تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره ایران و عمان برای صادرات گازبه عراق


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مذاکره ایران و عمان برای صادرات گازبه عراق
کد خبر: ۴۲۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ - 07 August 2014


مدیرعامل شرکت ملی گاز از مذاکره مقامات نفتی ایران و عمان برای صدور گاز خبرداد و گفت: درسه سال اول سال آتی 4 تا 7 میلیون مترمکعب در روز ، در دوسال بعد آن حدود 15 میلیون مترمکعب در روز و از سه سال بعد از آن روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر می کنیم.

حمیدرضا عراقی، از برنامه وزارت نفت برای صادرات گاز به عراق‌ از اوایل سال آینده خبرداد و گفت: درسه سال اول 4 تا 7 میلیون مترمکعب در روز ، در دوسال بعد آن حدود 15 میلیون مترمکعب در روز و از سه سال بعد از آن روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر می کنیم.

مدیرعامل  شرکت ملی گاز با بیان اینکه وزارت نفت بر اساس جدول و سقف مشخصی که صورتجلسه شده است یا گاز یا سوخت میان تقطیر به نیروگاهها می دهد،افزود: از5 ماهه ابتدای سال جاری 40 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته به نیروگاهها گاز دادیم و این به معنای آن است که سوخت مایع کمتری توسط نیروگاهها مصرف شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه 5.5 تا 6 میلیارد مترمکعب از ابتدای سال تا کنون گاز بیشتری به نیروگاهها دادیم درباره برنامه صادرات و واردات گاز ،گفت: از کشورهای ترکمنستان و‌آذربایجان گاز وارد می کنیم و به ارمنستان و نخجوان و ترکیه صادر می کنیم و قرارداد صادرات گاز به پاکستان هم انجام شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی با اعلام این خبرکه برنامه صادرات به عراق هم در مرحله اجرا است و مذاکراتی هم وزیر نفت با مقامات عمان انجام داده است،‌ افزود: برنامه وزارت نفت این است که از هرجا می تواند گاز وارد کند و به هرجا می تواند صادر کند و این کار با درنظر گرفتن شرایط بین المللی و قیمت ها دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز میزان صادرات گاز به ترکیه را روزانه حدود 10 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت:‌ مقدمات اجرای بند "ق" تبصره دو اجرایی شود،‌از این محل با برنامه ریزی 2 تا سه ساله گاز رسانی به شهرها و روستاها را انجام خواهیم داد که امیدواریم در نیمه دوم سال تحرک پذیری بیشتری انجام شود.

عراقی با بیان اینکه ‌برنامه گازرسانی پس از تصویب شورای اقتصاد اجرایی می شود، گفت: هدف اصلی دولت و شرکت ملی نفت و وزارت نفت کمک به جایگاهداران سی ان جی است از این رو در بودجه سال جاری قیمت عملیاتی دارندگان جایگاه دو برابر شد و حق العمل آنها از 40 به 80 رسید، ‌البته جای بحث هنوز هست اما هدف ما کمک به جایگاهداران بدون فشار به مردم است.

مدیرعامل  شرکت ملی گاز با بیان اینکه برای جایگاهداران تسهیلاتی را ایجاد و به زودی اعلام می کنیم،‌افزود:‌دولت و جایگاهداران در حال مذاکره برای رسیدن به راه حل های بهتر هستند











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن