تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814281718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاری که برای شهادتش از مادر دعا خواست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبرنگاری که برای شهادتش از مادر دعا خواست بوشهر- ایرنا - شهید ˈداریوش شاهینیˈ اولین و تنها شهید رسانه استان بوشهر فردی وارسته و فرهیخته که مسیر خبرنگاری را برای رسیدن به لقای پروردگار برگزید و در این راه چنان صادقانه و محکم گام برداشت که سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورد.


به گزارش ایرنا، شاهینی فردی وارسته بود که نهایت خدمت به خلق را در نثار جان شیرین و چشیدن شهد شهادت یافت و آرزوی آن را در سرپروراند و به دنبال نردبانی بود تا بتواند به آسمان دست یابد و مرغ جانش که تحمل قفس دنیای خاکی را نداشت در آسمان به پرواز درآید و در جوار رحمت الهی و اولیاالله آرام گیرد.
تلاش و کوشش صادقانه این شهید در راه تنویر افکار عمومی و مجاهدت های حق طلبانه در انتشار و اخبار با هدف روایت حقیقت، و انجام رسالت پیام رسانی مقبول درگاه حق افتاد و مصداق سوگند ˈنون و القلم و مایستطرونˈ شد.
شهید شاهینی فرهیخته ای از دیار نخلستان های راست قامت دشتستان از زمانی که وارد عرصه خبرنگاری شد، پرچم افراشته اطلاع رسانی را بر دوش کشید تا اینکه فروتنانه و بی ادعا، شمع وجود خویش را چراغ راه جامعه کرد.
مادر این شهید در گفت و گو با ایرنا، گفت: داریوش چند ماه پیش از شهادتش که از تهران برای دیدن ما به شهرستان دشتستان آمده بود در حالی که کنار سجاده نشسته بودم و عبادت می کردم به من گفت: ˈمادر برای شهادتم دعا کن تو لیاقت مادر شهید شدن را داریˈ.
قمر رستگار افزود: داریوش برای همه ما خاص بود با این که فرزند ارشدم نبود ولی هوش و نبوغش زبانزد بود و طرف مشورت پدر و برادران بزرگترش بود.
وی بیان کرد: علاقه زیادی به اهل بیت بویژه فاطمه زهرا(س) داشت و در ایام فاطمیه معتقد بود باید با پای پیاده به مراسم سوگواری آن حضرت رفت.
فتح الله شاهینی پدر شهید شاهینی بیان کرد: اخلاق و رفتارش برای خود ما هم عجیب بود، احترام خاصی برای بزرگترها داشت، وقتی از سفر برمی گشت از سر تا پای من را غرق بوسه می کرد.
وی اضافه کرد: داریوش بسیار مدیر و با درایت بود در همه کارها با نظم و وسواس خاصی کارها را انجام می داد و همیشه موفق بود، از وقتی که وارد صدا و سیمای جمهوری اسلامی شده بود هیچ گاه از موفقیت هایش برای ما نمی گفت، وقتی از او می پرسیدم نیز به شوخی به من می گفت: پدر، من آنجا مستخدم هستم.
شاهینی اظهارکرد: پس از شهادتش ما ماجرای موفقیت ها و مسوولیت هایش درعرصه اطلاع رسانی را از همکارانش شنیدیم که در زمان شهادتش مدیر گروه اجتماعی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده است.
شاهینی به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و افزود: سه ماه پیش از شهادتش به اتفاق به گلزار شهدای آبپخش به زیارت قبر دایی شهیدش رفته بودیم که به من و مادرش وصیت کرد که اگر من شهید شدم مرا در پایین پای داییˈ همین مکانی که اکنون مزارش استˈ دفن کنید آن موقع برای من و مادرش که مدتی از شهادت برادرش نگذشته بود سخت بود و به او گفت: مادر این را نگو من بعد از داییت دیگر طاقت این یکی را ندارم که او گفت نه مادر من شهید می شوم.
همسر شهید شاهینی با بیان خاطراتی از شهید شاهینی به روز شهادت ایشان اشاره کرد و گفت: از شب قبل با شور و شوق خاصی از مانور صحبت می کرد و برای ما توضیح می داد که مانور به معنای آمادگی پیدا کردن برای دفاع از ایران اسلامی است و هر زمان که دشمن قصد تجاوز به خاک ما را داشت باید آماده باشیم.
منصوره رضایی افزود: شهید شاهینی اشاره ای به احتمال شهادتش کرده و گفته ˈ خدا را چه دیدی شاید همین فردا در رزمایش شهید شومˈ و البته نمی دانست که شهد شهادت را قبل از رزمایش خواهد چشید.
وی با بیان این که صبح با قرآن ایشان را بدرقه کردم اضافه کرد: اخبار ساعت 14 اعلام کرد که هواپیمای نظامی حوالی شهرک توحید سقوط کرده، دلهره عجیبی به دلم افتاد؛ نکند داریوش عزیزم مسافر این هواپیما بوده باشد.
همسر شهید اضافه کرد: به همراه خواهرم رفتیم شهرک توحید و چیزی دستگیرمان نشد از ساعت 15 تا 22 تمام بیمارستان ها را سرکشی کردیم و از طریق تلفن پیگیر بودیم و هیچ جوابی دریافت نکردیم؛ ساعت 11 شب برگشتیم که رادیوی تاکسی اعلام کرد به خانواده های شهدای رسانه ملی تسلیت می گوییم و وقتی این جمله را گفت دلهره ام بیشتر شد.
وی بیان کرد: عموی شهید شاهینی گفت هواپیما سقوط کرده ولی داریوش زنده است؛ یکی دو روز بعد گفتند به کما رفته و باید ایشان را به بوشهر منتقل کنیم که وقتی وارد فرودگاه بوشهر شدیم و آمبولانس و گروه موزیک و سنج ودمام را دیدم فهمیدم که داریوش شهید شده است.
همسر شهید شاهینی با تبریک روز خبرنگار به تمام خبرنگاران گفت: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار داریم راه شهدا را تداوم ببخشند و چیزی جز حق و حقیقت ننویسند تا همواره موفق و سربلند باشند.
دایی شهید شاهینی گفت: ایشان توجه ویژه ای به بحث علم و تحصیل داشتند و همواره مشوق جوانان فامیل برای کسب مدارج بالای علمی بودند.
کریم رستگار افزود: یکی از نمونه های بارز اخلاقی داریوش تاکید زیاد بر صله رحم و علاقه زیاد ایشان به بزرگان فامیل بود و هر زمانی که از تهران به منطقه می آمد در کوتاه ترین زمان ممکن به دیدار خویشان و بستگان می رفت.
فرماندار دشتستان به مناسبت روز خبرنگار با حضور در جمع خانواده شهید شاهینی با نثار گل نسبت به مقام والای این خبرنگار شهید ادای احترام کرد.
فرماندار دشتستان گفت: خبرنگاران طلیعه داران عرصه دانش و آگاهی بخشی درعصر انفجار اطلاعات هستند و ارزش کار سخت و طاقت فرسای خبرنگاری بر هیچ کس پوشیده نیست.
ارسلان زارع افزود: شهادت شهید صارمی بدست کوردلان طالبان، شهدای اهل قلم دردفاع مقدس و امروز به شهادت رسیدن تعدادی از خبرنگاران مسلمان درجبهه مقاومت بویژه درعراق و سوریه و غزه گواه رسالت بزرگ آنان است.
وی اضافه کرد: شهید داریوش شاهینی تنها شهید رسانه دراستان بوشهر است که تا پای جان رسالت خویش را در راه آرمان الهی آگاهی بخشی جامعه به انجام رساند و از مفاخر این استان است.
زارع افزود: شهید شاهینی علاوه بر وارستگی، فرهیختگی فرهنگی و ادبی از متدینین و متخصصان حرفه خبرنگاری بودند که همواره باعث مباهات صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران می شدند.
فرماندار دشتستان ادامه داد: این شهید از خانواده ای فرهیخته و اهل فرهنگ و ادب وارد عرصه اجتماع شد و با تبحر و وارستگی که داشت خود را جزو منحصربفردترین افراد جامعه کرد که شهد شهادت گوارای وجودش باد.
دراین دیدار قائم مقام معاونت صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ارتباط تلفنی مستقیم با فرماندار دشتستان ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران کوشای جامعه بویژه خبرنگاران صدا و سیما در باره اخلاق و منش شجاعانه شهید شاهینی سخن گفت.
شهید داریوش شاهینی متولد تیرماه سال 1356 در روستای تل سرکوه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهربود.
وی در زمان نوجوانی با آشنایی با احکام شرع و به پا داشتن نماز و روزه به دوستان و اطرفیان خود درس اخلاص و پاکی می داد و درسال 62 با ورود به دبستان ابن سینا شهر برازجان دوران تحصیل خود را آغاز کرد.
شاهینی درسال 74 در رشته مهندسی وارد دانشگاه شیراز شد و در سال 79 با درجه ممتازی از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل و همزمان عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور شد.
شهید شاهینی درعمر کوتاه خود مسوولیت هایی چون دبیر جامعه اسلامی دانشجویان و عضو شورای فرهنگی و گزینش دانشگاه شیراز، دبیر اجرایی و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان کشور، عضو بسیج سازمان صدا و سیما، مدیر گروه اجتماعی واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر گفت و گوی ویژه خبر 22:30 شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، تحلیل گر سیاسی معاونت سیاسی صدا و سیما، دبیر بولتن محرمانه خبر صدا و سیما را تجربه کرد.
شهید داریوش شاهینی در 15 آذر ماه 84 در راه سفر برای پوشش خبری رزمایش ˈ عاشقان ولایتˈ در چابهار به همراه 15تن از همکاران تصویربردار، گزارشگر، صدابردار و خبرنگارش در کنار سایر شهدای این حادثه بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای ارتش به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.
در حادثه جان سوز سقوط هواپیمای پیش گفته خبرگزاری جمهوری اسلامی هم دو همکار خود را از دست داد شهید سپهدار ساجدی و شهید مهدی افضلی خبرنگار وعکاس ایرنا بودند که در آن حادثه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهید محمود صادرمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 17 مرداد سال 77 بدست گروه تروریستی طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید و روز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شد. ک/4
7213/539



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن