تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود 70 درصد مواد مخدرکشور از استان کرمان عبور می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حدود 70 درصد مواد مخدرکشور از استان کرمان عبور می کند کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان گفت: 60 تا 70 درصد مواد مخدر ورودی کشور به نوعی از استان کرمان عبور می کند.


به گزارش ایرنا، سردار ˈحسین چناریانˈ عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان که با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در محل استانداری برگزار شد، افزود: کرمان یکی از استان هایی است که در عرصه مبارزه با مواد مخدر در کشور همواره مطرح بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم و مسوولان استان کرمان به دلیل شرایط جغرافیایی قرار گرفتن این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر، بیشترین هزینه ها را پرداخته اند.
وی گفت: 400 شهید در استان کرمان در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام و انقلاب و بیش از 500 نفر نیز مجروح و جانباز شده اند.
سردار چناریان با اشاره به مسیرهای تردد قاچاقچیان مواد مخدر در استان کرمان، گفت: در گذشته بیشترین حجم عبور کاروان های مواد مخدر در بخش شمالی بوده که امروز شیوه و شکل عبور این کاروان ها به بخش های شمالی، میانی، جنوبی تقسیم شده است.
وی ادامه داد: 10 تا 15 درصد موارد مخدر وارد شده به کشور از شش محور شمال استان کرمان عبور می کند.
وی گفت: در بخش میانی نیز 30 درصد مواد مخدر ورودی به استان کرمان جابجا می شوند که منجر به جاسازی و ایجاد ناامنی هایی برای مردم می شود.
سردار چناریان اظهار کرد: بخشی از ترانزیت مواد مخدر ورودی به استان کرمان در بخش های جنوبی این استان رخ می دهد.
**لزوم تجهیز ایست و بازرسی ها در کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از آنجا که عمده بار حمل شده به استان کرمان به شکل جاساز است، اگر واحدهای ایست و بازرسی را مجهز کرده و ارتقا دهیم، در حوزه مبارزه و ایجاد امنیت در جنوب شرق بسیار می توانیم موثر باشیم.
وی گفت: هم اکنون ساختار نظامی و انتظامی خاصی را برای کویر نداریم و امسال 30 درصد شکل گیری کاروان های مواد مخدر در این منطقه بیشتر بوده که از نظر تهدید، موضوع جدی است و باید برای آن برنامه ریزی بهتری انجام شود.
وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان کرمان عنوان کرد: سال گذشته 98 تن و 674 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که یک پنجم کل کشفیات کشور را شامل می شود.
سردار چناریان گفت: چهار ماه امسال نیز نزدیک به 40 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده که نشان از عزم جدی در حوزه مقابله با مواد مخدر دارد.
وی بیان کرد: امسال حدود 18 کیلوگرم شیشه نیز در استان کرمان کشف و سه باند کشف شده است که یکی از آنها توسط اداره کل اطلاعات بوده است.
وی گفت: 65 تا 70 درصد متهمان و مجرمان حاضر در زندان های استان کرمان در حوزه مواد مخدر هستند.
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: اقدامات عرصه مبارزه با مواد مخدر در شرق کشور را باید بیشتر کنیم تا این مواد به مناطق مرکزی و غربی کشور منتقل نشود.
وی با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات بیشتر به استان کرمان برای مبارزه با مواد مخدر، گفت: در سه ماه امسال قریب پنج میلیارد تومان از محل فروش اموال حاصل شده که سهم اعتبارات شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به دو میلیارد تومان نمی رسد.
وی افزود: 503 نقطه آلوده شهری و روستایی در استان کرمان وجود دارد که نیاز به پاکسازی دارند زیرا مشکلات امنیتی را برای مردم دارد.
سردار چناریان تصریح کرد: سال گذشته پنج هزار و 817 نقطه آلوده شهری و روستایی در استان کرمان پاکسازی شده که حجم عمده کار را نشان می دهد.
در این آیین از 40 نفر از دست اندرکاران برتر حوزه مقابله با مواد مخدر تقدیر شد.ک/2
7440/8154/1859



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن