تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819613619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماس تلفنی پادشاه عربستان ونخست وزیرلبنان درباره روابط ریاض وبیروت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با دو روایت تماس تلفنی پادشاه عربستان ونخست وزیرلبنان درباره روابط ریاض وبیروت بیروت - ایرنا - « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و « تمام سلام» نخست وزیر لبنان روز جمعه در تماسی تلفنی در باره روابط دو کشور گفت وگو کردند.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان در خبری کوتاه اعلام کرد که نخست وزیر لبنان با عبدالله بن عبدالعزیز تلفنی تماس گرفت و دو طرف در باره روابط دوجانبه دو کشور و اوضاع کنونی منطقه و جهان گفت وگو کردند.
براساس این گزارش خبرگزاری ملی لبنان هم در خبری کوتاه اعلام کرد که پادشاه عربستان با نخست وزیر لبنان تلفنی تماس گرفت و بر حمایت خود از امنیت ، حاکمیت و ثبات لبنان تاکید کرد.
این تماس در حالی برقرار شده است که « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل و نخست وزیر اسبق لبنان که اخیرا در کنفرانسی خبری در جده از کمک یک میلیارد دلاری پادشاه عربستان به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان خبر داد.
ناظران با ابراز تردید نسبت به هدف اعلام خبر کمک یک میلیارد دلاری جدید ملک عبدالله در این مرحله که رژیم سعودی در حمایت همه جانبه از تروریست های تکفیری بویژه داعش تحت فشار بین المللی و منطقه ای قرار گرفته است، تاکید کرده اند که این کمک ادعایی جدید در حالی اعلام شده که سرنوشت هبه ادعایی سه میلیارد دلاری پادشاه سعودی برای تجهیز ارتش لبنان توسط فرانسه که حدود 8 ماه قبل اعلام شد، هنوز در هاله ابهام قرار دارد.
سعد حریری در کنفرانسی خبری در جده گفت که کمک سه میلیارد دلاری به دو سه سال زمان نیاز دارد تا تامین شود و فرانسه سلاح ها را به لبنان تحویل دهد.
وی امروز (جمعه) بطور ناگهانی و در اقدامی از قبل اعلام نشده به این کشور بازگشت.
سعد حریری بلافاصله بعداز بازگشت به لبنان ابتدا بر سر قبر« رفیق حریری» پدرش حضور یافت و بعد از آن به کاخ نخست وزیری لبنان رفت و با « تمام سلام» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
رییس حزب جریان المستقبل پیش از ترک کاخ نخست وزیری لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که انشاء الله اوضاع امنیتی لبنان خوب است.
نخست وزیر اسبق لبنان گفت که برای رایزنی با مقامات سیاسی و نظامی لبنان در خصوص نظارت بر توزیع کمک یک میلیارد دلاری پادشاه عربستان به بیروت سفر کرده است.
وی در پاسخ به این سئوال که چه مدت در لبنان باقی می ماند، پاسخی به خبرنگاران نداد.
رییس حزب جریان المستقبل بیش از 3 سال بود که به بهانه ناامنی در لبنان و ترس از جان خود کشورش را ترک کرده و در عربستان سعودی و فرانسه زندگی می کرد.
سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان در سال 2011 به واشنگتن رفت و در جریان دیدار با « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا به او اطلاع داده شد که دولتش سقوط کرده است.
در این دیدار به سعد حریری گفته شد که بیشتر از یک سوم وزرای دولتش در اعتراض به عدم موافقت او با احاله پرونده شاهدان دروغین تحقیقات بین المللی در خصوص ترور پدرش « رفیق حریری » به دستگاه قضائی لبنان استعفا کرده اند.
سعد حریری که عضو پارلمان لبنان است، از سال 2011 تا امروز به بهانه های امنیتی به لبنان بازنگشته بود.
وی امروز در حالی به لبنان بازگشت که قبلا در سخنرانی های خود اعلام کرده بود بعد از سقوط نظام سوریه و از طریق فرودگاه دمشق به بیروت باز می گردد.
رییس حزب جریان المستقبل در سه سال گذشته بارها علیه « بشار اسد» و نظام سوریه مواضع منفی اتخاذ و بطور علنی از مخالفان مسلح نظام سوریه حمایت کرده است.
سعد حریری که عصر جمعه هم در نشست امنیتی دولت لبنان در کاخ ریاست جمهوری شرکت کرد ، با « دیوید هیل» و « علی عواض عسیری» سفرای آمریکا و عربستان سعودی و همپیمانان سیاسی خود از جمله « فواد سنیوره»، رییس فراکسیون المستقبل در مجلس ، « نهاد المشنوق» و « اشرف ریفی» وزیران کشور و دادگستری دیدار و گفت و گو کرد.
برخی مقامات سیاسی و مذهبی لبنانی از جمله « نبیه بری» رییس مجلس و کاردینال « بشاره راعی» رهبرمسیحیان مارونی لبنان در تماس های تلفنی از بازگشت حریری به لبنان ابراز خرسندی کردند.
« ولید جنبلاط » رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه و « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی هم از بازگشت رییس حزب جریان المستقبل به لبنان استقبال کردند.
خاورم ** 1324



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن