تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802707956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري در توسعه حوزه‌هاي خواهران از اهداف استراتژيک وزارت کشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۳۶ب.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر کشور در ديدار مشاور وزير کشور: همکاري در توسعه حوزه‌هاي خواهران از اهداف استراتژيک وزارت کشور باشد مدير حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر کشور گفت: همکاري در توسعه حوزه‌هاي علميه خواهران بايد از اهداف استراتژيک وزارت کشور باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي در ديدار حجت‌الاسلام داود نمازي با ابراز خرسندي از انتصاب وي به عنوان مشاور وزير کشور در امور هماهنگي روحانيت و ائمه جمعه و جماعت اظهار کرد: بسياري از امور امنيتي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي کشور حتي مسائل تقنيني که شوراهاي اسلامي به تصويب مي‌رسانند به وزارت ارتباط دارد، بنابراين مشاورت اين وزارتخانه جايگاه بسيار مهمي است.
وي با ذکر نمونه‌اي از منحصرشدن رابطه برخي نهادها با روحانيت در امر تبليغ، گفت: رابطه مجموعه نهادهاي نظام با روحانيت در چند لايه تعريف مي‌شود که لايه آخر آن بحث تبليغ است.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران افزود: گرچه تصميم‌گيري وزيران به صورت قانوني به مرحله اجرا در مي‌آيد اما بسياري از تصميم‌گيري‌ها نياز به کارشناسي ديني دارد.
حجت‌الاسلام جمشيدي به پيامدهاي منفي اجراي برخي طرح‌ها بدون پيوست فرهنگي و نگاه ديني اشاره کرد و گفت: وزارت مسکن طرح مسکن مهر را اجرا کرد اما بعد از مدتي عوارض اين طرح نمايان شد که در کوتاه مدت، کمبود مسجد و کانون فرهنگي مشخص است و در درازمدت آسيب‌هاي اجتماعي به بار مي‌آورد.
وي اضافه کرد: بسياري از طرح‌هاي وزارت کشور چه آنهايي که توسط اين وزارتخانه و چه طرح‌هايي که با همکاري ساير وزارتخانه‌ها اجرا مي‌شود نياز به کارشناسي مذهبي دارد.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران جايگاه مشاورت وزير کشور را مهم دانست و افزود: اگر اين جايگاه جدي گرفته شود عرصه مشاوره با ايجاد ساختار و تشکيلات مناسب در کنار ارتباط با مراجع عظام تقليد و علما و حوزه‌هاي علميه بسيار گسترده خواهد بود.
حجت‌الاسلام جمشيدي تعامل وزارت کشور با حوزه‌هاي علميه خواهران را مثبت ارزيابي کرد و گفت: خوشبختانه وزراي کشور و بيشتر استانداران همراهي خوبي با حوزه‌هاي علميه خواهران داشته و دارند و اکنون 406 واحد آموزشي با 65 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور وجود دارد.
وي اظهار کرد: بيش از هزار کانون، انجمن و هسته فرهنگي خواهران در سراسر کشور وجود دارد که قريب به 300 پژوهش قرآني آماده چاپ، محصول اين کانون‌ها است.
به گفته وي طلبه‌هاي خواهر در بيشتر جشنواره‌هاي مشترک حوزه از نظر تعداد و رتبه در جايگاه بالايي قرار دارند.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران با بيان اينکه در دو سال گذشته 600 هزار فرصت تبليغي براي خواهران طلبه به وجود آمده است، اظهار کرد: يک سوم مدارس آموزش و پرورش و بسياري از مراکز آموزش عالي از نظر اقامه نماز و تبليغ تحت پوشش طلبه‌هاي خواهر هستند.
وي تصريح کرد: طلبه‌هاي خواهر در تمامي مدارس امين حضور دائم دارند و در بخش مشاوره و مشارکت در اجراي طرح‌ها، حدود 7 هزار طلبه با چند طرح کلان کشوري مشارکت داشتند.
وي اضافه کرد: در کنار حوزه‌هاي علميه 100 کانون قرآن تشکيل شده و حدود 130 تشکل حوزوي خواهران در سراسر کشور فعاليت مي‌کنند.
حجت‌الاسلام جمشيدي با اشاره به ضرورت توجه به حوزه‌هاي علميه خواهران تاکيد کرد: توسعه حوزه‌هاي علميه از اهداف استراتژيک نظام اسلامي است، بنابراين همکاري در توسعه حوزه‌هاي علميه بايد از اهداف استراتژيک وزارت کشور باشد.
وي از طرحي خبر داد که قرار است با مشارکت برخي نهادهاي استان قم، 10 مدرسه علميه خواهران در 10 نقطه قم به ويژه در مناطق محروم اين شهر احداث شود که در کنار اين مراکز حوزوي، کتابخانه عمومي و کانون فرهنگي پيش بيني شده است.
وي تصريح کرد: زمين‌هايي براي احداث اين حوزه‌ها شناسايي شده و اگر زودتر در اختيار مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران قرار گيرد کار ساخت اين حوزه‌ها در دستور کار قرار مي‌گيرد.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران ارتقاي فرهنگ عمومي و ديني در قم را نيازمند توجه جدي مسئولان دانست و تاکيد کرد: بيشتر جمعيت ساکن در برخي مناطق شهري قم مهاجر و غيربومي هستند که بايد براي ارتقاي فرهنگ اين افراد کارهاي ويژه‌اي انجام شود.
حجت‌الاسلام جمشيدي توسعه معارف دين را يکي از بهترين و کارآمدترين روش‌ها براي ارتقاي فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: وزارت کشور هم زياد مي‌تواند کار کند و هم خوب کار کرده است.
وي در بخش پاياني سخنان خود از حجت‌الاسلام نمازي به عنوان يکي از استادان سطوح عالي حوزه ياد کرد که چندين دوره نماينده طلاب و فضلا بوده و هم حوزه‌هاي علميه را خوب مي‌شناسد و هم بزرگان حوزه، وي را مي‌شناسند.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران در توصيه‌اي به حجت‌الاسلام نمازي گفت: با شخصيت‌هاي محوري و کساني که اهل فکر و نظر هستند ارتباط داشته باشيد تا جايگاه مشاورت از حالت تشريفاتي ارتباط با مراجع و بزرگان حوزه خارج شود؛ گرچه همين ارتباط هم کار عظيمي است، اما شما بايد ساحت‌هاي مختلف مشاوره، کارشناسي، نظريه پردازي و مديريت را مورد توجه قرار دهيد.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين داود نمازي مشاور وزير کشور در امور هماهنگي روحانيت و ائمه جمعه و جماعت گزارشي از فعاليت‌هاي خود ارائه کرد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن