تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798362680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان و نوجوانان حلقه های مفقوده جنایات داعش! +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: زنان و نوجوانان حلقه های مفقوده جنایات داعش! +تصاویر
وزارت حقوق بشر عراق این هفته درگاه اینترنتی خود را بر روی کسانی که عزیزانشان در دو ماه گذشته و در پی بحران داعش مفقود شده اند، گشود.مسئله ی مفقودان، بیشتر شامل زنان و نوجوانانی است که داعش در برابر آنها از هیچ جنایتی چشم پوشی نکرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گزارش ها حاکی است مسئله مفقودان، بیشتر شامل زنان و نوجوانانی است که قربانی جنایت های داعش شده اند و داعش در برابر آنها از هیچ جنایتی اعم از ازدواج اجباری، گروگان گیری، ربودن، زندان، عملیات انتحاری و فروش چشم پوشی نمی کند که در نهایت، به مفقودی و جدایی آنان از خانواده هایشان می انجامد و نام نویسی مفقودان بیشتر مربوط به استان هایی است که در دو ماه گذشته درگیر جنگ با داعش بوده اند.  از 20 خرداد گذشته که داعش با یورش مشکوک، توانست استان نینوا و مرکز آن موصل را به اشغال خود درآورد، دست کم 5 استان دیگر نیز به صحنه نبرد میان ارتش و داوطلبان مردمی با این گروه تروریستی تبدیل شد.
نوجوانان
استان های صلاح الدین، دیالی، الانبار، کرکوک و بابل و حتی بخش هایی از بغداد، به طور مستقیم درگیر جنگ علیه تروریسم شدند.   اکنون دولت عراق، در پی مراجعه روزانه مردمی که گم شده دارند، تصمیم گرفته با ثبت نام مفقودان، پرونده ای جدید درباره قربانیان تروریسم بازکند؛ تا بتواند از این طریق ضمن پیگیری سرنوشت مفقودان، خانواده های آنان را تحت پوشش قرار دهد.   وزارت حقوق بشر عراق همچنین از کمیساریای عالی امور پناهندگان برای روشن شدن سرنوشت هزاران انسان مفقود، به دام افتاده و گرفتار در ارتفاعات سنجر و دیگر مناق عراق، درخواست کمک کرده است.
نوجوانان داعش
هزاران خانوار درحالی از خانه های خود رانده شده و آواره شده اند که در حین فرار، برخی اعضای خود را گم کرده اند،  بسیاری نیز ربوده شده وبه اسارت برده شده اند که صدها زن ایزدی از آن جمله اند. همچنین برخی گزارش ها حاکی است که داعش بعد از ربودن و یا جلب نوجوانان و کودکان زیر 15 سال، از آنان برای عملیات انتحاری بهره می گیرد. گور جمعی دانشجویان نیروی هوایی ارتش عراق داعش، در روزهای آغازین یورش به شمال عراق، پایگاه اسپایکر را که در آن 1700 دانشجوی نیروی هوایی ارتش عراق در حال طی کردن دوره آموزشی بودند، به اشغال درآورد که از سرنوشت این دانشجویان  زیر 22 سال خبری نیست. برخی منابع گفته اند، داعش آنان را به صورت جمعی تیرباران کرده و در گورهای جمعی دفن کرده است. اما برخی نیز گفته اند: تعدادی از این دانشجویان هنوز زنده و در اسارت به سر می برند و حتی گفته شده داعش با خانواده های برخی از آنان تماس گرفته و از آنان خواسته است، به دولت فشار بیاورند در ازای آزادی زندانیان داعش، آنان را  آزاد کند. ناظران معتقدند که بحران مفقودین در آغاز راه است، چرا که جامعه عراق ملتهب و درگیر جنگ است و هنوز بسیاری از آوارگان همچنان در وضع بی ثباتی قرار دارند و زمانی که بحران امنیتی فروکش کند و این آمار دقیق تر به ثبت برسند،  بحران اجتماعی ناشی از مفقودان سرباز خواهد کرد.
زنان گروگان

زنده به گورشدن صدها نوجوان و جوان موصلی این گزارش می افزاید: عضو کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرد، گروه تروریستی داعش صدها نوجوان و جوان موصلی را زنده به گور کرده است. به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، فاضل الغراوی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: داعش این افراد را در گورهای جمعی دفن کرده است در شرایطی که زنده بوده اند.
  جذب نوجوانان  زیر15سال به عنوان عامل انتحاری وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد: باندهای وابسته به گروه تروریستی داعش پس از شستشوی مغزی و جذب نوجوانان بالای 12 سال، آنان را به عنوان عاملان عملیات انتحاری تا سقف 3 هزار دلار می فروشند. به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز از بغداد، گروه های وابسته به داعش با پرداخت مبالغ قابل توجه به برخی از جوانان،آنان را برای عضویت در باندهای خود جذب می کنند و حتی قبل از آنکه این افراد را به عملیات انتحاری بفرستند، به آنان قرص های روانگردان می خورانند. برابر این گزارش، یکی از حربه های باندهای وابسته به داعش برای جذب جوانان و نوجوانان، تصویر برداری از زنان  و دختران برهنه است؛ چنانچه پس از تصویربرداری، همین زنان و دختران تهدید می شوند که اگر با داعش همکاری نکنند، تصاویرشان را منتشر می کنند یا به سران داعش تحویل می دهند تا مجازات شوند. پیش از این کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق اعلام کرده بود، داعش از کودکان در شهرهای تکریت و موصل به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است. 
داعش زنان گروگان
صدها زن ایزدی در گروگان داعش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام عراقی گزارش داده است، داعش، صدها تن از زنان ایزدی ساکن مناطق شمالی عراق را به گروگان گرفته است. براساس این گزارش به نقل از آسوشیتدپرس، این گروه تروریستی هفته گذشته شهر «سنجار» را به تصرف خود درآورد. در پی این حادثه هزاران تن از ساکنان این شهر که عمدتا از اقلیت‌ها هستند، مجبور به ترک محل زندگی خود و پناه گرفتن در کوه‌های اطراف شدند. پیشتر هم گزارش‌هایی مبنی بر به اسارت گرفته شدن زنان شهرهای تحت تصرف داعش و فروش آن‌ها منتشر شده بود.   بازار مخصوص داعش برای فروش زنان جمعیت هلال احمر عراق نیز اعلام کرد: داعش، بازاری را در استان نینوا برای فروش زنان ایزدی و مسیحی اختصاص داده است. برابر این گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد الخزاعی سخنگوی هلال احمر عراق اعلام کرد، گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت خود بازاری را در استان نینوا برای فروش زنان مسیحی و ایزدی اختصاص داده است و این افراد را پس از ربودن و به اسارت گرفتن به عنوان کنیز می فروشد.  براساس این گزارش به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت حقوق بشرعراق گفت: براساس اطلاعات دریافتی این وزارتخانه از خانواده های صدها زن ایزدی، داعش این زنان را که زیر 35 سال سن دارند، در داخل مدارس شهر موصل نگهداری می کند. این سخنگوی عراقی با ابراز نگرانی از رفتار مجرمانه تکفیری ها با زنان ایزدی و سرنوشت نهایی آنان، گفت: تروریست های داعش نقشه های شومی در رابطه با این زنان دارند و  احتمالا در پی فروش آنها به کشورهای همسایه هستند. سازمان بین‌المللی مهاجرت عراق نیز اعلام کرد: تعداد آوارگان عراقی از زمان حملات گروه داعش به مناطق عراق تاکنون به یک میلیون و 650 هزار تن رسیده است. برابر این گزارش به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، کریس لوم، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: حدود 54 درصد از این آوارگان از ماه ژوئن گذشته منازل خود را ترک کرده‌اند. در پی حملات گروه داعش به مناطق عراق هزاران عراقی آواره شده‌اند و بیشتر آوارگان از اقلیت‌ها از جمله مسیحی‌ها و ایزدی‌ها هستند که مجبور به مهاجرت به سمت مناطق کردستان شده‌اند.




شنبه, 18 مرداد 1393 ساعت 21:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن