تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820451729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازسنندج تا غزه و شنگال/قلم هایی که در محکومیت داعش بر زمین گذاشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ازسنندج تا غزه و شنگال/قلم هایی که در محکومیت داعش بر زمین گذاشته شد سنندج - ایرنا- اصحاب قلم استان کردستان ابزار کارشان را در آستانه روز خبرنگار در محکومیت جنایات صهیونیست ها در غزه و نسل کشی داعش در شنگال و کوبانی بر زمین نهادند تا با این کار نمادین، صدای انزجار و نفرت خود را از خشونت حاکم بر منطقه به گوش جهانیان برسانند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت روز خبرنگار شامگاه پنجشنبه مراسمی با حضور استاندار و مسوولان دستگاه های فرهنگی استان کردستان در سنندج برگزار شد تا خبرنگاران استان، در سخنان خود اوج نفرت و انزجار را علیه تروریست های منطقه اعلام کنند.
روز خبرنگار که به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در 17 مرداد سال 77 نامگذاری شده امسال یک روز زودتر در کردستان برگزار شد.
مراسم روز خبرنگار امسال با پخش کلیپی از سخنان رییس جمهوری و بازدید استاندار کردستان از دفتر رسانه های استان و سخنان وی در جمع اعضای تحریریه این رسانه ها آغاز شد و پس از آن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تبیین مواضع دولت در حوزه رسانه ها و کارکرد آنان در فضای فعلی جامعه پرداخت.
سرپرست خبرگزاری مهر در استان کردستان در این مراسم، خواستار رفع مشکلات صنفی خبرنگاران از جمله بیمه و مسکن آنان شد و از استاندار خواست این مسایل را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.
آرمان نصراللهی از استاندار کردستان خواست از مدیران بخواهد آستانه تحمل خود را بالا ببرند و از انتقاد رسانه ها هراس نداشته باشند.
وی همچنین اشعاری طنز تقدیم همکاران خود کرد و در آن بر ارج نهادن به مقام و منزلت خبرنگاران تاکید کرد.
سردبیر هفته نامه آگرین روژ نیز در ادامه این مراسم با محکومیت جنایات گروه تروریستی داعش در شنگال و کوبانی و صهیونیست ها در غزه، گفت: قلم خود را به صورت نمادین به کودکان شنگال، کوبانی و غزه تقدیم می کنم و از خبرنگاران هم می خواهم با این حرکت همگام شوند.
در لبیک به این فراخوان خبرنگاران کردستانی قلم های خود را در محکومیت جنایات داعش و صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع و مسلمان عراق، سوریه و فلسطین بر روی سن قرار دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار کردستان خواست اجازه دهد خبرنگاران در روند توسعه استان سهیم باشند و این مهم را با تغییر در نگاه به حوزه رسانه ها میسر کند.
روناک کنعانیان دیگر خبرنگار کردستانی نیز در ادامه این مراسم خواستار رفع مشکلات صنفی خبرنگاران از سوی مسوولان شد و گفت: بسیاری از خبرنگاران با درآمد کم و فارغ از هرگونه حقوق و مزایایی، به فعالیت رسانه ای می پردازند.
وی پایین بودن سطح درآمد رسانه ها را از جمله مهمترین مشکلات این حوزه دانست و اظهار کرد: رسانه ها تنها از طریق آگهی ها ارتزاق می کنند و دستگاه های دولتی باید نگاه اعتدالی بر این حوزه داشته باشند.
صباح حسنی دیگر خبرنگار کردستانی نیز قتل عام مسلمانان توسط گروه های تروریستی دست نشانده استکبار جهانی را محکوم کرد و گفت: فعالان فرهنگی و رسانه ای کردسنتان کمپینی علیه این جنایات تشکیل داده اند که انتظار داریم مسوولان استان نیز به این کمپین بپیوندند.
وی با اشاره به اینکه امروز داعش به دنبال تکرار تراژدی حلبچه است، قتل عام کردها توسط این گروه تروریستی را محکوم کرد و افزود: وجدان های بیدار دنیا باید این جنایات را محکوم کنند.
آخرین سخنران این مراسم عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان بود که در دو بخش به ایراد سخن پرداخت، وی ابتدا جنایات داعش و صهیونیست ها را محکوم کرد و به تبیین برنامه استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه پرداخت و بخش دوم سخنان خود را به تبیین دیدگاه های خود در ارتباط با رسانه ها اختصاص داد.
نماینده عالی دولت در کردستان خواستار کمک رسانه ها به خود و مدیران از طریق انتقاد منصفانه مبتنی بر اخلاق شد.
در این مراسم همچنین از خانواده شهید غلامرضا نریمان، شهید رسانه ای استان کردستان نیز با اهدای لوح تقدیری تجلیل شد و وصیت نامه آن شهید والا مقام توسط نماینده خانواده این شهید قرائت شد.
در پایان این مراسم استاندار کردستان که قلمش را در حمایت از کودکان و زنان بی دفاع شنگال، کوبانی و غزه در کنار قلم اصحاب رسانه بر زمین گذاشت، گفت: از این قلم ها نمادی طراحی می کنیم و با پیوست نامه ای آن را به دفتر سازمان ملل در تهران ارسال خواهیم کرد.
اجرای موسیقی کردی توسط گروه موسیقی ژوانا به سرپرستی و خوانندگی سعدالله نصیری از دیگر برنامه های گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج بود.
بعد از ایین تجلیل از خبرنگاران استان، حاضران شام را مهمان استانداری کردستان بودند.ک/4
7346/533



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن