تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803064388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمد علی نجفی : همایش سه شنبه بی نظیرترین نشست اقتصاد ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: محمد علی نجفی : همایش سه شنبه بی نظیرترین نشست اقتصاد ایران است


نجفی با اشاره به نتایج بسته خروج غیر تورمی رکود که از نیمه دوم سال ۹۳ ظاهر می‌شود، گفت: به صراحت عنوان می کنم که سال ۹۵ را با تورم زیر ۲۰ درصد آغاز خواهیم کرد. مشاور رئیس جمهور گفت: به صراحت عنوان می کنم که سال 95 را با تورم زیر 20 درصد آغاز خواهیم کرد.

صبح امروز نشست خبری تشریح اهداف و جزئیات سمینار تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در نهاد ریاست جمهوری با حضور محمدعلی نجفی، مشاور رییس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نشست خبری که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری و در حضور اصحاب رسانه برگزار شد، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی با بیان این موضوع که با عملیاتی شدن سیاست‌های بسته خروج غیر تورمی نتایج آن به تدریج ظاهر خواهد شد، گفت: اگر طبق برنامه که تدوین کرده ایم پیش برویم سال 95 به طور قطع می توانیم شاهد رونق و جهش اقتصادی در کشور باشیم.

نجفی با اشاره به نتایج بسته خروج غیر تورمی رکود که از نیمه دوم سال 93 ظاهر می‌شود، گفت: به صراحت عنوان می کنم که سال 95 را با تورم زیر 20 درصد آغاز خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که در سال 93 بین 1 تا 2 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم و در ادامه افزود: امیدواریم در سال 94 رشد 3 تا 4 درصدی اقتصادی داشته باشیم، این در حالی است که اگر برنامه ها و اهداف دولت به درستی پیش رود از سال 95 رونق اقتصادی اتفاق خواهد افتاد و مطمئن باشید اگر این برنامه به درستی اجرا شود آثار آن از سال 93 به خوبی دیده خواهد شد.

نجفی با اشاره به این موضوع که اقتصاد کشور از سال 91 دچار عارضه مهلک رکود تورمی شده است، تصریح کرد: در سال‌های 91 و 92 رشد اقتصادی منفی داشتیم و تورم نیز به مرز 40 درصد رسید که البته براساس گزارش صندوق بین المللی پول در سال 2013 میلادی تنها 8 کشور دنیا تورم بالای 10 درصد داشته اند که متاسفانه ما در این جدول رتبه دوم را کسب کرده ایم و این در حالی است که تنها کشوری که تورمی بالاتر از کشورمان داشت دوست و هم پیمانمان ونزوئلا بود.

وی همچنین درخصوص کاهش تورم طی برنامه 1 ساله و نیم گفت: موضوعی که بخوایهم با اطمینان درخصوص آن صحبت کنیم این است که سال 95 را با تورم زیر 20 درصد شروع خواهیم کرد و با تلاش های که از جانب دوات صورت گرفته است تا انتهای سال 94 می توانیم تورم را به حدود 15 درصد برسانیم البته به طور قطع نمی توان این موضوع را عنوان کرد بلکه باید در این مورد بررسی های نیزز صورت گیرد.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی با اشاره به کاهش نرخ تورم در شش ماهه اول کار دولت اظهار کرد: تا حدودی از دوره نگران کننده تورمی خیالمان راحت شده اما هنوز رضایت کامل به وجود نیامده است.

نجفی درخصوص نحوه تدوین بسته خروج از رکود گفت: در این مدت از کارشناسان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین فعالان بخش خصوصی مشورت های بسیاری گرفته ایم که البته از این بسته انتظار برنامه توسعه یا جامع اقتصادی را نداریم بلکه این برنامه برای سال 93 و 94 است که امیدواریم مقدمه‌ای برای برنامه ششم با رشد اقتصادی پایدار باشد.

وی همچنین درباره همایش خروج از رکود خاطر نشان کرد: این همایش روز سه شنبه بیست و یکم مرداد ماه برگزار خواهد شد . این همایش در نوع خود در تاریخ اقتصاد کشورمان به نوعی بی سابقه است و در آن هم چهار گروه از فعالان اقتصادی، اساتید و کارشناسان اقتصادی، مدیران در بخش های مختلف و صاحب نظران و اصحاب رسانه شرکت دارند. این همایش که به نوعی بزرگترین نشست اقتصادی کشور نیز محسوب می شود با سخنان رییس جمهور شروع می شود و در این مراسم 6 نفر از اعضای دولت یعنی وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت ، رئیس کل بانک مرکزی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور سخنرانی خواهند کرد.

مشاور رئیس جمهور در ادامه افزود: درخصوص تدوین بسته خروج از رکود جلسات مختلفی با کارشنا سان و فعالان اقتصادی برگزار شده است. جلسه در اتاق بازرگانی تهران، جلسه در اتاق بازرگانی خراسان، جلسه‌ای با بخش عمده فعالان در زمینه صادرات و واردات، جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با اقتصاددانان دانشگاه‌ها و جلسه معاون اول رییس جمهور با جمعی از اقتصاددانان بوده است.

نجفی در ادامه افزود: بعد از این همایش اقتصادی در بعدازظهر سه شنبه 6 میزگرد در همین زمینه‌ برگزار خواهد شد که امیدواریم بلافاصله بعد از برگزاری این همایش ها، کار عملیاتی کردن سیاست‌های بسته رکود را آغاز کنیم.

وی در ادامه این نشست افزود: هرچند بسیاری از بندهای این بسته نیاز به مصوبه مجلس دارد اما به همین دلیل دولت لایحه‌ای 32 الی 34 ماده‌ای را با قید یک فوریت در این هفته به مجلس ارائه خواهد داد.

مشاور رئیس جمهور با بیان این موضوع که بحث عمده سیاست‌ های بسته نیاز به مصوبه مجلس نداشت، گفت: اما مواردی بود که باید با مصوبه دولت و دستگاه ‌های اجرایی به منظور اجرا ابلاغ می‌شد به همین دلیل قرار است فردا بعد از جلسه هیئت وزیران هر چه سریع تر این موارد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

نجفی با ابراز امیدواری در خصوص آینده اقتصادی کشور پاسخگویی سوالات خبرنگارانی که در این نشست حضور داشتند، شد.

وی درخصوص چگونگی تامین مالی اجرای بسته رکود که البته بخشی از آن به عهده بانک ها قرار گرفته است، گفت: بدهی دولت به بانک‌ها یکی از نقاط ضعف دولت محسوب می شود که در سال‌های گذشته خود دولت متاسفانه بانک‌ها را به عنوان بخشی از خزانه خود تلقی می کردند. که این تفکر آسیب های بسیاری نیز به اقتصاد کشورمان وارد کرد. بنابراین پیش بینی کرده ایم که تا جایی که می توانیم تا یک سال و نیم دیگر بدهی دولت به بانک‌ها را پرداخت کنیم.

مشاور رییس جمهور با اشاره به افزایش سرمایه بانک‌ها گفت: چند روش برای این موضوع در نظرگرفته شده است. این در حالی است که به ازای هر یک ریال افزایش سرمایه، بانک‌ها می‌توانند 12.5 برابر تسهیلات ارائه کنند.

وی همچنین در واکنش به برخی از انتقادات مبنی بر اینکه بسته خروج از رکود بدون کاهش نرخ تورم عملی نخواهد شد، گفت: نباید باورمان این باشد که بگوییم تا تورم کاهش پیدا نکند نمی‌توانیم کار موثری در اقتصاد کشور انجام دهیم همچنین احکام بسته نیز منجر به افزایش تورم نخواهد شد بلکه در مواردی تاکید کرده‌ایم که سیاست‌ها به سمت کاهش تورم هدایت شود بنابراین با اجرای بسته هم می‌توانیم رشد اقتصادی را افزایش دهیم هم می‌توانیم نرخ تورم را نزولی کنیم.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ادامه افزود: دولت در بسته سیاست‌های خود در خصوص حمایت از صنعت خودرو و همچنین ادامه طرح مسکن مهر بندی نیاورده است چرا که قصد دارد سیاست‌ های جامع و کاملی را تدوین کند.

نجفی در ادامه افزود: احتمالا طی 2 تا 3 ماه آینده بسته تکمیلی دیگری نیز در راه است که برای خروج از رکود به همین بسته اضافه خواهد شد. ‌در این بسته بعضی از دستگاه‌های اجرایی نیز وارد این طرح خواهند شد و وظایفی را نیز بر عهده خواهند گرفت.


شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن