاد اسلامی ، حزب الله و سوریه و ایران کمک کرده اند و اینگونه است که تفاوت موضع ایران در قبال فلسطین با موضع دیگر کشورها بویژه عرب ها مشخص می شود.
موضع حمایتی ایران تضمینی واقعی برای پاسداری ازآرمان فلسطین و حمایت ازمقاومت وملت فلسطین و یکپارچگی آن به شمار می رود.
« بیان نویهض حوت » نویسنده کتابی که جنایت سال 1982 صهیونیست ها در دو اردوگاه صبرا و شاتیلا در لبنان را مستند سازی کرده است، اوضاع کنونی جهان عرب را بدترین اوضاع از دهه 40 قرن گذشته می داند.
وی افزود: نگرانی «جمال عبدالناصر » رییس جمهوری پیشین مصر از چنددستگی و تفرقه اعراب، اکنون به واقعیت پیوسته است.
در این شرایط جهان عرب، ملت و مقاومت فلسطین تنها چشم به موضعگیری ها و سیاست های جمهوری اسلامی ایران دارد.
بیان نویهض، مواضع و سیاست های حمایتی ایران از ملت و مقاومت فلسطین را تنها « ستاره درخشان و راهنما » در آسمان فلسطین و همچنین نه تنها تضمینی برای قضیه فلسطین بلکه برای تمدن اسلامی دانست.
این پژوهشگر فلسطینی، این سخن «ادوارد سعید» اندیشمند فلسطینی را که شخصا از زبان او شنیده است، بازگو کرد: انقلاب اسلامی ایران، تمدن اسلامی را در جهان بازسازی می کند.
خاورم * (3)* 388** 1324



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن