تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812244081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر بهداشت:بودجه پژوهش نباید صرف کارمندپروری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر بهداشت:بودجه پژوهش نباید صرف کارمندپروری شود شیراز - ایرنا - معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بودچه پژوهش نباید صرف کارمند پروری شود گفت: متاسفانه در برخی از دانشگاه ها بودجه پژوهش صرف حقوق کارمندان می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا رضا ملک زاده ، روز پنجشنبه در حاشیه همایش معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برخی از دانشگاه ها در یک زیر مجموعه اداری 70 کارمند دارند و اغلب پژوهشی را صرف حقوق این گونه از کارمندان می کنند.
وی ادامه داد: پیشرفت واقعی تحقیقات بیش از اختصاص بودجه به تربیت نیروی انسانی خوب وابسته است ،زیرا اگر نیروی انسانی مناسب داشته باشیم ،بودجه را هم کسب خواهیم کرد .
این مقام مسوول بیان کرد: دانشگاه ها موظف هستند سه درصد از بودجه خود را به امور پژوهشی اختصاص دهند و اگر این رقم واقعا اختصاص یابد سالانه یکهزار میلیارد تومان بودجه پژوهشی در اختیار خواهیم داشت.
ملک زاده گفت : بر اساس برنامه پنجم توسعه ، امسال بودجه پژوهشی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور باید دو هزار و 300 میلیارد تومان باشد درحالی که این رقم هم اکنون کمتر از 300 میلیارد تومان است .
معاون پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از اهداف مهم این وزارتخانه ، تقویت زیر ساخت های مورد نیاز امور پژوهشی و تحقیقاتی است و امیدواریم با توجه به پیگیری هایی که در حال انجام است ، سال 94 بودجه پژوهشی مطایق قانون اختصاص یابد که در این صورت سه برابر افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه با سوادتر و با فرهنگ تر شده ، تاسیس نهاد های خیریه پژوهشی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و ضروری است افراد خیر را تشویق و توجیه کنیم تا از پروژه های پژوهشی نیز مانند مدرسه و بیمارستان سازی حمایت کنند.
معاون پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: فرهنگ تاسیس شرکت های دانش بنیان در کشور جا نیفتاده است در حالی که باید در این زمینه فعالیت کرد تا امکان تولید محصولات پژوهشی فراهم شود .
ملک زاده ادامه داد: تاکنون حدود 40 شرکت دانش بنیان در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده که در زمینه سرمایه گذاری و تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی فعالیت می کنند.
این مقام مسوول افزود :بررسی موانع و مشکلات اجرایی انجام پژوهش های بین المللی ، ارائه راهکارهای اجرایی توسعه و تقویت هم افزایی با دانشگاه ها و مراکز معتبر علوم پزشکی در دنیا و آسان سازی و تقویت شبکه های بین المللی تحقیقات از جمله مواردی هستند که هم اینک این وزارتخانه در دست انجام هستند.
ملک زاده گفت: معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور با هدف اجرای نظام صحیح و دقیق ثبت، باید برنامه ثبت ملی بیماری ها را با دقت مورد توجه قرار دهند.
وی اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور می توانند به مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برنامه ثبت حداقل 20 بیماری مهم شایع و نوظهور مانند سرطان و سکته های قلبی و مغزی را انجام دهند تا از آنها به شیوه مطلوب استفاده شود .
ملک زاده افزود: هرجا که نیروی انسانی قوی وجود داشته باشد ،به تبع آن پیشرفت های خوبی هم ایجاد شده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به توانمندی های خود می تواند برای جنوب کشور نیرو های انسانی قوی تربیت کند .
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به ایرنا گفت :راهبردها ، اولویت های پژوهشی و برنامه راهبردی پنج ساله معاونت پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با حضور معاون پژوهشی و فناوری این وزارتخانه و معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور در شیراز مورد بررسی قرار گرفت .
سید بصیر هاشمی افزود :در این گردهمایی که به پیشنهاد و میزبانی شیراز برگزار شد ، اهداف برنامه راهبردی پنج ساله با حضور ملک زاده، معاون وزیر، تبیین و جزییات برنامه و اولویت های پژوهشی مشخص شد .
وی اظهار کرد :دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایده ای را مبنی بر قطب بندی حوزه های پژوهشی مطرح کرده است تا بر اساس آن جلسات دوره ای با حضور معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی همجوار ، برای انجام بهتر فعالیت های این حوزه در کشور برگزار شود .
هاشمی بیان کرد : با تشکیل قطب های پژوهشی ، دانشگاه های عضو هر قطب می توانند پروژه های پژوهشی مشترک انجام دهند.
به گفته وی با این اقدام امکانات و ظرفیت های پژوهشی هر دانشگاه بررسی و زیر ساخت ها تقویت شود و دانشگاه ها از تجارب یکدیگر بهره مند شوند .
همایش یک روزه معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور ، با حضور استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر ، کهگیلویه و بویراحمد، و فارس برگزار و شرکت کنندگان نظرات و مشکلات حوزه های پژوهشی خود را مطرح کردند.ک/2
677 /679



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن