تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803084232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات جدید در حوزه راهیان نور شمال غرب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرهنگ نادر ادیبی در نشست خبری راهیان نور شمال غرب کشور تشریح کرد
اقدامات جدید در حوزه راهیان نور شمال غرب کشور
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به توجه به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه راهیان نور گفت: حضور مردم در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور به تدریج افزایش می‌یابد که حضور راویان بومی و پیش‌مرگان کرد مسلمان و توجه به شیمیایی شدن شهر سردشت و هم‌چنین تصویب تشکیل قرارگاه راهیان نور جهاد سازندگی تعداد اندکی از اقدامات مهم در این حوزه است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در نشست خبری راهیان نور شمال غرب کشور که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: این روزها سالگرد شهادت سردار علیرضا موحد دانش و عملیات نصر 8 در بازی‌دراز عملیات مشترک سپاه و ارتش و عملیات ثارالله در قصر شیرین شهادت مصطفی ردانی‌پور از روحانیون فرمانده و سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار است.  
 
وی افزود: راهیان نور به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات مربوط به حوزه فرهنگ، حضور مستمر مردم در اردوهای راهیان نور را به همراه دارد که برای به دست آوردن بهترین الگوهای مناسب در سبک زندگی و الگوهای شهدا جزو خواسته‌های مردم عزیز است.  
 
سرهنگ ادیبی تصریح کرد: این موضوع وظیفه دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و دفاع مقدس را سنگین‌تر می‌کند و بستر مناسبی را برای حضور مردم در مناطق عملیاتی ایجاد کند.  
 
وی افزود: یکی از برکات راهیان نور 2 بار حضور مقام معظم رهبری یکی در 92/2/26در دیدار با اعضای ستاد مرکزی و دومین بار 93/1/6 در منطقه عملیاتی یادمان شهدای شرق کارون بوده است که با حضور در میان زائران نشان داده‌اند حوزه راهیان نور بسیار مهم است و یادآوری دفاع مقدس همواره اهمیت دارد.  
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری به محورهای مهمی اشاره‌کرده‌اند از جمله مراقبت از این که دفاع مقدس دچار فراموشی و تحریف نشود و سفر به اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس به‌صورت بی‌نظیری خواسته مردم عزیز به عنوان یکی از صحنه‌های درخشان ملت ایران است.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری مطالبی را در رابطه با تداوم راهیان نور و استفاده از راویان جنگیده و شناسنامه کردن آن‌ها در بعد خود و توجه به مسائل فرهنگی  مطرح فرمودند که درباره هرکدام اقدامات ستادی طراحی‌شده است.  
 
سرهنگ ادیبی تصریح کرد: ما در دبیرخانه ستاد راهیان نور و دستگاه‌های فرهنگی مطالبات رهبری را مورد توجه قرار می‌دهیم و در حوزه روایتگری و تداوم سفرهای جمعی که ایشان فرمودند این سفرها را از یک اقدام فصلی به یک اقدام مداوم در طول یک سال تبدیل کرده‌ایم تا مردم از خدمات در حوزه امکانات و اسکان نیز بهره‌مند شوند.  
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور غرب و شمال غرب کشور، حضور مردم در این مناطق عملیاتی و احیای یادمان‌ها آهسته‌آهسته به سطح مناسبی می‌رسد و در هرسال درحال‌توسعه زیرساخت‌ها و خدمات فرهنگی هستیم.  
 
سرهنگ ادیبی گفت: نگاه ما به خوزستان متفاوت است در حوزه یادمانی و روایت ایستگاهی و نقطه‌ای توجه داریم و هم‌چنین در راهیان نور شمال غرب کشور از راویان بومی، برادران مجاهد در کردستان و آذربایجان غربی و پیش‌مرگان کرد مسلمان استفاده می‌کنیم تا حوادثی را که ضدانقلاب در تحمیل جنگ بر مردم کردستان و آذربایجان غربی و ظلم و ستم بر آن‌ها انجام دادند را شرح داده و مردم را آشنا کنند.  
 
وی افزود: راهیان نور در شمال غرب باید محور وحدت باشد و به دنبال این هستیم تا مردم با شهدای آن منطقه و خصوصاً مردم‌شناسی مردمی که با ضدانقلاب به مبارزه پرداختند آشنا شوند.  
 
سرهنگ ادیبی اظهار داشت: محورهای موضوعی بسیار جدی در حوزه بین‌الملل در این عرصه قابل اجرا است از جمله شیمیایی شدن شهر سردشت که تنها شهر جامعه جهانی است که به‌طور کامل توسط دشمن شیمیایی شده و اروپا و غرب سهم اصلی را در کمک به صدام برای کشتار مردم بی‌گناه در سردشت داشته‌اند.  
 
وی افزود: در تداوم مبارزه با استکبار مردم غزه تحت ستم هستند و اسرائیل کودک کش این جنایات را انجام می‌دهد و خوی سرکش دارد و سردشت نیز در حوزه استکبارستیزی و دشمن‌شناسی از حوزه‌های بسیار مهم مورد شناخت برای مردم در راهیان نور است.  
 
دبیر ستاد راهیان نور کشور تصریح کرد: بحث مبارزه با ضدانقلاب در پاوه از محورهای بازدید مردم و مجاهدت‌های مردم آن منطقه در راهیان نور شمال غرب است.
 
وی افزود: در این منطقه با مشکلات زیادی در حوزه زیرساخت روبه رو هستیم و هم در جنوب و هم در غرب و هم در شمال غرب امیدواریم در حوزه اعتبارات و اسکان و حوزه یادمان‌ها امکانات خوبی در نظر گرفته شود تا مردم استفاده مناسبی کنند.  
 
سرهنگ ادیبی گفت:  93/2/6 تاریخ صعود به قله بازی‌دراز در غرب کشور بود و این دوران اوج توجه دادن مردم در ایام تابستان است که این سفر را در سبد مسافرتی خود بگنجانند.
 
وی با اشاره به در نظر گرفته شدن 12 یادمان در راهیان نور شمال غرب کشور اظهار داشت: 8 یادمان در کردستان و 4 یادمان در آذربایجان غربی بوده که از پاوه تا حاج عمران و پیرانشهر اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم.
 
وی افزود: به همت همه قرارگاه‌های سپاه، نیروی انتظامی، صدا و سیما، جهاد سازندگی، ارتش و حوزه‌های علمیه تدابیر بهداشت و درمان و امنیتی و انتظامی در همه حوزه‌ها و طرح‌ریزی‌ها در میدان عمل انجام‌شده تا مردم استفاده کنند.  
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: امسال با توجه به حضور مردم در مناطق عملیاتی غرب کشور راهنمایی‌ها و ارائه خدمات می‌دهیم و آن‌ها را به بازدید از یک قسمت خاص محدود نمی‌کنم.
 
وی افزود: یادمان‌های شهدای پاوه،بازی‌دراز، مرصاد و یادمان شهید شیرودی را فراهم کردیم که بازدید کنند.
 
سرهنگ ادیبی گفت: راهیان نور دانشجویی و دانش‌آموزی در ایام فصل تحصیلی نیز مورد بازدید است که تعداد زیادی از یادمان‌های ما مورد بازدید آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: تعدادی اقدامات فرهنگی در مجموعه شمال غرب کشور صورت گرفته که برای آشنایی بیشتر با روحیات و دلاوری‌های مردم آن منطقه بازدید از خانواده معظم شهدا در کردستان و آذربایجان غربی، بازدید از روستاها و روستایی که بیش از 200 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده که در نوع خود برای تحکیم نظام در خور تحسین است، تهیه اطلس و جزوه‌ها و شناسنامه‌های شهدا و حوادث و شخصیت‌ها و مسیری که مردم بازدید می‌کنند با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که مردم زیارت با معرفت انجام دهند؛ کتاب‌های مستند، کتاب فرمایشات رهبری در راهیان نور، نشریه ویژه شمال غرب، اعزام کاروان سفیر آفتاب، ارائه کار فرهنگی در مناطق عملیاتی از جمله این اقدامات است.  
 
سرهنگ ادیبی تصریح کرد: هم‌چنین سامانه‌ای برای مردمی که با خودروهای شخصی سفر می‌کنند در نظر گرفته‌شده تا ثبت‌نام کنند و از خدمات اسکان، تغذیه و راویان در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور بهره‌مند شوند.  
 
وی افزود: طرح مصباح مطب صلواتی باب‌الحوائج در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و هم‌چنین بیمه 5 میلیون نفر زائران این مناطق به همراه منطقه جنوب با هماهنگی وزارت اقتصاد و دارایی و سامانه امداد محور نیروی انتظامی و اورژانس برای کنترل حوادث از جمله دیگر اقدامات است.  
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: مقام معظم رهبری دیدار از مناطق عملیاتی راهیان نور را یک سنت حسنه اعلام کردند و مردم را تشویق فرمودند.
 
وی اظهار داشت: به جز جاذبه‌های دفاع مقدس جاذبه‌های فراوانی در آن مناطق وجود دارد که امیدواریم مردم در این تابستان از آن استفاده کنند.  
 
سرهنگ ادیبی با اشاره به طرح رسانه‌ای شهید رهبر و ساماندهی خبرنگاران اظهار داشت: هم خبرنگاران داوطلب مردمی و هم خبرنگاران دیگر در این طرح قرار می‌گیرند تا به جریان سازی در راهیان نور که محور بازگویی اصول و مبانی انقلاب اسلامی و نهضت فرهنگی و تربیتی برای مردم است کمک کنند.  
 
وی تصریح کرد: در سال گذشته در راهیان نور 4 میلیون نفر حضور یافتند که 76 درصد آن‌ها جوانان 15 تا 35 سال بوده که به صورت داوطلبانه حضور یافتند و بی‌نظیر است و 80 درصد در اوج راهیان نور در خوزستان جوانان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و حوزوی بودند که نشان‌دهنده رویش انقلاب اسلامی و تربیتی است که توسط نظام با هدایت مقام معظم رهبری انجام شده که جوانان ما توجه ویژه‌ای دارند و این یک تغییر بین نسلی بسیار زیبا و باشکوه است.
 
سرهنگ ادیبی با اعلام خبر جدیدی اظهار داشت: برای توسعه راهیان نور در دستگاه‌های مختلف و با توجه به این که جهاد سازندگی از ارکان دفاع مقدس است قرارگاه راهیان نور جهاد سازندگی مورد تصویب ستاد مرکزی قرار گرفت تا بتوانیم با نسل فعلی جهادگران نیز ارتباطات بسیار خوبی داشته باشیم و اخبار بسیار خوبی را در حوزه راهیان نور شمال غرب کشور و خوزستان به جهادگران اعلام کنیم. 

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن