تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815209899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکیه ای در محاصره زباله و مهمانانی که روانه ˈسرابˈ می شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تکیه ای در محاصره زباله و مهمانانی که روانه ˈسرابˈ می شوند! کرمانشاه - ایرنا - در سال های اخیر جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان در استان کرمانشاه بعنوان یکی از مزیت های استان در جذب مسافران و البته درآمدزایی برای استان مطرح بوده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، گرچه بسیار دیرگاه، اما اکنون اثر فاخر بیستون و کتیبه نفیسش از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده و تلاش برای جهانی شدن اثر تاریخی طاق بستان نیز ادامه دارد، در این بین رخدادهای تاسف باری مشاهده می شود که باعث تحیر نه تنها مسافران استان بلکه شهروندان کرمانشاه نیز می شود.
نمونه ای از این رخداد ناراحت کننده را روز گذشته هنگام عبور از خیابان عمده فروش های کرمانشاه (شهید حداد عادل کنونی) که تکیه معاون الملک در آنجا قرار دارد، شاهد بودم انباشت زباله ها در اطراف حریم این بنای تاریخی بدجوری تو ذوق روندگان می زد، تصاویری با دوربین تبلت گرفتم که خود گویای وضع این محدوده است.
آنسوتر چند خودروی پلاک ایران 11 و ایران 55 را دیدم که از تهران آمده بودند، خانواده هایی که برای گذران تعطیلات تابستانی شهر و دیار ما را انتخاب کرده بودند، دیروز کاملا پشیمانی را در کلام و رفتارشان می شد، مشاهده کرد.
خانمی که همراه این خانواده بود، از اینکه در اطراف یکی از بناهای تاریخی و محل مراجعه گردشگران چنین سیمایی زشت و انباشت زباله وجود دارد و کک شهرداری هم نمی گزد که گویی اینجا بخشی از شهر که هیچ، شاید به نوعی آبروی شهر است، ابراز تاسف کرد.

** دلخوری از میراث فرهنگی کرمانشاه

در میان همین جمع تهرانی، آقایی میانسال وقتی متوجه خبرنگار بودنم شد، خواستار آن شد که مراتب تاسفش را به اطلاع بانیان میراث فرهنگی و گردشگری استان برسانم.
از وی که خودش را ˈمهرشادˈ معرفی کرد، پرسیدم چه اتفاقی افتاده است؟ که در پاسخم، نقشه ای که از میراث فرهنگی برای راهنمایی توریست ها تهیه شده بود را از درون خودرویش خارج کرد و به تصویر سراب نیلوفر آنگاه که اوج پرآبی و رقص نیلوفرهای غلطان بر روی آب بود، اشاره کرد.
مهرشاد از این ناراحت بود که به اتفاق خانواده اش مسیر 20 کیلومتری کرمانشاه تا سراب نیلوفر و بالعکس را پیموده اند به این امید که در کنار این سراب دمی بیاسایند، تنی به آب بزنند و شاید هم تصاویری ثبت و ناهاری میل کنند اما آنها به جای یک سراب با کیفیت آنچه که در تصویر نقشه وجود داشت، با برکه ای خشک و با بوی تعفن مواجه شده بودند که ناراحتی همه اعضای خانواده شان را در پی داشته است.
وی گفت: آیا متولیان گردشگری این استان نمی دانند که این روزها سراب نیلوفر خشک شده و جاذبه ای برای گردشگران ندارد، سووالم این است که چرا اطلاع رسانی نمی کنند که مسافران دور و نزدیک کرمانشاه رنج سفر را برای دیدن سراب نیلوفر بجان نخرند.
به هر حال این نکته از این رو که باعث دلخوری مهمانان شهرمان شد در حالی که کرمانشاهیان به مهمان نوازی شهره اند، بسی ناخوشایند است و بجاست که متولیان هم شهرداری و هم میراث فرهنگی و گردشگری در این خصوص تدبیری داشته باشند تا نه تکایای شهر در میان زباله گم شود و نه کد اشتباه به مهمانان بدهیم و آنان را روانه ˈسرابˈ کنیم.
استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که تاکنون بیش از دو هزار و 162اثر ان به ثبت ملی رسیده است.
یحیی معماری خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
571/567



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن