تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819028090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم بازگشت آرامش به جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: لزوم بازگشت آرامش به جامعه
میرهاشم محدث مصصح نسخ خطی بازگشت اعتماد به میان مردم را مستلزم گذشت زمان دانست و ادامه داد: «باید دو سال بگذرد تا دوباره مردم به کتاب روی آورند و رغبت نشان دهند.»
آفتاب: «بازگشت اعتماد به میان مردم، مستلزم گذشت زمان است.» این را «میرهاشم محدث» به «آفتاب» گفت. او که از مصححین نسخ خطی است، ابراز داشت: «اگرچه کتاب های من، متون تاریخیِ تصحیح شده هستند اما وضع کتاب به کلی معیوب و اسفناک است.


وی افزود: ببینید در سال 56 که حتی می گفتند شاه خوشش نمی آید، به زبان عربی کتابی منتشر شود، کتاب «الغارات» پدرم، مرحوم سید جلال‌الدین محدث ارموی، را در 2 هزار نسخه به چاپ رساندند و پس از 6 ماه به چاپ دوم رسید. حتی حق التالیف را هم با احترام به درب خانه می‌فرستادند. اما اکنون نه تنها به بهانه کمبود و گرانی کاغذ کتاب‌ها را در 500 نسخه منتشر می‌کنند بلکه حق التالیف را هم پرداخت نمی‌کنند. من برای چند کتاب اخیرم، هیچ مبلغی نگرفته‌ام.»


او بازگشت اعتماد به میان مردم را مستلزم گذشت زمان دانست و ادامه داد: «باید دو سال بگذرد تا دوباره مردم به کتاب روی آورند و رغبت نشان دهند.»


محدث می‌گوید: «دلیل دیگر کمبود شدید مطالعه را خستگی‌های مفرطی می‌دانم که مردم ما، به سبب مشکلات اقتصادی، این روزها گریبانگیرش هستند. من چندی پیش کتاب‌هایم را فروختم. مسائلی دست به دست هم داده تا شرایط امروز، حاکم شده است. اما به گفته رئیس‌جمهور محترم، تنها شرط بهبود اوضاع، بازگشت آرامش به جامعه است.»




تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن