تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820083707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه معرفی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه معرفی شد بین الملل > خاورمیانه - تسنیم نوشت:

پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه نخست وزیر فعلی ترکیه به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور تعیین و معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری دوت مصر؛ محمد تنال نماینده حزب ملت جمهوری مخالف از شهر استانبول از وقوع یک رسوایی سیاسی بسیار بزرگ در کشور خبر داد.

این نماینده حزب ملت جمهوری ترکیه در این باره گفت: از هم اکنون به وضوح می توان دید که وزارتخانه های کشور تا چه اندازه در حال حمایت از نامزدی رجب طیب اردوغان نخست وزیر کنونی ترکیه برای تصدی سمت ریاست جمهوری این کشور هستند.

خبرگزاری دوگان ترکیه هم در این باره اعلام کرد: قرار است به نهاد عدالت در استانبول شکوائیه‌ای تقدیم شود و نسبت به اقدام وزارت آموزش ملی ترکیه درباره چاپ کتب درسی آن هم یک ماه پیش از موعد مقرر اعتراض شود، چرا که در این کتاب ها رسماً اردوغان به عنوان رئیس جمهوری جدید ترکیه منصوب شده است، این درحالی است که هنوز دور نخست از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هنوز برگزار نشده است.

تنال در این باره اعلام کرد: در صفحه 106 از یکی از این کتاب های درسی اسامی روسای جمهوری ترکیه از بدو تاسیس این جمهوری تا سال جاری را ذکر کرده است که برای سال 2014 نام رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهوری سال جاری ترکیه معرفی و منصوب شده است.

در این کتاب درسی نام و دوره ریاست جمهوری هریک از روسای جمهور به ترتیب ذکر شده اولین رئیس جمهور ترکیه مصطفی کمال آتاتورک است و رئیس جمهوری یازدهم نیز عبدالله گل معرفی شده و در پایان نیز رجب طیب اردوغان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور این کشور انتخاب و منصوب شده است ! و در برابر نامش سال 2014 نگارش شده است.

این اقدام وزارت آموزش ملی ترکیه خشم گروه ها و احزاب سیاسی مخالف نظام کنونی و حرب حاکم را برانگیخته است حتی برخی از اقشار جامعه نیز در این باره اعتراض خود را اعلام کردند. 52261



شنبه 18 مرداد 1393 - 12:11:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن