تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و پاکستان همکاری ها در زمینه تجارت مرزی را افزایش می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختصاصی/ ایران و پاکستان همکاری ها در زمینه تجارت مرزی را افزایش می دهند اسلام آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلام ایران از گام های جدید تهران و اسلام آباد برای توسعه همکاری ها در زمینه تجارت مرزی خبر داد و گفت: برگزاری دومین کمیته مشترک تجارت مرزی دو کشور، زمینه خوبی را برای گسترش تجارت مرزی میان دو کشور فراهم می کند.


دومین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، روزهای 15 و 16 مرداد ماه جاری (چهارشنبه و پنج شنبه) با حضور هیاتی 16 نفر از استان سیستان و بلوچستان به ریاست «نادر میرشکار» رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت این استان مرزی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد.
«سید حسین یحیوی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه نخستین کمیته مشترک تجارت مرزی دو کشور سال 1388 در زاهدان برگزار شده بود، درباره کیفیت دومین کمیته مشترک تجارت مرزی گفت: این کمیته در چارچوب همکاری های تجاری-اقتصادی مشترک برگزار شد و توافقات خوبی بین دو طرف در این کمیته حاصل شد.
وی علت طولانی شدن فاصله زمانی بین نخستین و دومین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان را وجود برخی مشکلات در زمینه انجام هماهنگی های لازم و مسایل امنیتی مربوط به ایالت بلوچستان پاکستان ذکر کرد.
یحیوی ضمن بر شمردن برخی توافقات انجام شده در کمیته یاد شده گفت: موضوعاتی نظیر قرنطینه نباتی و دامی، یکسان سازی ساعات فعالیت گمرک های مرزی دو کشور، ایجاد تسهیلات برای رانندگان دو کشور برای تردد در خاک کشور مقابل، گسترش بازارچه های مشترک مرزی، تجدید نظر در تعرفه های تجارت ترجیحی و روان سازی امور گمرکی دو کشور در جهت تسهیل فعالیت ها تجار ایرانی و پاکستان بخشی ازتوافق های انجام شده در این کمیته است.
سرکنسول کشورمان در کویته پاکستان افزود: در این کمیته، طرفین همچنین درباره همکاری بیشتر در جهت کاهش ورود کالای قاچاق از ایران به پاکستان و بالعکس گفت و گوهای خوبی صورت گرفت و دو طرف توافق کردند تبادل کالاهایی که بصورت قاچاق از مرز عبور داده می شود، ساماندهی و قانونمند شود.
به گفته وی، عمده کالایی که از ایران به پاکستان قاچاق می شود، مواد سوختی است و از پاکستان نیز بیشتر برنج و برخی محصولات کشاورزی به داخل ایران قاچاق می شود.
یحیوی درباره زمان برگزاری سومین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان هم گفت: پیشنهاد این است که این کمیته بطور سالانه برگزار شود اما مسوولین گمرکی، مرزبانی و امور مهاجرین دو کشور هر سه ماه یک بار در نقاط مشترک مرزی، تشکیل جلسه مشترک خواهند داد.
وی اظهار داشت که هیات ایرانی با سروزیر ایالت بلوچستان و حمکران این ایالت نیز گفت و گوهای بسیار خوبی انجام داده است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته همچنین از برنامه برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در سطح وزیران در روزهای 11 و 12 شهریور آینده خبر داد و گفت: در کمیسیون مشترک، موضوعات مهمی از جمله خط لوله گاز، صادارات برق ایران به پاکستان و بازسازی واحداث جاده و خطوط ریلی پاکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
آساق**1723** 3404



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن