تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798696536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطیلی کامل 10درصد و تعطیلی مقطعی 50درصد از صنایع اصفهان/ برچسب برخورداری مانند چوبی بالای سر استان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان زرگرپور مطرح کرد:
تعطیلی کامل 10درصد و تعطیلی مقطعی 50درصد از صنایع اصفهان/ برچسب برخورداری مانند چوبی بالای سر استان است
اصفهان – خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با توجه به دارا بودن بیشترین صنعت کشور بیشترین مشکلات صنایع را نیز دارد،‌ گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از این جلسات 10 درصد از صنایع استان اصفهان به صورت کامل متوقف شده است و 50 درصد از صنایع نیز بین 25 تا 75 درصد ظرفیت خودشان را از دست داده‌اند.



به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شب گذشته در شورای برنامه‌ریزی استانداری اصفهان که با حضور معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور و تمام مسئولان بالا رتبه استان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه استان اصفهان با مساحت 107 هزار کیلومتر 7 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت:  30 درصد از مساحت استان اصفهان اراضی بیابانی و جمعیت استان در 70 درصد از مساحت آن زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت استان اصفهان نیز گفت: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت استان اصفهان در اسفند ماه 5 میلیون و 100 هزار نفر اعلام شده است که سومین استان اصفهان به لحاظ جمعیتی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن 106 شهر دارای بیشترین شهر در کشور است، افزود: بیش از 8 هزار و 620 واحد صنعتی و 76 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان اصفهان وجود دارد که 15 درصد از ارزش افزوده‌ صنایع کشور را تامین می‌کند و رتبه اول صنعتی کشور است.

250 هزار نفر در واحدهای صنعتی استان اصفهان فعال هستند

وی ارزش سرمایه‌گذاری های استان اصفهان را 240 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: 250 هزار نفر در این مراکز فعال هستند و این میزان اشتغال را برای مردم استان اصفهان و دیگر استان‌های همجوار ایجاد کرده است.

زرگرپور با اشاره به تولید 70 درصد از فولاد و تولید و فراوری 50 درصد از طلای کشور در استان اصفهان گفت: همچنین استان اصفهان در تولیدات سیمان، سنگ،‌فرش ماشینی،‌مرغ و شیر دارای رتبه برتر کشور است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 650 معدن در سطح استان اصفهان گفت: بیش از 8 هزار نفر در معادن استان اصفهان فعال هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 2.4 درصد از اراضی کشاورزی کشور در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: کشاورزان استان اصفهان با استفاده از علوم جدید بیش از 2.6 درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کنند.

وی با اشار ه به خارج شدن 100 هزار هکتار از 400 هزار اراضی کشاورزی استان اصفهان از چرخه تولید بیان داشت: به دلیل خشکسالی این میزان زمین کشاورزی 80 هزار خانواده کشاورز در استان اصفهان برای تامین معیشت خود دچار مشکل شده‌اند که این مساله مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زیادی را برای استان به وجود آورده است.

زرگرپور با بیان اینکه 5 دانشگاه ملی در استان اصفهان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: علاوه بر این دانشگاه ها 150 واحد آموزش عالی سطح مناسب نیز در استان اصفهان وجود دارد که 320 هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می‌کنند.

وی  با بیان اینکه 10 درصد از شرکت های دانش بنیان کشور در استان اصفهان قرار دارد، ادامه داد: هدفگذاری این شرکت 5 هزار شرکت است که تاکنون 300 شرکت در این بخش در استان فعال هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود 20 هزار اثر تاریخی پر ارزش در استان اصفهان گفت: همچنین یک هزار و 646 اثر ثبت شده ملی و 4 اثر ثبت شده در یونسکو در استان اصفهان وجود دارد و استان دارای رتبه نخست تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است.

تعطیلی کامل 10 درصد و تعطیلی مقطعی 50 درصد از صنایع در استان اصفهان

وی با بیان اینکه استان اصفهان با توجه به دارا بودن بیشترین صنعت کشور بیشترین مشکلات صنایع را نیز دارد،‌  به برخی از نتایج به دست آمده در شورای عالی اشتعال استان طی 9 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس نتایج به دست آمده از این جلسات 10 درصد از صنایع استان اصفهان به صورت کامل متوقف شده است و 50 درصد از صنایع نیز بین 25 تا 75 درصد ظرفیت خودشان را از دست داده‌اند.

زرگر پور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها تنها راه نجات صنایع و جلوگیری از رکود اقتصادی استان اصفهان است ادامه داد: تسهلات خوبی برای صنایع مصوب می شود ولی متاسفانه این تسهیلات با مبلغ بسیار کمتر و در بازه زمانی طولانی‌تری برای پرداخت به بانک ها ابلاغ می‌شود.

ابلاغ مدت دار مصوبات ارایه تسهیلات به بانک‌ها اقتصاد استان را متضرر کرده است

وی با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای صنایع استان اصفهان در سال گذشته یک هزار و 300  میلیارد تومان در نظر گرفته 300شده بود،‌افزود: ولی به دلیل عدم همکاری بانک های استان و اختلالی که در سیستم بانکی استان اصفهان ایجاد شده بود تنها یک چهارم از این تسهیلات توسط صنایع استان جذب شده است.

 استاندار اصفهان با بیان اینکه صنایه استان اصفهان به شدت نیازمند تسهیلات بانک ها هستند،‌افزود: بازه زمانی 10 روزه میزان واقعی تسهیلات به بانک ها ابلاغ شود تا مشکلات اشتغال و صنایع استان مرتفع شود.

وی در ادامه در خصوص اعتبارات فرهنگی نیز بیان داشت: در دولت قبل در سال های 90 و 91 اعتبارات گسترده‌ای را برای بش فرهنگی اختصاص دادند هر چند که در محل خود مصرف نشد ولی استان ها به ویژه استان اصفهان آمادگی دارد که با ابلاغ اعتبارات فرهنگی جدید مسایل و مشکلات فرهنگی استان را مرتفع کنند.

زرگرپور ادامه داد: خبرها حاکی از آن است که در سال جاری که به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است اعتبارات کمی نسبت به سال های گذشته در نظر گرفته شده است که این امر نیز باید مورد توجه ویژه در خصوص تخصیص اعتبارات صورت پذیرد.

 وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های حمل و نقلی و تولیدات کشور در استان اصفهان انجام می‌شود ولی هزینه‌ی ملی این فعالیت ها به استان پرداخت نمی‌شود،‌ بیان داشت: شریان اصلی حمل و نقلی کشور استان اصفهان است که در این راستا حدود 374 میلیون تن بار در شریان‌های استان عبور می‌کند که این میزان 7.5 برابر بار استان اصفهان است ولی دولت هزینه‌ای در این راستا به استان پرداخت نمی‌کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 15 میلیون تن فولاد،‌9 میلیون تن سیمان و 11 میلیون لیتر روزانه بنزین کشور در استان اصفهان تولید می‌شود،‌افزود: این در حالی است که تنها 30 درصد از این تولیدات در استان مصرف می‌شود و 70 درصد برای دیگر استان‌ها ارسال می‌گردد.

وی افزود: تمام هزینه‌های زیست محیطی و بخش اعظم حمل و نقل این تولیدات در استان اصفهان انجام می‌گیرد و هیچ هزینه ملی برای جبران آن به استان تعلق نمی گیرد.

برچسب برخورداری چوب بالای سر اصفهان است

زرگرپور در ادامه برچسب برخوردار بودن اصفهان را به مانند چوبی بر روی سر استان دانست و افزود: حدود 30 سال است که به دلیل دید محروم بودن و محرومیت زدایی مبالغ زیادی از اعتباروی ات دولتی برای برخی از استان های کشور در نظر گرفه می شود و اسان های برخوردار روز به روز از استان های غیر برخوردار در زمینه پیشرفت فاصله میگیرند و ضروری است که مسئولان توجه داشته باشند که این استان ها پس از 30 سال امروز باید برخوردار شده باشند.

وی بازسازی شبکه آب و فاضلاب شهر اصفهان را یکی از ضروریات مهم این شهر دانست و افزود: شبکه فاضلاب اصفهان در سال 48 راه اندازی شده است و در حال حاضر با فرسودگی دست و پنجه نرم می کند و اعتباری از سوی دولت برای ترمیم این شبکه برای استان در نظر گرفته نشده است.

استاندار اصفهان اصلی ترین مشکل استان اصفهان را معضل زیست محیطی و به ویژه آب عنوان کرد و افزود: امروزه برای استقبال از مهمانان باید به جای اینکه اصفهان را شهر گنبدهای فیروزه‌ای معرفی کنیم آن را شهر گنبدهای لاجوردی بشناسانیم که بر اثر آلودگی هوا به این شکل درآمده است.

وی به افزایش نرخ بیماری های سرطان و ام اس در استان اصفهان نیز اشاره کرد و بیان داشت:  دلیل عمده افرایش این بیماری‌ها آلودگی هواست که ناشی از فعالیت دو نیروگاه با ورود 500 میلیون لیتر گوگرد به هوای اصفهان است.

زرگرپور با بیان اینکه اثرات آلودگی هوا در افراد تا سه نسل آینده دیده خواهد شد،‌ادامه داد: در این راستا طرح پالایش هوای اصفهان آماده شده است که برای اجرای آن نیاز به اعتبارات ملی هستیم.

وی در ادامه به مشکل خشکی رودخانه زاینده رود و اثرات اجتماعی و زیست محیطی آن اشاره کرد و بیان داشت: همه می دانیم که احیای دایم رودخانه زاینده رود امکان پذیر است ولی نیاز به عزم جدی،‌اعتبارات و مدیریت قوی دارد که مات مقدمات این امر را فراهم کرده‌ایم و نیازمند حمایت‌های مالی دولت هستیم.

استاندار اصفهان در خصوص رفع مشکلات کشاورزان شرق اصفهان نیز بیان داشت: اعتباراتی که در پایان سال 92 برای این کشاورزان در نظر گرفته شده بود  210 میلیارد تومان بود که تاکنون 60 میلیارد تومان از آن پرداخت شده است و از دولت می‌خواهیم که میزان باقی مانده را نیز برای کشاورزان پرداخت کند.


۱۳۹۳/۵/۱۶ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن