تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804049196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متعرضان بناهای تاریخی باید آثار را به شکل اولیه بازسازی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد: متعرضان بناهای تاریخی باید آثار را به شکل اولیه بازسازی کنند یزد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: شکایت از متخلفان در بافت تاریخی را حذف کرده ایم و باید متخلفان به جای جریمه اثر را به شکل قبل از تعرض برگردانند.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد مهدی شرافتˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار افزود: در بخش حقوقی هم نزدیک به 183 پرونده شکایت دادگاهی داشتیم که نزدیک به 90 درصد آن به محکوم شدن خاطی ختم شده است.
وی اظهار کرد: اگر به همین منوال پیش برود در آینده ارزش بافت تاریخی و به هم پیوسته یزد از بین می رود و چیزی از این بافت باقی نمی ماند.
این مسوول ادامه داد: امروز دیگر روال قبلی را ادامه نمی دهیم و از متخلف شکایت نمی کنیم و معتقدیم فرد خاطی با جریمه متنبه نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: پایه فعالیت های این اداره فرهنگ است، این سازمان در دوره های گذشته متاسفانه با بی توجهی مواجه بود و اصلا نه بودجه مشخصی داشت و نه اقدام لازمی در این زمینه انجام شده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: با این حال بخش گردشگری موتور محرک بخش های دیگر است و امروز هم با توجه به شرایط خاص و تحولات ایجاد شده ناشی از سیاست های دولت نسیم مطلوبی در این حوزه در حال وزیدن است ولی نیازمند حمایت هستیم.
شرافت یادآور شد: گردشگری صنعت خاصی که اشتغالزا و زود بازده است ولی خیلی زود تحت تاثیر روابط کشورها هم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از یک دوران سخت، یک نسیم مطلوبی وزیدن گرفته و فکر می کنم فضا به گونه ای شده که می توان کارهای خوبی انجام داد.
*** تقاضای سرمایه گذاری در گردشگری یزد در حال افزایش است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اضافه کرد: باتوجه به رونق یافتن گردشگری در استان و کشور به تبع آن تقاضای سرمایه گذاری هم با افزایش روبرو بوده است.
وی با اشاره به اینکه بحث سرمایه گذاری در گردشگری حساس است، گفت: خوشبختانه بواسطه آمار و پیش بینی ها، حداقل پنج هتل 5 ستاره در مرحله شروع و یا نهایی شدن مرحله سرمایه گذاری را داریم.
شرافت با اشاره به اینکه بیشتر برنامه ما در حوزه گردشگری به گردشگری خارجی اختصاص دارد، افزود: در این بخش بیشترین خدمات را در دو بخش متمرکز کرده ایم یکی اینکه به گونه ای به آنها خدمات ارائه شود که خاطره خوشی از یزد داشته باشند و دوم هم ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تامین هتل برای آنها است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سه ماهه اول امسال تعداد گردشگران خارجی استان یزد از پنج هزار نفر به 22 هزار نفر رسیده که تقریبا با رشد چهار برابری روبرو بوده شده ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: از لحاظ اسکان گردشگران خارجی در سال 91 رتبه پنجم کشور را داشتیم اما الان به رتبه چهارم رسیدیم و بعد از خراسان رضوی که گردشگری مذهبی دارد، اصفهان و فارس قرار گرفتیم و باید این جایگاه را به صورت جدی حفظ کنیم.
این مسوول پیرامون برنامه های آموزشی نیز گفت: در این راستا دومین مرکز آموزش بحث گردشگری را دیروز در محله فهادان یزد افتتاح کردیم تا به افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، آموزش های به روز را ببینند و وارد این عرصه شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: یزد بدلیل شرایط جوی و گرمای هوا در تابستان کمتر مورد استقبال قرار می گیرد اما اقدامات لازم برای جذب گردشگر در این ایام پیش رو و بویژه شهریور ماه انجام شده است.
شرافت خاطرنشان کرد: میزان مسافران در یزد از اواخر شهریور زیادتر می شود بطوری که در این ایام ظرفیت هتل های یزد تکمیل می شود.
وی گفت: در یزد مکان های تاریخی داریم که گردشگران خارجی مستقیم از کشور خود تنها برای بازدید از آن منطقه می آیند، بازدید می کنند و بدون مراجعه به دیگر استان ها، به کشور خود باز می گردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اضافه کرد: ما چندین پروژه بزرگ نیمه کاره داریم که راه اندازی آن یخلی سخت است که از جمله آن بلوار بسیج و امیرچقماق و توسعه امامزاده است که طرح امیرچقماق آماده ارائه به کمیسیون ماده پنج است.
شرافت تصریح کرد: این طرح ها بعضا قابلیت لازم برای اجرا را نداشته و بعضی از پروژه ها هم بدون در نظر گرفتن تدابیر لازم برای تامین بودجه بوده است.
** یزد نماد شهر خلاق در حوزه معماری ایران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه هیچ شهر ایران به اندازه یزد بافت تاریخی پیوسته ندارد از ارائه پیشنهاد معرفی یزد به عنوان نماد شهر خلاق معماری ایران و پایتخت معماری خبر داد.
شرافت در ارتباط با شهر خلاق، گفت: اعلام آمادگی کردیم که یزد به عنوان شهر خلاق معماری کشور معرفی شود و اگر از طرف استان به عنوان کاندید معرفی شود، ما هماهنگی های لازم را انجام می دهیم.
وی در این بخش میبد را نیز به عنوان کاندید شهر خلاق در بخش صنایع دستی معرفی کرده ایم که مورد استقبال قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار هکتار بافت تاریخی ارزشمند داریم که 1520 هکتار آن ثبت ملی شده است، خاطر نشان کرد: این بافت هم فرصت تهدید است چون اگر به آن به خوبی نپردازیم، برای ما مشکل ایجاد می شود.
شرافت درباره وضعیت اجرای طرح های این سازمان در سالهای اخیر گفت: یکی از بهترین سال ها برای میراث فرهنگی یزد سال 90 بود و بعد از آن در سال 91 تقریبا با یک تعطیلی روبرو بوده است.
این مسوول ادامه داد: در سال 90 تعداد قرارداد 120، تعداد طرح 120، در سال 91 تعداد قرارداد و طرح 26 مورد بوده، و هم اکنون 118 قرارداد در قالب 142 پروژه با 50 میلیارد ریال قرارداد در دست اقدام قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: بیشترین طرح های ما مرمتی بوده و در کنار آن هم ساختمان های واجد ارزش که برای حفظ آن با مردم همکاری صورت گرفته است.
شرافت اضافه کرد: در سال گذشته سرجمع حدود 70 میلیاردریال اعتبارات میراث فرهنگی بوده که امسال تقریبا دو برابر شده است.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای گسترش گردشگری در استانها افزود: نکته دیگر توزیع اعتبارات در بین شهرستان هاست، یکی از امیدها و برنامه هایی که ما داریم این است که کل شهرستان های استان را با رونق همراه کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: معتقدیم با رونق شهرستان ها مدت اقامت گردشگران و مسافران در شهرستان های استان افزایش می یابد.
شرافت تصریح کرد: در مجموع اعتبارات عمرانی سال 91 میراث 71 میلیاردریال بود که در سال 91 به 34 میلیارد و در سال 92 به بیش از 110 میلیارد ریال رسیده است.
** مردم بزرگترین فرصت در بافت تاریخی یزد هستند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: مردم یزد بصورت کامل به عنوان بزرگترین فرصت هستند که در زمینه حفظ بافت تاریخی اهتمام دارند.
وی افزود: تهدید بزرگی هم که بافت تاریخی با آن مواجه است، افرادی هستند که علاقه ای به بافت تاریخی ندارند و به اجبار ساکن این بافت شده اند.
شرافت اضافه کرد: معتقدیم سامانه جابجایی مسافر ویژه بافت تاریخی باید ایجاد شود چرا که در بافت تاریخی ما هیچ وسیله نقلیه ای تقریبا نمی تواند عبور کند و برنامه های لازم برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در بافت تاریخی وجود دارد، بحث جمع آوری زباله است که وضع موجود جوابگوی این موضوع نیست و پیگیریم با استفاده از سامانه های نوین در این زمینه، مشکلات موجود را برطرف کنیم.
ک/2
1968/616



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن