تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804560929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر اولین‌ها آماده‌ میزبانی مهمانان تابستانی است/ لزوم ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می‌دهد/
شهر اولین‌ها آماده‌ میزبانی مهمانان تابستانی است/ لزوم ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز آذربایجان شرقی
تبریز – خبرگزاری مهر: در حالی که فقط چند روز از اتمام ماه مبارک رمضان و شروع دور جدید سفرهای تابستانی نگذشته‌، خبرها حکایت از شلوغی و ترافیک سنگین راه‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی دارد و در این بین همه ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط نیز از آمادگی کلانشهر تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان مقصد اصلی گردشگری شمال غرب کشورمان برای پذیرایی از مهمانان خبر می‌دهند.



به گزارش خبرنگار مهر، تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان مهد و زادگاه ادیبان و عارفان همواره شهره عام و خاص بوده است تا جایی که در ایام تعطیل سال، بیشتر مردم ترجیح می دهند به تبریز و شهرهای اطراف آن سر بزنند و علاوه بر آثار تاریخی و دیدنی آن از طبیعت بکر اذربایجان لذت ببرند. البته ناگفته پیداست که خنکی هوا و داشتن طبیعت بی‌نظیر در تبریز و آذربایجان شرقی خود می‌تواند دلیل دیگری باشد که مردم جای جای کشورمان، در این روزهای گرم تابستان که دماسنج ها در بیشتر نقاط رکورد زده اند به این خطه از کشورمان سفر کنند و باعث شوند ترافیک جاده های منتهی به این استان افزایش یافته و آمار گردشگران ورودی به یکباره رشد چند برابری کند. باهمه این اوصاف و وجود چندین و چند قطب و مکان گردشگرپذیر و مناظر تاریخی و طبیعی در این استان نمی توان به ویژگی مهمان پذیر بودن مردمان این دیار که بی شک از مهربان ترین و بافرهنگ ترین مردمان کشورمان هستند چشم پوشی کرد که باعث می‌شود هرسال جای جای آذربایجان شرقی از سال گذشته شلوغ تر و پرتر باشد از مسافرانی که از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق این کشور پهناور به این دیار سفر کرده اند.

آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای میزبانی هرچه باشکوه تر از مسافران تابستانی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آمار ورودی‌های مسافران به استان به خبرنگار مهر گفت: به نظر ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی آذربایجان شرقی بحث کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران با اهمیت‌تر از کمیت و تعداد مسافران ورودی است. محمد صادق پورمهدی با تاکید بر اینکه آمار مسافران ورودی به استان در این چند روز اخیر افزایش قابل توجهی داشته است، ادامه داد: تمام توان و امکانات استان را به کار گرفته ایم تا میزبانی خوبی از مسافران داشته باشیم و شواهد و افزایش آمارها نیز نشان می‌دهند که مسافران و گردشگران از سفر به آذربایجان شرقی راضی هستند. وی با بیان اینکه تمامی نهادهای ذی‌ربط آمادگی کاملی برای میزبانی هرچه باشکوه تر و بهتر از مسافران تابستانی استان دارند، اظهار داشت: مشکلات موجود نیز در حال برطرف شدن است و امیدواریم هرچه سریعتر این روال به پایان رسد. پورمهدی با اشاره به اینکه مشکلاتی در شهرستان ها نیز وجود دارد، اظهار داشت: برای حل این مشکلات باید ادارات و نهادهای مختلف شهرستانی در قالب شکیل ستاد سفرهای تابستانی در خود شهرستان ها بکوشند تا مشکلات را کاهش دهند.

نواقصی در راه های اصلی و مواصلاتی داخل استان وجود دارد پورمهدی با تاکید بر اینکه نواقصی در راه‌های اصلی و مواصلاتی داخل استان وجود دارد، ابراز داشت: قسمتی از مشکلات و نواقص موجود باید هرچه سریعتر توسط اداره کل راه و شهرسازی تکمیل شود و قسمتی دیگر هم که مربوط به نظارت و کنترل جاده ای است باید با همت پلیس راه برطرف شود. وی با اشاره به اینکه نظرسنجی‌ها نشان از رضایت گردشگران از سفر به آذربایجان شرقی دارد، افزود: تلاش اعضای ستاد تسهیلات سفر استان این است که مسافران و گردشگران آذربایجان شرقی با شادی و خاطرات خوب استان را ترک کنند و برای همین منظور تمام توان و امکانات خود را در این دو ماه باقیمانده تابستان به کار خواهیم گرفت. آذربایجان شرقی قطب اصلی گردشگری در شمال غرب کشور است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه در این چند روز اخیر آمار گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی به شدت افزایش یافته است، به خبرنگار مهر گفت: آذربایجان شرقی قطب اصلی گردشگری در شمال غرب کشور است و جود مناظر طبیعی و اماکن تاریخی باعث شده مقصد اصلی و ثابت بیشتر مسافران و گردشگران باشد. فرزین حق پرست با اشاره به اینکه نواقصات راه های استان و کمبود مراکز اقامتی و پرشدن تخت‌های هتل‌ها تا حدودی در حال رفع شدن است، ابراز داشت: راه اندازی مراکز اقامتی از سوی آموزش و پرورش و تشکیل ستاد منطقه ای در این خصوص نتیجه بخش بوده است.

وی با بیان اینکه در دو روز اخیر هلال احمر و اورژانس استان خدمات زیادی را به مسافران ارائه کرده‌اند، افزود: اسقرار نیروهای پلیس در جاده‌های اصلی و فرعی آرامشی را برای مسافران ایجاد کرده است که باید از مسئولان و مدیران مربوطه تشکر کرد. حق پرست در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران باید هماهنگی بیشتری بین نهادهای دولتی و بخش خصوصی ایجاد شود، اظهار داشت: آذربایجان شرقی مهیا و آماده استقبال از مسافران داخلی و خارجی است و تا اینجای کار تمام نهادهای دولتی و غیردولتی با هم تعامل مثبتی داشته اند. وی همچنین از افزایش نظارت ها بر هتل ها، مراکز اقامتی ، گردشگری و خدماتی استان خبر داد و گفت: ماموران و کارشناسان این اداره کل به صورت محسوس و نامحسوس بر قیمت و کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده به مسافران نظارت می‌کنند. حق پرست با تاکید بر اینکه باید مردم و خود مسافران نیز در صورت مشاهده تخلفات آنها را گزارش کنند، ابراز داشت:  مسافران مي توانند موضوعات و گزارشات خود را از طریق شماره تلفن‌هاي 09669 يا 04115546040 با مسئولان مربوطه درمیان بگذارند. 130 نقطه حادثه خیز آذربایجان شرقی شناسایی شده‌است رئیس پلییس راه آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از شناسایی 130 نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: درست است که رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند ولی نباید این موضوع را فراموش کرد که در برخی تصادفات جاده و نواقصات راه ها باعث بروز حادثه تلخ می‌شوند. سرهنگ حسن فرجی با تاکید بر اینکه باید اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تکمیل نواقصات راه‌ها همت کند، افزود: باید جاده‌های خطرناکی که در بیشتر ایام سال مملو از مسافر می شوند تبدیل به بزرگراه شوند.

وی همچنین از تشدید برخورد پلیس با رانندگان متخلف خبر داد و گفت: برای کاهش تصادفات جاده ای و کنترل عبور و مرور وسائل نقلیه، تعداد دستگاه های تردد شمار ترافیکی در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی افزایش یافته است. فرجی با بیان اینکه سفر ایمن سفری است که راننده از تمام ضوابط راهنمایی و رانندگی آگاه بوده و آنها را رعایت کند و خودرو نیز شرایط استاندارد و ایمنی داشته باشد، ادامه داد: استراحت خوب بعد از چندین ساعت رانندگی مداوم امنیت و آرامش سفر را برای مردم در پی دارد و عامل اصلی وقوع حوادث رانندگی بی اعتنایی و بی توجهی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی و خواب آلودگی است. وی محورهای تبریز – آذرشهر و تبریز – اهر را جزو محورهای خطرناک و پرحادثه کشور برشمرد و گفت: در تعطیلات تابستانی پیش رو نیروهای گشت محسوس و نامحسوس بر رفتار و اعمال رانندگان عزیز نظارت می کنند و با آنهایی که به حقوق دیگران احترام نگذارند، برخورد می کنند.


۱۳۹۳/۵/۹ - ۱۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن