تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کردستان باید با کمیت و کیفیت بالاتری در جشنواره اسب کرد شرکت کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کردستان باید با کمیت و کیفیت بالاتری در جشنواره اسب کرد شرکت کند بیجار - ایرنا - رییس هیات اسب سواری استان کردستان گفت: استان کردستان بویژه شهرستان بیجار دارای پتانسیل های بسیار بالایی در زمینه اسب است و می توانند با کمیت و کیفیت بهتر و بیشتری در جشنواره های اسب حضور داشته باشد.


اقبال میهمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری جشنواره اسب کرد با این سطح کیفیت و کمیت در بیجار در مقایسه با جشنواره های دیگری که در استان و دیگر استان های همجوار برگزار شده بود، کم نظیر بود.
وی با اشاره به اعتراض تعدادی از شرکت کنندگان، افزود: ملاک، شناسنامه صادره فدراسیون برای هر اسب است و چون تشخیص نوع خون اسب عرب از اسب کرد در توان و امکانات استان کردستان نیست لذا اظهار نظر در این خصوص در صلاحیت داوان نیست و اصلا موضوعیت ندارد.
به گفته رییس هیات اسب سواری استان کردستان عدم رعایت بعضی اصول و قواعد و عدم احترام به نظر داوران توسط دو نفر از شرکت کنندگان موجب پیگیری های بعدی خواهد شد و این مسائل وقتی به فدراسیون برسد حتما رسیدگی جدی خواهد کرد.
وی به تعداد و کیفیت شرکت کنندگان به عنوان نکته قابل توجه و تقدیر اشاره کرد و ادامه داد: داوران از خارج استان انتخاب شده اند تا هر گونه شائبه طرفداری و جانبداری وجود نداشته باشد، لذا جشنواره از سلامت و کیفیت لازم برخورداربود.
میهمی به استقبال بسیار زیاد مردم با اینکه امکانات و فضای محل برگزاری مناسب نبود، اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر محل مناسب تری برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته می شد و برای حفظ نظم در زمان نمایش اسب ها و اجرای حرکات اسب کرد، تدابیر بهتری اندیشیده می شد استقبال نیز بسیار بیشتر می گردید.
رییس هیات اسب سواری استان کردستان به همکاری و تلاش مجموعه شهرستان بیجار جهت برگزاری هرچه بهتر و مناسب تر جشنواره پرداخت و گفت: حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اداری در این جشنواره بسیار خوب و قابل تقدیر است و همه مسوولین شهرستان برای برگزاری همکاری کامل را داشته اند.
فرماندار شهرستان بیجار نیز در رابطه با برگزاری جشنواره اسب اصیل کرد در این شهر گفت: اسب در قدیم الایام در میان مردم کشورمان و منطقه گروس از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و مردم نیز بخش مهمی از زندگی خود را به کمک اسب انجام میدادند.
بیژن زندیه با بیان اینکه اسب در ایام جنگ و روزهای غم و شادی مردم نقش های خاصی را عهده دار بوده است، افزود: مردم از اسب در همه برنامه های زندگی اجتماعی و فردی استفاده کرده اند و تا امروز نیز جایگاه خود را حفظ کرده است.
وی با اشاره به قدمت تاریخی آثار تاریخی و فرهنگی که در کاوش های اخیر در تپه های حاشیه سد تلوار بدست آمده است، اظهار کرد: آثار بدست آمده بیانگر وجود فعالیت های فرهنگی و تجاری مردم این دیار با بین النهرین دارد و سابقه زندگی مردم را تا هشت هزارسال قبل نشان می دهد.
زندیه به لزوم معرفی توانمندی های دیار گروس و آشنایی بیشتر مردم کشور مان با این دیار تا کید کرد و ادامه داد: از طرق مختلف و از جمله برگزاری جشنواره اسب کرد، جشنواره فرش و صنایع دستی، جشنواره های فرهنگی، هنری، همایش های دینی و مذهبی و یادمان ها و یاد واره ها می توان به این امر پرداخت.
وی افزود: رسانه ها در این موضوع نقش مهمی دارند و تلاش ما هم بر این استوار است که از همه ظرفیت ها، همکاری و نقش رسانه های مختلف برای تحقق اهداف مورد نظر استفاده شود.
زندیه با اشاره به استقبال خوب مردم از برگزاری جشنواره اسب اصیل کرد و تعداد شرکت کنندگان از استان های مختلف خاطر نشان کرد: قطعاً حضور فعال شرکت کنندگان نشانه توجه و علاقه مردم به شرکت در برنامه های اجتماعی و فرهنگی است.
فرماندار بیجار افزود: این موضوع وظیفه ما را برای برنامه ریزی در این خصوص سنگین می کند و پسندیده است اگر بتوانیم هر سال دو برنامه و بیشتر از این نوع فعالیت ها در سطح استانی و کشوری داشته باشیم.ک/3
7350/533



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن