تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 29 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807029671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره اقوام بزرگترین رویداد فرهنگی خلخال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جشنواره اقوام بزرگترین رویداد فرهنگی خلخال اردبیل - ایرنا - برگزاری اولین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام درخلخال بزرگترین رویداد فرهنگی این شهرستان از سوی مردم و مسوولان خلخال تلقی می شود.


به گزارش روز جمعه ایرنا ، همزمانی برگزاری این جشنواره با حضور گردشگران و میهمانان تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی را برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی خلخال به هزاران مسافر و میهمان تابستانی این شهرستان فراهم کرد.
بسیاری از مسوولان و مردم خلخال معتقدند که جشنواره اقوام ایرانی در خلخال می تواند دستاوردهای بسیار مثبتی را در توسعه صنعت گردشگری و معرفی شهرستان خلخال به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور داشته باشد.
مهدی احمدی فرماندار خلخال گفت: در دو روز برگزاری این جشنواره علاوه بر میهمانان دعوت شده بیش از 20 هزار نفر از اهالی بومی منطقه به همراه گردشگران ، مسافران و میهمانان این شهرستان با حضور در محل برگزاری جشنواره علاوه بر خرید صنایع دستی و سوغاتی از برنامه های هنری و شاد ارائه شده در آن استفاده کردند.
جلیل جعفری بنه نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز معرفی شهرستان خلخال به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن استان از سوی استاندار اردبیل در آیین افتتاحیه این جشنواره را شایسته نام خلخال دانست.
وی با بیان اهمیت برگزاری این گونه جشنواره ها در معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری و فرهنگی شهرستان افزود: برای ادامه روند برگزاری سالانه جشنواره های فرهنگی ، هنری و گردشگری خلخال تلاش می کنیم.
وی پخش زنده برنامه های جشنواره خلخال از شبکه یک صدا و سیما را از عوامل مهم در افزایش حضور مردم در روز دوم از این مراسم در شهر خلخال اعلام کرد.
برنامه های روز دوم جشنواره ملی اقوام در خلخال جذاب تر و بهتر از روز اول برگزار و این کار سبب افزایش حضور مردم و بازدیدکنندگان از محل برگزاری جشنواره شد.
پخش زنده یک ساعته برنامه های جشنواره غذاهای سنتی اقوام ایرانی از برنامه خانواده شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی نیز یکی از عوامل مهم در افزایش کیفیت برنامه های اجرا شده در روز دوم این جشنواره و استقبال گرم و پرشور مردم خلخال و گردشگران میهمان این شهرستان در این جشنواره بود.
روز دوم جشنواره اقوام در خلخال با گرمی بازار فروش غذاهای سنتی ، سوغاتی و شیرینی جات در غرفه های اقوام مختلف حاضر در جشنواره همراه بود.
هزاران نفر از افراد به همراه خانواده های خود در پارک اللرباغی شهر خلخال حضور یافته و علاوه بر تماشای برنامه های متنوع و شاد جشنواره اقدام به خرید صنایع دستی و سوغاتی های ارائه شده در این جشنواره کردند.
تنوع غذاها و سوغاتی های ارائه شده در جشنواره سبب شد تا کمتر کسی از بازدیدکنندگان از محل برگزاری جشنواره با دست خالی از این محل بیرون بیاید و دست بیشتر افراد در زمان خارج شدن از پارک پر بود.
روز گذشته علاوه بر ارائه بیش از 250 نوع غذای سنتی توسط اقوام 25 استان حاضر در جشنواره گروه های هنری و موسیقی این استان ها روی صحنه آمده و توانمندی های خود در زمینه های آیینی ، موسیقی محلی و نمایش ارائه کردند.
انواع آش های محلی و غذاهای سنتی همچون سمبوسه ، شامی ، کوفته ، انواع نان های محلی و انواع شیرینی های محلی همچون حلوا و سوهان از جمله غذاها و شیرینی های تهیه شده در جشنواره غذاهای سنتی اقوام ایرانی در خلخال بود.
گروه نمایش و موسیقی محلی بختیاری از استان چهار محال و بختیاری با اجرای نمایش حنابندان و عروس بران ، گروه هنری و موسیقی استان خراسان جنوبی با اجرای رقص محلی با چوب ، گروه هنری و موسیقی عاشقلار مغان استان اردبیل با اجرای موسیقی داستانی ، گروه هنری موسیقی ترکمن صحرای استان گلستان با اجرای رقص محلی و گروه هنری زیتون شاهرود خلخال با اجرای نمایش سنتی عروسی از جمله گروه های هنری و نمایشی بودند که روی صحنه آمده و توانمندی های هنری خود را در مقابل هزاران نفر از شرکت کنندگان در جشنواره به معرض دید و نمایش گذاشتند.
در کنار تماشای برنامه های شاد و متنوع جشنواره دیدن رقابت رسانه ای خبرنگاران و عکاسان حرفه ای و آماتور نیز در جایگاه ویژه اصحاب رسانه جالب توجه بود.
هر یک از خبرنگاران حاضر در مراسم سعی می کرد در اولین فرصت پیش آمده با استفاده از امکانات موجود در محل از جمله رایانه و اینترنت خبر خود را سریع تر از دیگران ارسال کند.
گزارش از بهرام نقی زاده
7119/594/530



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن