تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810388119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارها در آمریکا شاهد کمک دکتر خدادوست به نیازمندان بودم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده اسبق ایران در سازمان ملل: بارها در آمریکا شاهد کمک دکتر خدادوست به نیازمندان بودم خبرگزاری پانا: خرازی گفت: از جمله ویژگی مهم پروفسور خدادوست درویشگری او است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد ساعت 09:28



به گزارش خبرگزاری پانا، صادق خرازی در مراسم اعطای کرسی پژوهشی توسعه علم جدید در چشم پزشکی به پرفسور علی اصغر خدادوست اظهار داشت: استاد هیچگاه به دنبال منافع مادی نبود و بارها در آمریکا شاهد کمک او به نیازمندان بودم.
وی تاکید کرد: بسیاری از ایثارگران دوران دفاع مقدس در جمع بیماران دکتر خدادوست بودند که مورد درمان قرار گرفتند.
نماینده اسبق ایران در سازمان ملل یادآور شد: اخیرا میهمان او در آمریکا بودم و منزل او از گذشته نیز محقرتر بود.
در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تلاش و اراده قوی از مهمترین ویژگی دیگر خدادوست است.
محمد هادی ایمانیه افزود: آنچه که باید به آن توجه کرد نحوه تربیت و آموزش است که در این راستا باید به برگزاری المپیاد ها توجه بیشتری کرد.
وی افزود: این المپیاد ها باید تا آخر ادامه داشته باشد و چنان امکاناتی را برای آنها فراهم کنیم که دیگر احتیاجی به خارج شدن آنها از کشور نباشد.

به گزارش پانا، علی اصغر خدا دوست در سال 1314 در شیراز زاده شد. این استاد چشم پزشک دانشگاههای آمریکا یکی از چشم پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می پردازد.

خدادوست دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشت و به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار آموزگاری شد.

در سال 1333 در ازمون ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت نمود و با درجه ممتازبین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد.

دوره شش ساله پزشکی را با درجه ممتازپشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال 1341 از طرف دولت برای گذراندن دوره تخصصی در ایالات متحده انتخاب شد.

دکتر خدادوست به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins) در سال 1341 پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمرشناخته شد.

وی در این دوران علاوه بر تحصیل دردانش های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش های پایه بود و مقاله های بسیاری در مجله های گوناگون به چاپ رسانید.

پس از پایان دوران، یک سال به عنوان مربی و یک سال به عنوان استادیار در بخش چشم پزشکی همان دانشگاه مشغول به کار شد و در سال 1347 علی رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز به عنوان استاد مشغول فعالیت شد.

یک سال پس ازورودش به شیراز رئیس بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز به شیراز آمد و یک قرارداد مبادله دستیار میان بخش های چشم پزشکی این دو دانشگاه امضا رسید.

هر سال یک نفر از دستیاران بخش چشم پزشکی شیراز برای فراگیری تکمیل دانش های پایه به دانشگاه جانز هاپکینز اعزام می شد و هر سال چهاردستیار به طور متناوب از دانشگاه یاد شده برای فراگیری دانش های بالینی و تجربه عملی و تجربه در اعمال جراحی به شیراز می آمدند.

این برنامه 10 ساله از موثرترین برنامه ها برای بالا نگه داشتن سطح آموزش و پژوهش ودرمان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بخش چشم بود.

از سال 1347 تا 1359 وی هر دو سال یک بار به عنوان استاد مدعو شش ماه را دربخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز برای ادامه برنامه های پژوهشی گذراند و در این دوران چندین مرتبه به عنوان مدرس در کشورهای بسیاری از جمله چین، ترکیه سوریه، عمان، پرو، اکوادور و ایتالیا فراخوان شد.

دکتر خدادوست در سال 1359 عازم آمریکا شد و به عنوان استاد در بخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز مشغول به کار گردید.

وی در سال 1361 به عنوان استاد و رئیس بخش چشم دانشگاه سیسیل انتخاب شد و در سال 1371 مرکز چشم پزشکی کنتیتکت در شهر نیوهیون را بنیان گذاشت و به عنوان سرپرست آن مشغول به کار شد.
از سال 1359 به طور پیاپی سالی دوبار به ایران بازگشته و در فعالیت های بالینی و آموزشی در بیمارستانهای گوناگون تهران و شیراز شرکت کرده است.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن