تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803844651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیل گردشگران تابستانی و غافلگیری مسوولان آذربایجان شرقی/ لزوم افزایش راهنمای گردشگری در ائل گلی تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
خیل گردشگران تابستانی و غافلگیری مسوولان آذربایجان شرقی/ لزوم افزایش راهنمای گردشگری در ائل گلی تبریز
تبریز – خبرگزاری مهر: کلانشهر تبریز در حالی پس از ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است که می توان گفت مسوولان آذربایجان شرقی بویژه دست اندرکاران حوزه گردشگری این استان، به دلیل عدم پیش بینی چنین افزایش گردشگری در این روزهای گرم سال در تبریز به نوعی غافلگیر شده اند.



به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان های آذربایجان شرقی به ویژه کلانشهر تبریز و روستاهای تاریخی و گردشگری این استان از جمله دهکده توریستی کندوان، به دلیل داشتن آب و هوای مطبوع در این روزهای گرم و سوزان تابستانی، از جمله مناطقی است که گردشگران داخلی و خارجی را به سمت جاده های این استان کشانده است. با این حال، دور دوم مسافرت های تابستانی به این استان به صورت چشمگیر و غیر قابل انتظار افزایش یافته و این مسئله ضمن غافلگیر کردن مسوولان گردشگری، مردم کلانشهر تبریز را با خیل گردشگران داخلی و خارجی مواجه کرده است که مردم این کلانشهر نیز در کنار مسوولان، به رسم آیین های دیرین از مهمانان به گرمی استقبال می کنند. اما این افزایش گردشگر که غالبا هدفشان از سفر به کلانشهر تبریز خرید از مراکز تجاری تازه تأسیس شهرداری و از همه مهمتر آب و هوای خنک و مطبوع این کلاشهر در این روزهای گرم اواسط تابستان است، در گاهی اوقات مانع از ارائه مناسب خدمات توسطراهنمایان گردشگری به مسافران شده و برخی دیگر از مسافران نیز از نبود راهنمای گردشگر در برخی از نقاط این کلانشهر به خصوص پارک بزرگ ائل گلی به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری تبریز اظهار نارضایتی می کنند.  با در نظر گرفتن افزایش سفرهای تابستانی به این کلانشهر، نمی توان هیچ سازمان یا ارگانی را مقصر ناتوانی در امر اطلاع رسانی و راهنمای گردشگری دانست ولی مطلوب است تمامی دست اندرکاران امر گردشگری در استان به ویژه در کلانشهر تبریز، عزم خود را به صورت جدی برای پذیرایی از مهمانان تابستانی جزم کنند.

افزایش خدمات شهرداری تبریز به گردشگران تابستانی سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره افزایش ورود گردشگر به این کلانشهر اظهار داشت: توجه ویژه شهرداری به مقوله گردشگری و جلب رضایت گردشگران با توجه به ظرفیت های گردشگری این شهر، موجب افزایش خدمات دهی به گردشگران داخلی و خارجی شده که به همین منظور ستاد تسهیلات سفر شهرداری، چند سالی است که در این امر فعالیت می کند. وی افزود: در دور دوم سفرهای تابستانی، شهرداری تبریز به دلیل انباشت مسافر به این کلانشهر، 150 راهنمای گردشگری در سطح شهر مستقر کرده و 30 دستگاه اتوبوس گردشگری در دو شیفت کاری، 20 دستگاه تاکسی "از من بپرس" برای راهنمایی گردشگران در سطح شهر آماده خدمت رسانی است و همچنین رفع نقص و رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی، سالم سازی محیط شهری از وجود حیوانات موذی نیز برخی از اقدامات شهرداری در استقبال از گردشگران تابستانی به شمار می‌رود. رضا خلیلی در ادامه به دیگر برنامه های شهرداری در این ایام از سال اشاره کرد و گفت: افزایش امکانات پارک های مسافر تبریز به دلیل پر شدن اقامتگاه ها و هتل های این کلانشهر، بازدید رایگان مسافران از موزه های شهرداری، افزایش مراکز خرید از جمله مرکز خرید لاله پارک، تله کابین و سورتمه از دیگر امکانات شهرداری است. وی در خصوص محدوده پارک بزرگ ائل گلی تبریز نیز تصریح کرد: خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی به ائل گلی تبریز به عنوان نماد تاریخی و گردشگری کلانشهر، موجب افزایش حجم ترافیکی این محدوده شده و علی رغم امکانات زیاد شهرداری در این پارک، وجود برخی ناملایمتی ها امری عادی است و امیدواریم با افزایش راهنمای گردشگری، رضایت گردشگران را جلب کنیم.

احداث هتل آپارتمان ها در کلانشهر تبریز ضروری است با وجود اینکه 20 هتل و دهها مسافرخانه و اماکن اقامتی در کلانشهر تبریز درحال فعالیت هستند ولی به دلیل افزایش حجم گردشگران داخلی و همچنین گردشگران خارجی از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، این کلانشهر نیازمند افزایش اماکن اقامتی است که شهرداری تبریز از سرمایه گذاران در این بخش استقبال می کند. سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با توجه به پتانسیل گردشگری این کلانشهر، شهرداری تبریز از سرمایه گذاران در بخش اماکن اقامتی به ویژه هتل آپارتمان استقبال می کند و مراحل احداث هتل آپارتمان در این شهر تسهیل کرده است. وی دلیل عدم وجود اتاق خالی در برخی از هتل های سطح شهر را برگزاری چندین همایش بین المللی و همچنین مسابقات ورزشی آسیایی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با افزایش مراکز اقامتی در سال های آینده با این مشکل مواجه نشویم. خلیلی همچنین در خصوص چادرهای اقامتی ائل گلی نیز اظهار داشت: این چادرها هم اکنون در اختیار سازمان جهانگردی است که با پیگیری شهرداری تبریز، این چادرها به شهرداری بازگرداننده شده و با قیمت مطلوب به مسافران ارائه خواهد شد.

پذیرش 25 هزار نفر در ستاد اسکان فرهنگیان مدارس و خانه های معلم شهرستان های آذربایجان شرقی نیز از دیگر اماکن اقامتی گردشگران به ویژه مسافران فرهنگی است که تاکنون استقبال مطلوبی از این اماکن شده است. مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر از اسکان 25 هزار نفر در قالب هشت هزار و 850 خانوار در استان خبر داد و گفت: تاکنون فرهنگیان از سراسر کشور با حضور در ستاد اسکان فرهنگیان استان، در آذربایجان شرقی مهمانان مردم این استان بودند. وی افزود: از 28 خرداد امسال تا یازدهم مرداد ماه سال جاری تعداد 55 هزار و 719 نفر روز در ستادهای اسکان فرهنگیان استان پذیرش شده اند. جعفر پاشایی در ادامه اظهار داشت: از زحمات تمامی عوامل اجرایی ستادهای فرهنگیان سراسر استان به ویژه مدیران و سرایداران مدارس که با حفظ حرمت و شان والای همکاران فرهنگی که از اقصی نقاط میهن اسلامی به این استان سفر کرده بودند به گرمی میزبانی می کنند تشکر و قدردانی کرده و برای همگان آرزوی موفقیت می کنم. 50 راهنمای گردشگری تنها سهم میراث فرهنگی استان در بحث ساماندهی گردشگران تابستانی اما پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از استقرار 50 راهنمای گردشگری در موزه‌ ها و محوطه‌ های تاریخی در سطح استان خبر بود که به نظر می رسد این رقم برای استانی به وسعت آذربایجان شرقی بسیار کم بوده و نیازمند توجه بیشتر به این مسئله است. طبق آمار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بيش از 84 هزار گردشگر داخلي و خارجي در يك هفته مصادف با تعطيلات عيد سعيد فطر در استان اقامت داشتند که 25 هزار نفر در هتل ‌ها، 22 هزار نفر در مهمان ‌پذيرها، سه هزار و 500 نفر در هتل ‌آپارتمان‌ها و 33 هزار و 400 نفر گردشگر در مدارس آذربايجان شرقی اسکان یافتند.

آمار این سازمان همچنین می افزاید: تمامی پارك‌های مسافر و كمپ‌های گردشگری استان نيز شاهد حضور و اقامت گردشگران بودند كه آمارشان قابل استخراج و جمع بندی نبود. با این حال عزم جدی مسئولان گردشگری شهری و استانی بیش از روزهای گذشته برای جلب رضایت گردشگران تابستانی به چشم می خورد که امیدواریم با افزایش رضایتمندی گردشگران و همچنین افزایش اماکن اقامتی، روزهای آینده شاهد افزایش گردشگر در این استان باشیم. ----------------------------- گزارش از شاهین بدرحیدری
















۱۳۹۳/۵/۱۶ - ۱۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن