تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805204581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود رسانه ای جدی در حوزه جوانان در کشور کاملا محسوس است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین رستمی:
نبود رسانه ای جدی در حوزه جوانان در کشور کاملا محسوس است
قزوین- خبرگزاری مهر: مشاور وزیر جوانان و ورزش گفت: علیرغم آن که یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند هنوز رسانه ای جدی در حوزه جوانان برای طرح و پیگیری مشکلات واقعی این گروه در کشور نداریم که این خلاء باید جبران شود.



به گزارش خبرنگار مهر، همایش یک روزه سرپرستان استانی خبرگزاری برنا چهارشنبه شب با حضور محمد مبین مدیرعامل خبرگزاری برنا؛ سعید الله بداشتی دستیار جوان رئیس جمهور، محمد رضا رستمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در هتل ورزش قزوین برگزار شد. محمدرضا رستمی در این نشست گفت: علیرغم آنکه جوانان ما با مشکلات و دغدغه های زیادی چون اشتغال، ازدواج، تفریح و سرگرمی و مسکن و مسائل دیگر روبرو هستند متاسفانه در سریالهای تلویزیونی چهره ای از جوان ما ارائه می شود که هیچ سنخیتی با واقعیت جامعه ندارد. وی افزود: خبرگزاری برنا شاید در گذشته نتوانسته بخوبی جایگاه خود را بدست آورد تا بتواند رکن جامعه مدنی باشد اما امیدواریم در دوره جدید بتواند با استقلال مالی و آزادی سیاسی و فکری با حرفه ای شدن مشکلات جوانان را مطرح کند.

رستمی بیان کرد:در حوزه جوانان هنوز رسانه ای جدی نداریم تا بتواند دغدغه این گروه را مطرح کند اما از برنا انتظار می رود ضمن کم کردن وابستگی خود به دولت،نماینده افکار عمومی و مطالبه گر جوانان باشد. وی افزود: خبرگزاری برنا می تواند با تعامل منطقی با جامعه ورزشی از حالت خمودگی خارج شود و به سمت خبر رسانه ای شدن و جذاب شدن حرکت کند و پس از رکودی که در دولت قبل پیدا کرده بود، امروز بتواند در فضای جدید بدرخشد و رسانه ای آزاد و شاخص برای رساندن صدای جوانان به جامعه و مسئولین باشد. رستمی گفت: در زمینه رسانه های جوان بویژه رسانه های مکتوب کمبود و ضعف شدیدی داریم و در حوزه خبرگزاری ها نیز به جز برنا که به طور خاص به مسائل جوانان می پردازد، خبرگزاری تخصصی دیگری برای جوانان نداریم و تعداد کم رسانه های تخصصی در این حوزه پاسخگوی نیازها نیست. فضاهای مجازی جایگزین رسانه های تصویری و مکتوب برای جوانان شده است رستمی اضافه کرد: در شرایط کنونی رادیو و تلویزیون، روزنامه و نشریات نتوانسته به عنوان رسانه جوان جای خود را پیدا کند و در کنار آن فضای مجازی خود را به عنوان رسانه جوان مطرح کرده لذا باید به سمت تعامل بیشتر در خبرگزاری برنا پیش برویم تا نیاز افراد را تامین کنیم. وی گفت: در دستگاههای دولتی هم به دلیل عدم شناخت از جوانان تصمیم گیری و سیاست گذاری بر اساس نیاز این گروه نیست و اگر این روند ادامه یابد در سالهای آینده دچار بحران جدی خواهیم شد. مشاور وزیر ورزش و جوانان یادآورشد: یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید این است که شعاری غیر واقعی در حوزه جوان مطرح نکرد، جوانها را بازیچه خود و سیاسی کاری قرار نداد و استعداد آنها را به سخره نگرفت بلکه دنبال ایجاد امید و نشاط و شادابی در جامعه است. اعتبارات حوزه جوانان تحقیر آمیز است وی گفت: متاسفانه با نگرش های سیاسی و دعواهای داخلی، حوزه ورزش و جوانان ادغام شد و شاهد تحمیل ساختار ناهمگونی به جامعه شدیم و اگر سازمان جوانان در گذشته عملکرد قابل قبولی داشت پس از ادغام در شرایطی قرار گرفت که نتوانست جوابگوی نیازها باشد و برای نمونه اعتبارات بخش جوانان آن در سال جاری کمتر از هزینه ساخت یک بنای چهار طبقه است که این موضوع تحقیر آمیز بوده و نمی تواند مشکل گشا باشد. رستمی اظهارداشت: اخیرا در اساسنامه و وظایف وزارت ورزش و جوانان بازنگری و مقرر شده شورای عالی جوانان که مرجع قانونگذاری جوانان در کشور است پس از هشت سال دوباره راه اندازی شود. در ادامه باستانی استاد ارتباطات و روزنامه نگار گفت: با عبور از دوران ارتباطات دیجیتال و وایرلس، علم ارتباطات هم دچار تغییرات زیادی شده و کارشناسان لازم است با مجهز کردن خود به علم روز از این عرصه عقب نمانند.

باستانی در ادامه از روزنامه نگاری سایبری سخن گفت و افزود: در شرایط کنونی در روزنامه نگاری دیگر فقط نوشتن مطرح نیست بلکه چگونگی شخصی سازی و پاسخ به مخاطبان مهم است و باید بتوانیم خوراک رسانه ای را بر اساس نیاز مخاطب تهیه کنیم. وی با بیان اینکه رسانه های خبری شاخص جهان به سمت دنیای سه بعدی مجازی حرکت کرده اند گفت: در شرایط کنونی رسانه ملی شاید نیم قرن از علم ارتباطات روز جهان عقب مانده و نتوانسته ارتباط خوبی با جوانان برقرار کند و از واقعیتهای جامعه دور  است. باستانی گفت: از چهار سال قبل موضوع خبرنگار شهروند مطرح شده که با موبایل می توان هر خبری را بسرعت مخابره کرد که در این عرصه باید دید جایگاه رسانه در بحران چیست و در بیداری اسلامی خبرنگار شهروند کامل تر و پخته تر شده و گزارش نویسی، مصاحبه؛ خبرنویسی و روان شناسی و جامعه شناسی با جدیت مطرح شده که باید مورد توجه قرار گیرد. این استاد دانشگاه گفت: در خبرگزاری برنا باید جوانمردی رعایت شود تا بتوان با جلب مخاطب به نیازها پاسخ گفت و با حرفه ای گری در مسیر رسالت خبری گام برداشت. مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین هم در این نشست گفت: خبرگزاری برنا می تواند با حمایت های وزیر ورزش و جوانان به رسانه ای پویا و تاثیرگذار در کشور تبدیل شود.

مشهدی آقایی تصریح کرد: خوشبختانه ورزش استان قزوین جایگاه خوبی در کشور دارد و در حوزه رسانه و تولید خبر وضعیت قابل قبولی داریم. این مسئول ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار یادآورشد: وزارت ورزش و جوانان برای رسیدن به اهداف خود به همکاری رسانه های گروهی نیاز مبرم دارد و وجود خبرگزاری برنا در این وزارتخانه، فرصت خوبی برای انعکاس ظرفیتها و مشکلات این حوزه خواهد بود. وی از برگزاری همایش سراسری خبرگزاری برنا در استان اظهارخرسندی و اظهار امیدواری کرد با تبادل نظر و تقویت بنیه تخصصی خبری بتوان به رسالت اطلاع رسانی بهتر عمل کرد.


۱۳۹۳/۵/۱۶ - ۰۹:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن