تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802793078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژیم صهیونیستی از نسل کشی در غزه به دنبال چیست؟/ ادامه رایزنی‌های بان کی‌مون و جان کری در قاهره برای بازگشت آرامش به غزه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رژیم صهیونیستی از نسل کشی در غزه به دنبال چیست؟/ ادامه رایزنی‌های بان کی‌مون و جان کری در قاهره برای بازگشت آرامش به غزه

رژیم صهیونیستی از نسل کشی در غزه به دنبال چیست؟/ ادامه رایزنی‌های بان کی‌مون و جان کری در قاهره برای بازگشت آرامش به غزه
تل‌آویو با آتش‎بس 24 ساعته موافقت کرد تا روند کمک رسانی به مردم غزه و رایزنی‌های در خصوص ادامه این طرح با هدف متوقف کردن جنایات این رژیم در نسل‌کشی مردم غزه ادامه یابد.
به گزارش نامه نیوز، حماس و راکت‌هایش بهانه‌است؛ اسرائیل که بارها زیربارِ طرح صلح با فلسطینیان نرفته و طرح‌های آتش‌بس در جنگ با غزه را نقض کرده است، تنها و تنها یک هدف دارد و آن اشغال کامل باریکه غزه و به دست گرفتن کنترل فلسطین.

19روز تمام از آغاز حمله هوایی و زمینی اسرائیل به باریکه غزه می‌گذرد و ناآرامی‌ها به کرانه باختری هم کشیده شده؛ در این زمان بیش از 800 فلسطینی از جمله تعداد بی شماری زن و کودک و افراد سالخورده که همگی غیرنظامی بودند کشته شدند.

اسرائیل شب گذشته طرح آمریکا برای اجرای آتش بس 7 روزه در جنگ غزه را نپذیرفت و تنها بر سر آتش بسی 24 ساعته موافقت کرد تا در آستانه عید فطر و پایان ماه رمضان، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه داشته باشد و رایزنی ها در پایتخت مصر به در بسته بخورد.

اسرائیل تن به ادامه آتش‌بس می‌دهد؟

روز گذشته (جمعه) روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از طرح دو مرحله‌ای جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای برقراری آتش بس میان حماس و تل‌آویو خبر داد تا بر اساس طرح جان کری، از روز یکشنیه به مدت هفت روز آتش بس برقرار و مقامات دو طرف با دیگر کشورهای حاضر بحث و مذاکره درباره نگرانی های اقتصادی، سیاسی و امنیتی عمده درباره غزه را آغاز کنند. پیشتر نیز و در 18 روز گذشته نیز یک بار حماس و اسرائیل تا مرز اجرای آتش بس سه روزه حرکت کردند؛ طرحی که به مرحله اجرا درنیامد و تل‌آویو آن را نقض کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی اما در شب گذشته تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که طرح جان کری را نپذیرفته است و آتش بس 7 روزه میان تلآویو و حماس برقرار نخواهد شد مگر آنکه اصلاحاتی در مفاد این طرح اعمال شود؛ دقایقی پس از آن، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که به همراه بان کی مون در قاهره به سر می برد در کنفرانس خبری مشترک با حضور دبیر کل اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر حاضر و اعلام کرد که اسرائیل با برقراری آتش بس 24 ساعته موافقت کرده است.

کاخ سفید نیز که پیشتر وزیر خارجه آمریکا را برای میانجگری و اجرای طرح آتش بس به تل‌آویو فرستاده بود تهدید کرده بود در صورت عدم آتش‌بس در غزه، پروازها به اسرائیل دو روز تعلیق می‌شوند، اقدامی که شکست اقتصادی سنگینی برای اسرائیل محسوب می شود و به تشدید فشارها علیه این رژیم کمک خواهد کرد. پروازهای آمریکا به فرودگاه اسرائیل 2 روز پیش نیز متوقف شده بود.

از سوی دیگر، دبیر کل سازمان ملل که با انتقادات بسیاری به دلیل سکوت در روزهای نخستین آغاز جنگ غزه مواجه بود نیز خواستار اعلام آتش بس در طول عید فطر در غزه شده بود. وی با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعلام حالت آتش بس بدون هیچ پیش شرطی در غزه و در طول عید فطر شد و گفت: همه طرف‌ها می‌توانند بر آتش بس در طول زمان عید سعید فطر در هفته آینده توافق کنند.

این در حالی است که «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه آتش بس سه روزه را اسرائیل نقض کرد، در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی از نگرانی جنبش حماس برای تبدیل شدن غزه به بزرگترین زندان دنیا گفت و تاکید کرد: به شرط ارائه تضامین واقعی بین‌المللی برای رفع محاصره نوار غزه، با آتش‌بس موافقت خواهیم کرد؛ پیش از این به ما قول‌هایی داده می شد ولی هیچ‌گاه عملی نمی شد.

مواضع مقامات صهیونیستی گواهی بر رد ادعای غرب

در طول هجده روز گذشته، سخنان و مواضعی از سوی مقامات اسرائیلی درباره بحران جنگ غزه مطرح شد که ادعای برخی از کشورهای غربی مبنی بر اینکه تل‌آویو حق دفاع از امنیت خود در قبال حملات موشکی و راکتی حماس دارد را به کل زیر سوال برد. وزیر خارجه انگلیس به همراه رئیس جمهور و دیگر مقامات غربی تاکنون بارها عنوان کرده اند که اسرائیل حق دفاع از حق دارد.

اسرائیل تاکنون بارها به دعوت و خواست واشنگتن وارد مذاکرات صلح خاورمیانه شده است اما هربار حاضر به پذیرش مفاد توافق و تعیین مرزهای کشور مستقل فلسطین نشده است. با این حال باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات غربی با تاکید بر اینکه تل‌آویو متحد کلیدی واشنگتن است حملات بی دریغ اسرائیل به باریکه غزه را در چارچوب دفاع از امنیت این رژیم، خواندند. اسرائیل اما نه برای محافظت از خود بلکه برای نابودی حماس و نسل کشی با هدف به دست گرفتن کنترل غزه و بیرون راندن اهالی این منطقه این جنگ و جنگ‌های پیشین را به راه انداخته است، موضوعی که هربار با مقاومت مردم فلسطین و حماس با شکست مواجه و تل‌‌آویو را به عقب نشینی و پذیرش آتش بس وادار کرده است.

«موشه فیگلین» معاون رئیس پارلمان اسرائیل چندی پیش در سخنانی اهداف این رژیم در به راه انداختن جنگ غزه را فاش ساخت و گفت: فلسطینیان باید از غزه اخراج شوند، وی پیشتر نیز گفته بود که مردم غزه باید از این منطقه کوچانیده شوند و به منطه سینا مهاجرت کنند. وی در این باره می گوید: صحرای سینا خیلی از غزه دور نیست و مردم غزه می‌توانند به آنجا بروند. این حداکثر تلاش‌های بشردوستانه اسرائیل برای کمک به مردم غزه خواهد بود.

یکی دیگر از مقامات مجلس اسرائیل نیز در سخنانی که حاکی از تنفر این رژیم از اعراب و هدف اسرائیل برای نسل کشی در این منطقه دارد، گفت: غزه، جزئی از کشور ماست و اسرائیل باید بی هیچ ملاحظه‌ای نوار غزه را به تصرف خود درآورده و فلسطینی‌ها را به منطقه سینا در مصر بفرستد!؛ وی گفت: نمی‌توانیم 300 میلیون عرب را بکشیم، ولی 2 میلیون فلسطینی غزه را که می‌توانیم!

یک خاخام یهودی نیز در ادامه یاوه سرایی‌هایی مقامات صهیونیستی با اشاره به اینکه تورات همه چیز را برای اسرائیلی‌ها روشن کرده، تاکید کرد که ارتش این رژیم می‌تواند در صورت نیاز تمام غزه را با خاک یکسان کند بدون اینکه عقوبت الهی دامن‌گیر آن‌ها شود! «داب لئور» خاخام اسرائیلی شهرک کریات واقع در الخلیل با بیان این مطلب گفت: چگونگی تعامل در زمان جنگ برای ما در تورات مشخص شده و هر مردمی که از سوی مردم دیگر مورد حمله قرار بگیرد می‌تواند از خود در مقابل مهاجمان دفاع کند و اسرائیل نیز می‌تواند به هر شیوه‌ای که خود مناسب می‌داند در مقابل دشمنانش بایستد.

عربستان و امارات به دنبال نابودی حماس!

در این میان اما گرچه رسانه‌های عربی از کمک چند میلیاردی پادشاه عربستان به مردم غزه خبر می دهند، اما برخی از گزارش ها نیز از کمک مالی ریاض و شارچه به تل‌آویو برای از بین بردن جنبش حماس میگویند. اخیرا یک مقام مذهبی عربستان در مطلبی در توییتر ادعا کرده که عربستان سعودی و امارات متحده عربی هزینه حمله زمینی «اسرائیل» به غزه را متقبل شده‌اند. «مجتهد» یک شهروند عربستانی است که با انتشار اطلاعاتی درباره خانواده حاکم در کشورش مشهور شده است. «مجتهد» نوشت: عربستان سعودی و امارات علاوه بر اینکه هزینه حمله زمینی به غزه را بر عهده گرفته‌اند، به «بنیامین نتانیاهو» (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) تعهد دادند که سفارت آن رژیم در ریاض و ابوظبی افتتاح شود.

به گفته این افشاگر سعودی، مواضع و ریاض و ابوظبی در قبال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار تحت محاصر غزه، «علت پافشاری نتانیاهو بر تداوم بخشیدن به حمله زمینی زمینی به غزه را نشان می‌دهد. این در حالی است که حمله زمینی به غزه هزینه‌ زیادی داشته است و گرنه معمولا اسرائیلی‌ها هراس موشک‌ها را بیش از یک هفته تاب نمی‌آورند».  چند روز گذشته نیز روزنامه آمریکایی «هافنگتون» با انتشار مقاله‌ای به قلم «دیوید هیرست» نقش برخی کشورهای عربی و غربی از جمله مصر، آمریکا و عربستان سعودی در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را رسوا کرده بود.


موقعیت استراتژیک غزه

باریکه غزه ویژگی‌های منحصر به فردی در میان دیگر مناطق جهان دارد. طول منطقه غزه 41 و عرض آن بین 5 تا 15 کیلومتر است. منطقه غزه از جنوب با مرز مصر، از شرق و شمال با اسرائیل و از غرب با دریای مدیترانه همسایه است. منطقه غزه همجنین با داشتن یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، متراکم ترین منطقه مسکونی جهان است. بخش عمده ساکنان غزه را آوارگانی تشکیل می دهند که از سایر شهرها و روستاهای اشغال شده فلسطین به دست اسرائیل، به منطقه غزه آمدند. 99 درصد جمعیت غزه، مسلمان و بقیه فلسطینی های مسیحی هستند. نرخ رشد جمعیت در غزه 8 درصد است.





1393/5/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن