تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام بعدی دولت در راستای جامعه حقوق محور/ آشنایی مردم با قوانین و مفاهیم حقوقی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاونت حقوقی رییس جمهوری خبر داد؛ گام بعدی دولت در راستای جامعه حقوق محور/ آشنایی مردم با قوانین و مفاهیم حقوقی تهران - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری، آشنایی مردم با قوانین و مفاهیم حقوقی را از مهم ترین برنامه های این معاونت در دومین سال دولت یازدهم ذکر کرد.


«الهام امین زاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به این سوال که پیشگیری از وقوع جرم یکی ازنکات مورد تاکید معاونت حقوقی رییس جمهوری بوده، دراین زمینه تاکنون چه اقداماتی انجام داده اید و چه برنامه هایی در نظر دارید؟ گفت: بر اساس آسیب شناسی های انجام شده، بحث فرهنگ سازی حقوقی در کشور بسیار ضعیف است؛ در این راستا موظف کردن دستگاه ها به محترم شمردن حقوق مردم مورد تاکید قرار گرفت و علاوه بر آن آشنایی مردم با قوانین و حقوق خودشان و دیگران نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: تفاهم با رسانه ملی برای مطرح کردن پیام های حقوقی در برنامه های تلویزیونی و تفاهم با آموزش و پرورش برای وارد کردن مفاهیم حقوقی در کتاب های درسی از جمله این اقدامات بود.
معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: در گام بعدی، طرح های توسعه ای برای دومین سال کاری دولت یازدهم مورد توجه این معاونت قرار گرفته است که از آن جمله می توان به توسعه حقوق در سطح جامعه از طریق رسانه ها و آموزش و برنامه های تفریحی اشاره کرد.
امین زاده همچنین گفت: پیشگیری از جرایم و اختلافات به عنوان یک هدف، نیاز به ابزارهایی دارد که یکی از آن ابزارها افزایش آگاهی مردم است.
وی با تاکید بر این اصل که جهل به قانون رافع مسوولیت نیست، یادآور شد: قانونی که مصوب می شود به روزنامه رسمی می رود اما واقعا چند نفر در کشور روزنامه رسمی را دیده اند، می بینند و مطالعه می کنند؟
معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: در شرایطی که مردم از مصوبات قانونی بی اطلاع هستند، فردی که فکر می کند خرید و فروش یک تجارت سالم است، نمی داند که تجارتش با یک مصوبه، تبدیل به قاچاق و کار غیرقانونی شده است؛ ما می خواهیم در راستای مطلع شدن مردم از قوانین و مقررات گام برداریم.
امین زاده خاطرنشان کرد: براساس گفت و گو با روزنامه ایران مقرر شد فصل به فصل قوانین و مقررات به مردم در این روزنامه معرفی شود و پیشنهاد داده ایم که رادیو قانون همانند رادیو سلامت و رادیو تجارت راه اندازی شود تا علاوه بر اطلاع رسانی در مورد مفاهیم قانونی، صدای مشاور هم داشته باشد و مردم بتوانند مشکلات قانونی خود را سوال و کسب اطلاع کنند.
سیام(4)**9189**1336



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن