تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدادی: جریان یک سویه خبری جهان با شعار بی طرفی، باطرف عمل می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران؛ خدادی: جریان یک سویه خبری جهان با شعار بی طرفی، باطرف عمل می کند تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با اشاره به حاکم بودن جریان یکسویه خبری در جهان امروز، گفت: تکلیف ما به عنوان رسانه های نظام جمهوری اسلامی رساندن پیام حق، دفاع از مظلوم و حقانیت مردم مسلمان منطقه و جهان است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،ˈمحمد خدادیˈ در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: 17 مرداد که به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، روز خبرنگار نامیده شده یادآور اراده های مصمم و عمل مجاهدانه خبرنگارانی است که برای بازگویی حقیقت و بازتاباندن واقعیت پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.
وی همچنین یاد و خاطره تمامی شهدای خبرنگار به خصوص شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حادثه سی- 130که در راه اعتلای نظام و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده اند گرامیداشت.
خدادی گفت: امروز روز خبرنگار را در شرایطی گرامی می داریم که پس از گذشت بیش از یک دهه از شهادت شهید صارمی نه تنها تحجر در منطقه فروکش نکرده بلکه به اشکال و ابزارهای مختلفی در کشور های منطقه گسترش یافته است.
وی با بیان این که امروز مسلمانان غزه زیر گلوله باران سربازان تا دندان مسلح صهیونسیت های جنایتکار پرپرمی شوند گفت: رسانه های مدعی حقوق بشربجای بیان حقایق وانتشارمظلومیت این ملت رنج دیده، جنایتکاران صهیونیست و حامیان غربی آنها را با چهره های موجه به تصویر می کشند.
مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: در جنگ اخیر غزه، جریان یک سویه خبری منطبق با خواست رژیم صهیونیستی حاکم بود و اخباری را منتشر می کرد که آنها می خواستند نه آنچه که واقعیت داشت.
خدادی ادامه داد که هم اکنون با تهاجم رسانه ای علیه مردم مظلوم در جهان مواجهیم که نه تنها واقعیت ها را منعکس نمی کند بلکه اقدامات رژیم صهیونیستی را حق جلوه می دهد و در عین حال با شعار بی طرفی با طرف عمل می کند و به جای دفاع از مظلوم از ظالم دفاع می کند.
وی با بیان این که برخی رسانه ها شرایط را امروز به گونه ای پیش برده اند که احساس می شود حس انسانیت از برخی انسانها گرفته شده است گفت: امروز در حالی به مناسبت شهادت یک خبرنگار به دست گروه متحجر طالبان روز خبرنگار را ارج می نهیم که در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی در کشور عراق دست استکبار از آستین دیگری به نام داعش بیرون زده است و در وحشی گری و جنایاتش هیچ حد و مرزی برای مردم غیرنظامی، زنان و کودکان شیعه، سنی و حتی مسیحیان قایل نیست.
خدادی گفت: تکلیف ما به عنوان رسانه نظام جمهوری اسللامی رساندن پیام حق، دفاع از مظلوم و حقانیت مردم مسلمان منطقه و جهان است.
وی کارکرد رسانه در نظام جمهوری اسلامی را نکته نخستی خواند که باید به آن توجه کرد و افزود: اساسا خبرنگاری پیوند مستقیم با امانتداری دارد.
خدادی تصریح کرد که اساسا امانتداری رابطه مستقیم با اخلاق مداری دارد و گفت: باید امانتدار مردم و امانتدار نظام برای مردم باشیم.
وی صحت را مقدم بر هر چیز در خبر نام برد و گفت: باید تلاش کنیم رسانه های ما برگرفته از اخلاق، صفات نیک و پسندیده باشد.
مدیرعامل ایرنا با بیان این که امانتداری رابطه مستقیم با ایمان و باورهای دینی دارد گفت: انسان های پرهیزگار اساسا امانتدار و امین مردم هستند.
وی تاکید کرد که درنظام مقدس جمهوری اسلامی از رسانه ها این انتظار وجود دارد که در انتقال پیام صحت را بر سرعت ترجیح بدهند و افزود: در ایرنا این نکته به عنوان یک اصل مورد توجه قراردارد.
خدادی نکته دیگر در کار کرد رسانه ای را موضوع منافع و امنیت ملی دانست و گفت: منافع و امنیت ملی موضوع اول، نقطه هدف، وظیفه، رسالت و تکلیف رسانه ها است.
وی تصریح کرد که رسانه ها باید بستر نشاط و امید در جامعه را فراهم کنند و افزود: امید آفرینی در مردم با توجه به تلاش روز افزون و سختکوشانه مسئولان نظام وظیفه ای است که بر گردن همه رسانه ها است.
مدیر عامل ایرنا دوری از اختلاف و پرهیز از تفرقه، تلاش برای همکاری و همدلی بین قوا است را تکلیف جدی، صریح و مشخص رسانه هانام برد و گفت:این موضوع یک تکلیف دینی و قانونی است.
وی ادامه داد که رسانه ها می بایست تریبونی برای انعکاس دیدگاه های مردم به مسئولین و نیز تببین کننده دیدگاه و مواضع مسئولین برای مردم باشند.
خدادی تاکید کرد که موضوع رقابت رسانه باید در وجود رسانه ها نهادینه شود و گفت: اساسا نمی تواند رسانه فعالیت کند ولی در بسترش رقابت نداشته باشد.
وی بیان کرد که این رقابت حتما باید بر رفاقت رسانه ای در درون خانواده نظام تعریف شود و گفت: ما قبل از اینکه رقابت رسانه ای داشته باشیم باید رفاقت داشته باشیم چرا که برای منافع و امنیت ملی و نیز برای اعتلای نظام تلاش می کنیم.
خدادی با بیان این که آنجا که مصاف خبری ما است، مصاف با دشمنان نظام است گفت: امروز خبرنگاران سربازان جنگ نرم هستند.
وی ادامه داد: همان هایی که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان از مرزها و کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، امروز وظیفه و تکلیفی را بر عهده گرفتند که در مقابل آماج و تهاجمات افتراها و بعضا رفتار هایی که علیه کشور می شود سینه سپر کنند و پاسخ گوی آنها باشند.
مدیرعامل ایرنا اظهار داشت: امروز در صحنه رسانه ای جهان با یک جریان دوسویه روبرو هستیم. از یک سو ادعای بی طرفی و کارکرد حرفه ای و از طرف دیگر تهاجمات گسترده به مظلومین است.
خدادی گفت: باید تلاش کنیم با روز آمدی و کارآمدی و مجهز شدن به علم و فناوری و بهره گیری از تمام ظرفیت های خودمان و نیز با هم افزایی، همکاری و هم دلی در بستر رسانه ای از حقانیت و کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم .
وی خبرگزاری جمهوری اسلامی را خبرگزاری هشتاد ساله نامید و گفت: ایرنا در سال 1313 همزمان با دانشگاه تهران تاسیس شد.
خدادی ادامه داد که ایرنا پیر است چرا که هشتاد سال تجربه دارد و افزود: اما بسیار جوان و تپنده است، برای اینکه 24 ساعته بیدار و لحظه به لحظه اخبار و تحولات جهانی را رصد می کند .
وی با نقل بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ایرنا گفت: ایشان می فرمایند که خبرگزاری جمهوری اسلامی قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی است و ما هم تکلیف داریم بتپیم و در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.
مدیر عامل ایرنا ادامه داد که در ایرنا امانتداری و صحت مقدم بر هر موئلفه دیگری در تولید، پردازش و انتشار اخبار است و افزود: ایرنا تلاش می کند تا بستر نقد سازنده و مشفقانه را فراهم کند، نقدی که به اصلاح و موفقیت و همدلی و حرکت روبه جلو و نیز بستر توسعه کمک کند.
خدادی گفت: ایرنا وظیفه دارد آنچه را که دیده نمی شود هویدا و بستر همکاری و همدلی را بین قوای کشور ایجاد کند.
وی مصاف خبری با دشمنان نظام را از رسالت های ایرنا نام برد و گفت: ایرنا در خروجی ها و تولیدات بین المللی و در گستره پهناور جهان و در شرایطی که دفاتر و خبرنگارانش از مادرید تا توکیو فعالند در صحنه ها و لحظات و مناطق بحرانی جهان مانند، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و اقصی نقاط دنیا مشغول خبر و گزارش تهیه می کند تا حقانیت نظام جمهوری محقق و از منافع و آرمان های مسلمانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کند و این را ماموریت خود می داند.
خدادی با تاکید بر افزایش سطح کیفی و حرفه ای در ایرنا گفت: در موضوع آموزش، کارکرد حرفه ای و در ارتقای دانش همکارانمان در خبرگزاری نه تنها درایرنا بلکه برای همه رسانه ها تلاش مضاعف باید انجام بدهیم.
مدیرعامل ایرنا مجهز شدن به فناوری های روز را در کارکرد رسانه بسیار تعیین کننده نام برد و گفت: باید تلاش کنیم در مدل های رسانه ای، در تهیه پیام و محتوای پیام، مدل های جدیدی را ارایه کنیم و با ایجاد تمایز، تنوع و تفاوت در تهیه پیام ، نقش آفرینی واثرگذاری خودمان را بیشتر کنیم.
مدیر عامل ایرنا ادامه داد :امروز وظیفه و تکلیف داریم به عنوان رسانه تلاش کنیم بستر انتقال اطلاعات بین اقشار مختلف فراهم شود و در مسیر تولید و گردآوری اطلاعات، امکانات همه کشور در راه منافع و امنیت ملی بسیج شود. این موضوعی است که بسیار مورد توجه و تاکید همکاران من است.
وی با بیان این که ایرنا دارای کادر بسیار مجهز، با تجربه و بسیار با عزم راسخ و تلاش گسترده است گفت: من در این روز به همه همکارانم در رسانه های مختلف و نیز همه خبرنگاران بخاطر تلاش سخت کوشانه ای که بصورت شبانه روزی انجام می دهند تبریک عرض می کنم.
مدیر عامل ایرنا تاکید کرد انتظار دارم همه مسئولان کشور به صنف خبرنگار توجه ویژه داشته باشند افزود: در این موضوع نیازمند به یک بازنگری در قوانین موجود هستیم تا در حمایت از جامعه خبرنگاری حمایت کنیم.
وی افزود: باید شرایط را مهیا کنیم تا جامعه خبرنگاری کشور بتواند وظیفه خودش را به نحو احسن در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی به انجام برساند.
مدیر عامل ایرنا در پایان گفت: تکلیف امروز ما رهروی راه شهدا برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی است.
سیام*9254**1553** 1497



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن