تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804324662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سربازفراری‌های» لیگ برتری را به جای تیم نظامی به «پادگان» بفرستید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «سربازفراری‌های» لیگ برتری را به جای تیم نظامی به «پادگان» بفرستید
حتی اگر از عجیب بودن اینکه چند بازیکن تیم ملی در برزیل با کارت پایان خدمت جعلی جام‌جهانی را تجربه کرده‌اند هم بگذریم این ماجرا که پدر یکی از این بازیکنان سابقه جنگیدن علیه ایران در جنگ تحمیلی را داشته و حالا پسرش با سابقه جنگی پدرش معاف شده دیگر از عجایب ماجراست.
کد خبر: ۴۲۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳ - 06 August 2014


هر جور که به مسئله نگاه کنیم ماجرای کارت‌های پایان خدمت‌ جعلی بازیکنان لیگ برتری یک رسوایی تمام عیار در فوتبال ماست. اتفاقی که اگرچه در دو ماه گذشته و پس از برملا شدن آن تلاش‌های زیادی برای سرپوش گذاشتن روی ان انجام شد اما به دلیل حجم بالای فاجعه سرانجام برملا شد و روز به روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد. حالا دیگر تعداد بازیکنان متخلف به همان لیست 21 نفره محدود نمی‌شود و خبر از امکان سه‌رقمی شدن تعداد متخلفان هم شنیده می‌شود.


به گزارش تابناک، بعد از قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ گذشته بود که شایعه‌های فراوانی در خصوص کارت پایان خدمت‌های جعلی بازیکنان تیم فولاد به گوش می‌رسید. تیمی که با شایستگی در لیگ گذشته قهرمان شده بود حالا داشت دچار بحرانی می‌شد که بنا به گفته رسانه‌ها ممکن بود جام را کفش بیرون کند. یک باند جعل سند در خوزستان متلاشی شده بود و حالا دامنه فعالیت‌های مجرمانه‌اش داشت دامان خیلی‌ها را می‌گرفت. در آن زمان خیلی‌ها می‌خواستند ماجرا به تلاش‌های دو تیم پرسپولیس و فجر سپاسی نسبت بدهند که یکی جام قهرمانی را از دست داده بود و دیگری به لیگ پائین‌تر سقوط کرده بود.


اما از همان ابتدا سازمان لیگ فدراسیون تلاش کردند تا پای باشگاه‌ها را از این مسئله بیرون بکشند تا تغییر در نتایج لیگ برگزار شده و به پایان رسیده ایجاد نشود. اما هرچه که پیشتر رفتیم ابعاد ماجرا چنان گسترده شد که حالا حتی اخباری مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت پسر مدیرعامل یکی از تیم‌های متهم در این پرونده هم به گوش می‌‎رسد.


حتی اگر از عجیب بودن اینکه چند بازیکن تیم ملی در برزیل با کارت پایان خدمت جعلی جام‌جهانی را تجربه کرده‌اند هم بگذریم این ماجرا که پدر یکی از این بازیکنان سابقه جنگیدن علیه ایران در جنگ تحمیلی را داشته و حالا پسرش با سابقه جنگی پدرش معاف شده دیگر از عجایب ماجراست. شاید همین مثال کافی باشد و دیگر لازم نباشد بگوییم که یکی از این بازیکنان به خاطر قطع نخاع بودن معاف شده و حالا در لیگ هم بازی می‌کند. بی‌شک در جریان این رسوایی نهادهای فراوانی دخیل بوده‌اند و هستند که پرداختن به آن‌ها چندان در مجال این مطلب نمی‌گنجد و جای دیگری می‌خواهد. 


آنچه اکنون اهمیت دارد این موضوع است که که با این بازیکنان متخلف چه برخوردی خواهد شد؟ بالاخره یک تخلف بزرگ در ابعاد وسیع در فوتبال ایران صورت گرفته و گستره آن به حدی است که دیگر نمی‌توان با مدل‌های همیشگی آن را لاپوشانی کرد.


در فوتبال ایران برای حل مشکل سربازی بازیکنان فوتبال یک راه‌حل وجود دارد و آن هم حضور در تیم‌های نظامی است. راه‌حلی منحصربه‌فرد برای یک مشکل منحصربه‌فرد که تنها در فوتبال ایران وجود دارد. غالبا به تیم‌های فوتبالی توصیه می‌شود که با بازیکنان جوان قراردادهای بلند مدت بسته شود تا تیم بعد از پروش یک بازیکن بتواند ثمره هزینه‌های خود را در تیم ببیند. اما همین مسئله منحصربه‌فرد سربازی بازیکنان موجب می‌شود تا هر بازیکن در دوران اوج بازیگری‌اش راهی یک تیم نظامی شود و تیم مولد به مدت دو سال از داشتن بازیکن جوانش محروم می‌شود. بالاخره با توجه به شرایط موجود در فوتبال ایران این یک مزیت برای تیم‌های نظامی است که به راحتی به مدت دو سال می‌توانند به قیمت ارزان‌تر از ثمره آکادمی‌های باشگاه‌های دیگر بهرمند شوند. موضوعی که موجب شده تا تیم‌های دیگر لیگ برتری از این مسئله شکایت کنند. 


نعیم سعداوی مربی تیم فولاد خوزستان روز گذشته به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: «در هر زمينه‌اي که بخواهد رقابتي صورت بگيرد بايد قانون برابري حکم‌فرما باشد. چطور مي‌شود تيم‌هايي بتوانند از شرايط ويژه استفاده کنند و به راحتي هر بازيکني که مي‌خواهد دوران سربازي خود را بگذراند، جذب کنند؟ چرا تيم‌هايي که کارهايي اساسي و بنيادي انجام داده‌اند از جذب چنين بازيکناني محروم هستند و نمي‌توانند در آن زمان از توليدات خود استفاده کنند؟ مطمئنا در آينده بايد فکري به حال اين موضوع شود.»


حالا همین تیم‌های نظامی قرار است به راه‌نجات‌بخش بازیکنان متخلف فوتبال بدل شوند و برای اینکه ابعاد ماجرا گسترده‌تر از این نشود بازیکنان متخلف یکی دو سالی مهمان تیم‌های نظامی ایران در لیگ برتر و لیگ یک شوند تا شاید به این طریق بتوان سرپوشی بر ماجرای رسوایی بزرگ فوتبال ایران گذاشت. اما آیا واقعا تا این میزان مصلحت اندیشی صحیح است؟ اگر بخواهیم بی‌پرده به مسئله نگاه کنیم و بدون در نظر داشتن اینکه نام ملی‌پوشانی چون علیرضا حقیقی و حسین ماهینی و بختیار رحمانی در این لیست قرار داد باید بپذیریم که این بازیکنان در صورت تایید اتهاماتشان متخلف محسوب می‌شوند و جرم‍شان هم جرم کوچکی نیست. آن‌ها با جعل سند سال‌ها دست به یک تقلب بزرگ زده بودند و باید با آن‌ها مطابق قانون و درست مانند سایر متخلفان برخورد کرد.


اینگونه که از موضع‌گیری‌ها در خصوص این ماجرا برمی‌آید آن قاطعیت لازم در برخورد با متخلفان حداقل فعلا در صحبت‌ها دیده نمی‌شود و بعید نیست که به زودی یکی دو مدرک دانشجویی برای این بازیکنان صادر شود، ولو اینکه بازیکن دیپلم هم نداشته باشد، و به این ترتیب ماجرا هرچه سریع‌تر فیصله داده شود ولی واقعا اگر می‌خواهیم در سال‌ها دیگر اتفاقاتی از این دست رخ ندهد یا باید فکری برای قانون سربازی برای بازیکنان فوتبال بکنیم و یا اینکه به جای پوشاندن ماجرا با کلک تیم‌های نظامی، درهای پادگان را به بازیکنان متخلف نشان بدهیم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن