تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819427122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

2500 میلیارد ریال به طرحهای نیمه تمام فرودگاهی اختصاص یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: 2500 میلیارد ریال به طرحهای نیمه تمام فرودگاهی اختصاص یافت کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: این شرکت امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام فرودگاهی در کشور اختصاص داده است.


محمدعلی ایلخانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از باند فرودگاه کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در مجموعه شرکت فرودگاه های کشور 54 فرودگاه عملیاتی وجود دارد که پنج فرودگاه هم توسط هیات امنا و همیاری های مردم در حال ساخت است.
وی بیان کرد: اگر این طرح ها تکمیل شود راهبری آن تحویل شرکت فرودگاه های کشور می شود و ما بر ارتقای تعداد فرودگاه های عملیاتی در کشور بنا نداریم و بیشتر درصدد بهره وری بهتر از این امکانات و ارتقای خدمات و ایمنی هستیم.
وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که برای طرح های نیمه تمام اگر بخش خصوصی علاقه مند باشد به آن واگذار کنیم که سرمایه گذاری کند و برگشت سرمایه را شرکت فرودگاه های کشور ضمانت می کند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: اما این طرح ها بیشتر طرح های تکلیفی دولت و شرکت فرودگاه های کشور است که باید به صورت مشترک سرمای گذاری شود.
وی افزود: به نظر می رسد که استانداری ها و بودجه های ملی می تواند به ما کمک کند که این طرح ها به اتمام برسد.
ایلخانی بیان کرد: اغلب طرح های نیمه تمام، تکلیف شرکت فرودگاه ها نیست و بیشتر تعهدات دولت است که انجام نشده است.
وی گفت: عمده این طرح ها مصوبات سفرهای استانی است که متاسفانه در شرکت فرودگاه ها تکلیف شده اما ردیف های بودجه تخصیص داده نشده و این طرح ها نیمه تمام مانده است.
وی بیان کرد: هر جا طرح نیمه تمام وجود داشته در بودجه عمرانی دیده شده و در حال حاضر هیچ فرودگاهی به دلیل عدم تکمیل طرح های عمرانی دچار مشکل نیست.
ایلخانی با اشاره به اقتصادی کردن فرودگاه ها گفت: افزایش پروازها تنها راه اقتصادی کردن فرودگاه هاست.
وی تاکید کرد: باید تلاش شود شرکت های هواپیمایی بتوانند ناوگان هوایی مناسب اختیار و با افزایش فرکانس پروازی اطمینان بخشی برای مسافر ایجاد کنند.
وی افزود: چون درآمد اصلی شرکت فرودگاه های کشور از نشست و برخاست هواپیما ها و جابجایی مسافر بدست می آید در حال حاضر تناسبی بین ساخت فرودگاه ها و ناوگان هوایی کشور وجود ندارد و آنچه فکر کردیم می تواند کمک کند ایجاد شهرک های فرودگاهی است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: با این اقدام در کنار عملیات فرودگاهی می توانیم سایر خدمات را به مردم شهرهای بزرگ ارایه کنیم و درآمدزایی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: این خدمات شامل خدمات رفاهی، گردشگری و اقامتی است که بخش خصوصی در اراضی فرودگاه ها ایجاد کند و درآمدزایی برای فرودگاه ایجاد می شود که شهر جدید فرودگاهی حضرت امام (ره) در تهران از جمله این شهرک هاست.
ایلخانی خاطرنشان کرد: سایر فرودگاه ها می توانند به همین شکل اگر زمینه سرمایه گذاری داشته باشند توسط بخش خصوصی وارد شوند و ما استقبال می کنیم و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم.
وی گفت: ایجاد شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و مصوبه به شورای نگهبان رفت و از طریق هیات دولت برای اجرا ابلاغ شده است.ک/3
7444/8154



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن