تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804549608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر: برنامه تحول سلامت در970مرکزدرمانی درحال اجرا است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر: برنامه تحول سلامت در970مرکزدرمانی درحال اجرا است اراک - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راهبردهای برنامه تحول نظام سلامت در سطح 970 مرکز درمان دولتی کشور در حال اجرا است که این امر انقلابی زیربنایی در خدمات بهینه به مردم و بهبود کیفی حوزه سلامت محسوب می شود.


دکتر ˈمحمد حاجی آقاجانیˈ روز چهارشنبه در حاشیه بازدید گروه ارزیاب دبیرخانه کشوری طرح تحول نظام سلامت از بیمارستانهای استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: برنامه تحول نظام سلامت از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است که با وجود همه کمبودهای اعتباری و مشکلات با انسجام پیش رفته و هدف اصلی آن رساندن حوزه سلامت به جایگاه واقعی است.
وی بیان کرد: نظام سلامت به دلیل برخی سوء مدیریتها در گذشته با مشکلات متعددی همراه بوده که حل یک شبه آنها امکان ندارد و باید با مشارکت و همراهی مردم، مسوولان و بدنه بهداشت و درمان در جهت رفع آن گام برداشت.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: کاهش پرداخت خدمات بستری از جیب مردم از 37 درصد به هفت و هشت صدم درصد موفقیتی بزرگ است و در سالهای اخیر همواره به عنوان یک خواست و دغدغه جدی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است.
دکتر آقاجانی بیان کرد: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت علاوه بر خدمات دارو و تجهیزات در بیمارستانها در 300 شهر کشور نیز از سه هزار پزشک متخصص برای طرح ماندگاری در مناطق محروم و بیمارستانهای بالای 64 تخت دولتی ثبت نام قطعی شده است.
وی عنوان کرد: قطعیت اقامت بیش از 800 پزشک متخصص در بیمارستانهای دولتی از دیگر مزایای اجرای برنامه تحول نظام سلامت است و در صورت نبود پزشکان مقیم مردم می تواند مراتب تخلف را از طریق سامانه پیامکی 200015190 و یا شماره تماس 1590 اطلاع دهند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزرگترین حمایت دولت از مردم با اجرایی شدن برنامه تحول نظام سلامت با پشتیبانی اعتباری از محل هدفمند کردن یارانه ها صورت گرفته و با جبران بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های بستری، امروز کمتر کسی با هزینه های درمانی زیرخط فقر می رود.
دکتر آقاجانی ادامه داد: یکی از گام های مهم این برنامه مبالغ قابل توجه برای بهبود کیفیت هتلینگ بیمارستانی و ارتقای امکانات اقامتی بیماران است که در تمامی استانهای کشور با تخصیص اعتبارات در حال انجام است.
وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک بدهکارترین مجموعه سلامت در بین استانهای کشور است، گفت: بر اساس مستدات موجود این دانشگاه هم اینک میراثدار بدهی یکهزار میلیارد ریالی است که به دلیل سوء مدیریت دولت قبل امروز شرایط خدمات و کیفیت درمانی را در این منطقه با چالش و کندی همراه کرده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اگر چه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید با وجود همه تنگناهای اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال برای جبران بدهی معوقه دانشگاه علوم پزشکی اراک تامین شده، اما هنوز رقم این معوقه ها بسیار سنگین است و اجازه کار خلاقانه به مسوولان نمی دهد.
دکتر آقاجانی عنوان کرد: ارزیابی ها بیانگر آن است که معوقه های دانشگاه علوم پزشکی اراک به دلیل توسعه بی رویه آموزش عالی بدون درنظر گرفتن منابع مالی و انحراف اعتبار حوزه سلامت برای پر کردن چاله های بخش آموزش پزشکی بوده است.
وی بیان کرد: بزرگترین وظیفه مسوولان حوزه سلامت استان مرکزی امروز باید بر تغییر و اصلاح سیاست های نادرست در حوزه آموزش و مدیریت وراهبری منابع مالی به موازات جلب مشارکت مردمی و راهکارهای جایگزین در تامین منابع باشد.
دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت کشور گفت: یکی از چالش های جدی سلامت در بیشتر استانها به ویژه استان مرکزی فرسودگی فضاهای درمانی و تجهیزات پزشکی در حوزه دولتی است که این مهم مشکلات حوزه سلامت را دوچندان می کند.
دکتر آقاجانی عنوان کرد: نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک یکی از طرح های عمرانی مهم و راکد درمانی است که با توجه به خدمات مادرتخصصی آن در استان مرکزی و استانهای همجوار باید با تدبیر عملیات اجرایی آن از سرگرفته شود.
وی یادآور شد: با توجه به بدهی سنگین یکهزار میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی و محدودیت اعتبار عمرانی حوزه سلامت کشور، بخش دولتی برای تکمیل بیمارستان ولیعصر و اصلاح بخش های فرسوده درمانی استان مرکزی چوب جادو ندارد و می طلبد که راهکارهای جدیدی را با مشارکت بخش خصوصی و سایر وزارتخانه ها برای تامین منابع اعتباری آن اندیشید.
وی افزود: بدون اصلاح ساختار و مدیریت در حوزه سلامت تزریق هر اعتبار با نیازهای متعدد پاسخگو نیست و باید با صبر و متانت و تدبیر به تدریج بدهی های معوقه 16 ماهه پرسنل درمانی استان مرکزی پرداخت شود و اصلاح لازم در جذب نیروهای ناکارآمد و خارج از ضابطه هشت سال گذشته صورت پذیرد.
حضور اعضای دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت برای نخستین بار در کشور از استان مرکزی انجام شده و قرار است که در بازدید یکروزه سه تیم متشکل از بخشهای معاونت درمان، اقتصاد بیمارستانها، پرستاری، امور آزمایشگاهها، غذا ، دارو و تجهیزات پزشکی، پشتیبانی و بسته های خدمتی در سه گروه مجزا از 10 بیمارستان دولتی استان مرکزی بازدید کنند.
این گروه ها عصر امروز در نشستی نتایج ارزیابی گامهای هفتگانه تحول نظام سلامت را در استان به اشتراک می گذارند.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تاکنون 140 بازدید موردی از بیمارستانهای کشور به عمل آمده اما بازدید جمعی برای نخستین بار در دستور کار است.
15 بیمارستان دولتی، سه بیمارستان تامین اجتماعی و دو بیمارستان خصوصی در استان مرکزی وجود دارد.
کاهش پرداخت خدمات بستری 10 درصد شهری و پنج درصد نظام ارجاع روستایی، ترویج زایمان طبیعی، حضور پزشکان مقیم در بیمارستانها، ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم، حمایت از 18 بیماری سخت درمان ، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت و هتلینگ بیمارستانی محتوای هفت بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت است که از نیمه اردیبهشت امسال در کشور کلید خورده است.ک/3
560/559



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن