تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803865693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت اردبیل : دفاع از مظلوم ، اصل قرآنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه موقت اردبیل : دفاع از مظلوم ، اصل قرآنی است اردبیل - ایرنا - امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به این که دفاع از مظلوم اصل قرآنی است گفت: مبارزه با ظالمان مشخصه جامعه شیعی و حقیقت اسلام است.


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ˈمحمدعلی فروغی ˈدر خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود: آیه های قرآن مجید محدود به زمان و مکان خاص نیستند و در هیچ مقطعی از روزگار نمی توان به فریاد کمک خواهی و مشکل های انسان ها به ویژه مسلمانان در مناطق مختلف جهان بی تفاوت بود.
وی گفت: جمهوری اسلامی بر حسب آرمان ها و اصول خود به این آیه های قرآنی عمل می کند و در طول 35 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد به دفاع از مسلمانان ستمدیده و حتی انسان های زیر ستم پیرو ادیان دیگر در سراسر جهان پرداخته است.
وی اظهار کرد: بر اساس همین اصل نظام اسلامی آشکارا به دفاع از مردم ستمدیده فلسطین به ویژه ساکنان باریکه غزه که از ابتدای ماه مبارک رمضان تا چند روز قبل شاهد بی رحمانه ترین و وحشیانه ترین حمله ها و کشتار مردم بی دفاع توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بود برخاست.
وی حمایت سران کشورهای عرب منطقه از رژیم اسراییل را شرم آور دانست و افزود: حاکمان این کشورها پول های مسلمانان را که باید صرف آسایش و رفع محرومیت مردم مسلمان شود برای حفظ امنیت این رژیم نامشروع هزینه می کنند.
وی بیان کرد: اگر حاکمان عربستان سعودی نمی خواستند رژیم اسراییل هیچگاه نمی توانست گذرگاه رفح را برای مسلمانان فلسطین ببندد.
وی این موضوع را که شیمون پرز از دولت های عرب منطقه به خاطر حمایت از رژیم اسراییل تشکر کرده و این که رژیم کودتایی در کشور مصر اخیرا 27 میلیارد دلار برای امنیت رژیم اسراییل کمک کرده را شرم آور دانست و گفت: این موارد برای سران کشورهای عرب منطقه ذلت بار است و حکایت از خودفروختگی آنها دارد.
وی همچنین مراتب انزجار خود از اعزام 240 نفر از ترکیه و 58 نفر از جمهوری آذربایجان برای جنگ در کنار نظامیان رژیم اسراییل علیه گروه های مقاومت فلسطینی را ابراز داشت و تاکید کرد مسلمانان این کشورها باید این لکه های ننگ را از کشورشان اخراج کنند.
امام جمعه موقت اردبیل ادامه داد: رژیم اسراییل که می گویند چهارمین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد هم از لحاظ اخلاقی و هم در عرصه میدانی در نتیجه مقاومت جانانه مردم و گروههای مقاومت فلسطینی شکست خورد.
حجت الاسلام فروغی افزود: اکنون این نیروهای مقاومت فلسطین و حماس هستند که برای رژیم صهیونیستی شرط تعیین می کنند و شواهد از پوسیدگی این رژیم نامشروع از درون حکایت می کند به گونه ای که رییس اسبق سازمان سیا اخیرا گفته که شک دارم تا 10 سال دیگر رژیم اسراییل پابرجا بماند.
وی همچنین با اشاره به این که رژیم نامشروع اسراییل در حمله به باریکه غزه به اهداف خود نرسید افزود: خبرها از نابودی منابع زیربنایی این رژیم به واسطه موشک باران گروه های مقاومت فلسطینی حکایت دارند و این درحالی است که نظامیان اسراییل فقط در کشتار کودکان و زنان بیگناه موفق بوده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد تفرقه و جنگ های فرقه ای و مذهبی از اهداف استکبار جهانی به منظور تسلط بر مسلمانان است و گروه های تکفیری مانند داعش برای همین منظور ایجاد شده اند.
خطیب نماز جمعه اردبیل بصیرت و آگاهی را ضرورت مردم مسلمان در دنیای کنونی دانست و اظهار کرد: معیار نظام اسلامی وحدت است و اگر مسلمانان وحدتشان را از دست دهند در واقع عزتشان را از دست داده اند.
وی با اشاره به فتواهای غیرمنطقی و وحشیانه سران گروهک تکفیری داعش که در قسمتی از عراق روی کار آمده اند گفت: ابوبکر بغدادی اخیرا فتوا داده که اگر کشاورزان زکات ندهند باید تمام اموال و زنان و کودکانشان را ضبط کرده و در بازار بفروشند.
وی افزود: او همچنین گفته است برای همه مسلمانان واجب است که با او بیعت کنند و در غیر این صورت ریختن خونشان حلال است.
وی صدور چنین فتواهایی را برای ایجاد اختلاف های مذهبی و ارائه چهره ای خشن و غیرمنطقی از دین مبین اسلام دانست و بیان کرد: این فتواها و اقدام ها درحالی انجام می شوند که در دین مبین اسلام مهربانی و عطوفت از جایگاه والایی برخوردار است و هر کار غیرمنطقی و غیرانسانی در آن به شدت مذموم شمرده می شود.
592/530 / 1539



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن