تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814757876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط و مشی جهاددانشگاهی در جهت آموزش مدیریت جهادی شکل گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خط و مشی جهاددانشگاهی در جهت آموزش مدیریت جهادی شکل گرفته است خبرگزاری پانا:مدیر حوزه های علمیه استان گیلان گفت: باید با اهتمام لازم در ترویج فرهنگ جهادی و اقتصاد مقاومتی و ... گام های اساسی بردارد.
۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد ساعت 11:55



به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام والمسلمین لاکانی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و با توجه به شرایط کنونی کشور نقشه راهی برای تعالی و پیشرفت در سال 93-94 که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است ترسیم کرده اند. وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در تحقق نامگذاری سال گفت: مقام معظم رهبری با طرح این عنوان قصد در نشان دادن مدیریتی همراه با مقاومت، ایستادگی و جهادی بودن راه توسعه در اقتصاد و تعالی در فرهنگ را داشته و دارند. مدیر حوزه های علمیه گیلان یادآور شد:امروز کشور اسلامی ایران از لحاظ اقتصادی و فرهنگی که هر کدام از آنان لازم و ملزوم یکدیگرند در شرایط خاصی قرار گرفته است و از طرفی مورد شدیدترین تحریم ها از لحاظ اقتصادی و از طرفی در جنگ شدید فرهنگی با استکبار به سر می برد. حجت الاسلام لاکانی افزود: با توسعه مشکلات فزاینده از سوی دشمنان، یک ضرورت پیش از پیش نمایان شده است و آن دستیابی به یک الگوی مقاومتی از اقتصاد و فرهنگ است و این الگو باید در برابر بحرانهای اقتصادی رویکرد فعالانه داشته و در شرایط بحرانی موانع را برطرف کند. وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند" با حرکت عادی و احیاناً خواب آلود نمی شود رو به پیشرفت گام برداشت" گفت: برای کارهای بزرگ نیازمند همت بلند و تحرک و مدیریت جهادی هستیم. مدیر حوزه های علمیه گیلان اضافه کرد: نهادها و سازمانهای فرهنگی به خصوص جهاددانشگاهی که خط و مشی آن در جهت آموزش مدیریت جهادی شکل گرفته است باید مثل قدیم با اهتمام لازم در ترویج فرهنگ جهادی و اقتصاد مقاومتی و... گام های اساسی بردارد. حجت الاسلام لاکانی با تاکید بر نقش دانشگاه در فرهنگ گفت: این نقش آنقدر تاثیرگذار است که امام راحل(ره) در این خصوص می فرماید" مبداء همه تحولات از دانشگاه است" بنابراین با نگاهی  سطحی به این موضوع در جامعه اسلامی و ارتباط این نهاد با جمعیت گسترده ای در جامعه ایران می توان به نقش خطیر و حساس این نهاد در فرهنگ سازی، ترویج و اشاعه فرهنگ دینی پی برد. وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ اذعان کرد: برای رسیدن به قله های رفیع تعالی هرچه بیشتر نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم و انجام کارهای بزرگ، اراده و عزم قوی می خواهد و این اراده  قوی زمانی در افراد ایجاد می شود که آحاد جامعه به عظمت و الزام چنین امری باور داشته باشند و این باور بایستی از جنس فکر و فرهنگ باشد. مدیر حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: با توسعه مشکلات فزاینده از سوی دشمنان، یک ضرورت پیش از پیش نمایان شده است و آن دستیابی به یک الگوی مقاومتی از اقتصاد و فرهنگ است. حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با بیان اینکه دین داری با آگاهی و فهم درست از دین به دست می آید اضافه کرد: با فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ دینی است که انسانها با اختیار و آگاهی به تعالی می رسند و این به خوبی وظیفه حساس نهادهای فرهنگی در جامعه به خصوص نهاد جهاددانشگاهی را نشان می دهد. وی با بیان اینکه ایران دارای فرهنگی رفیع که از انقلابی بودن و شیعی بودن سرمنشا می گیرد گفت: هم اکنون این فرهنگ الگویی در جهان اسلام و بیداری اسلامی محسوب می گردد و این تاثیرگذاری زمانی می تواند در جهان اسلام اثر خود را بگذارد که نهادهای آموزشی بتوانند مدیریت جهادی و اقتصادی برخاسته از مقاومت و جهاد را در جامعه اسلامی ایران به منصه ظهور و عمل برسانند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن