تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804595255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلگر مسایل بین المللی: شکست محاصره غزه خواست جهانی است/ تداوم حملات، انتفاضه سوم را رقم می زند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در گفت وگو با ایرنا؛ تحلیلگر مسایل بین المللی: شکست محاصره غزه خواست جهانی است/ تداوم حملات، انتفاضه سوم را رقم می زند تهران-ایرنا- یک تحلیلگر مسایل بین المللی، شکست محاصره غزه را نه تنها خواست فلسطینیان بلکه خواست مردم جهان دانست و گفت: تداوم حملات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به دلیل قوت نیروهای حماس می تواند به انتفاضه سوم منجر شود.


«جاوید قربان اوغلی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره آتش بس مورد توافق بین حماس و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آتش بسی که به صورت موقت مورد توافق دو طرف قرار گرفته است، با هدف کمک رسانی به مجروحین،انتقال آنها به بیمارستان ها و یا رساندن آب، آذوقه و دارو به ساکنان غزه است.
دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه افزود: رژیم صهیونیستی گفته بود که در این زمان آتشی فرو ریخته نخواهد شد اما کماکان به کشف تونل های زیرزمینی حماس و تخریب آنها خواهد پرداخت.
مدیر کل پیشین آفریقای وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: همیشه در جنگ ها اینگونه است که زمانی را برای کمک به مجروحین و اعزام نیروهای امداد رسان و خروج زنان، کودکان و سالخوردگان از محیط جنگی در نظر می گیرند و این به هیچ وجه به معنای پایان درگیری ها نیست.
سفیر پیشین ایران در آفریقای جنوبی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از آتش بس دائم و یا طولانی مدت بین دو طرف چیست؟ گفت:اگر چه برخی شخصیت های سیاسی در سفر به منطقه تلاش کرده تا زمینه های پایان درگیری و آغاز آتش بس را فراهم کنند اما به نظر می سد منطبق نبودن خواسته های دو طرف و فاصله میان دیدگاه های آنها مانع از دستیابی به آتش بس دائم به این زودی شود.
قربان اوغلی اضافه کرد: حماس به صراحت اعلام کرده که محاصره غزه که از سال 2007 آغاز شده است، باید پایان یابد و تحریم هایی که بعد از دو جنگ قبلی 22 روزه و جنگ سال گذشته، تشدید شده ، برداشته شود.
این کارشناس مسایل سیاسی و بین المللی افزود: خواسته های حماس علاوه بر برداشته شدن تحریم ها، باز شدن گذرگاه رفح است تا به این ترتیب زندگی عادی مردم در باریکه غزه به شرایط عادی بازگردد که البته این خواسته متوجه دولت مصر است.

***محاصره غزه حرکتی غیرانسانی و ضد بشری است
قربان اوغلی گفت: واقعیت این است که محاصره غزه تنها محاصره نظامیان و یا نیروهای مقاومت جهت نرسیدن سلاح نیست بلکه محاصره یک ملت است.
وی تاکید کرد: دست نیافتن یک ملت به مواد غذایی و دارویی یک حرکت ضدانسانی است؛ بنابراین خواسته
حماس کاملا قانونی است.
این دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه تلاش های بین المللی برای شکست محاصره غزه مانند ارسال کشتی ترکیه ای و درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی نیز مساله خلع سلاح حماس و نیروهای مقاومت را مطرح کرده است که به نظر می رسد مقاومت سلاح خود را زمین نخواهد گذاشت.
وی یادآور شد: به بحران غزه می توان از دو منظر نگاه کرد؛ از بعد مسایل انسانی و اخلاقی که به طور قطع دیدن جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه دل همه انسان های آزاده دنیا را متاثر می کند و به طور قطع هیچ قاعده بین المللی با هیچ تفسیری نمی تواند این حملات وحشیانه را توجیه کند.
این کارشناس مسایل بین المللی با بیان اینکه آنچه این روزها در غزه می گذرد، جنایت بین المللی و نسل کشی است، ادامه داد: در غزه نمی توان از عنوان جنگ نابرابر نام برد؛ آنچه رخ می دهد جنگ غیرانسانی و ضد بشری است که آمارهای بین المللی نیز آن را تایید می کند.
وی گفت:سه چهارم کشته شدگان درگیری های اخیر در غزه را کودکان، زنان و سالخوردگان تشکیل می دهند و هیچ فردی نمی تواند مرگ این افراد را به بهانه استقرار نیروهای حماس در آنجا و یا قرار گرفتن تونل زیرزمینی نیروهای مقاومت بپذیرد.

***اسرائیلی ها با وجود نیروهای نظامی مجهز بازنده هستند
قربان اوغلی در عین حال اظهار داشت: چنانچه از زاویه نظامی به بحران غزه نگاه کنیم، در می یابیم که اسرائیلی ها بازنده جنگ بوده اند.
وی توضیح داد: آنها با وجود داشتن آتش توپخانه قوی، جنگنده های فوق مدرن، انواع نیروی دریایی و زمینی و تانک های مجهز که در چهار جنگ کلاسیک گذشته موفق شده بودند نیروهای کشورهای دیگر مثل اردن را شکست دهند، در مقابل نیروهای حماس و مردمی که در محاصره به سر می برند، صف آرایی کرده اند.
وی افزود: برای ارزیابی دقیق از درگیری های غزه باید ببینیم اسرائیل در این جنگ ها به اهداف خود دست یافته است یا خیر .افزایش تعداد تلفات رژیم صهیونیستی نسبت به دو جنگ قبلی نشان می دهد که توانمندی مقاومت، افزایش یافته است.
وی به شلیک موشک های مقاومت به عمق تل آویو اشاره کرد و گفت: این نشان می دهد که مقاومت روحیه خود را از دست نداده و تجربه رزمی و نظامی اش افزایش یافته است.
این تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی افزود: هدف اسرائیل نابودی مقاومت است اما هم در دو جنگ گذشته و هم در جنگ اخیر هرگز نتوانسته است به نابودی مقاومت دست پیدا کند.
وی تصریح کرد: ضمن اینکه تظاهرات جهانی در کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان و غربی در روزهای گذشته و به ویژه روز جهانی قدس علیه اقدامات جنایتکارانه این رژیم نشان می دهد که صهیونیست ها در میان افکار عمومی جهان شکست خورده اند.
این کارشناس مسایل بین المللی به طرح وزیر امور خارجه آمریکا برای آتش بس در نوار غزه اشاره کرد و گفت: اگر اسرائیل با طرح جان کری برای آتش بس مخالفت کرده ، این اتفاق باعث می شود رفته رفته تحت فشار قرار گیرد.
قربان اوغلی تصریح کرد: به باور من تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار عزه می تواندبه انتفاضه سوم منجر شود چرا که نیروهای مقاومت در سال های گذشته و با وجود محاصره، قدرت بیشتری گرفته اند و در جنگ اخیر هم به دستاوردهای سیاسی و نظامی به لحاظ حجم تسلیحات و تعداد کشته ها که بیشتر افراد غیرنظامی بودند، دست یافته اند.
سیام 4173**1572



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن