تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815671470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد محیط زیست خوزستان از آتش زدن باگاس/ تاکید بر تولید کود بیولوژیک از پسماند نیشکر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان مهر از جلسه مدیریت پسماند خوزستان گزارش می دهد؛
انتقاد محیط زیست خوزستان از آتش زدن باگاس/ تاکید بر تولید کود بیولوژیک از پسماند نیشکر
اهواز - خبرگزاری مهر: سوزاندن باگاس نیشکر همچنان به عنوان معضلی است که بسیاری از شهروندان خوزستانی را آزار می دهد.



به گزارش خبرنگار مهر، شفاف سازی شرکت توسعه و نیشکر برای ارائه آمار دقیق سوزاندن باگاس و تاکید به شهرداری های شهرهای مختلف استان برای اجرای مدیریت پسماند از جمله مهمترین تصمیمات آخرین جلسه مدیریت پسماند استان بود که شامگاه سه شنبه در اهواز برگزار شد.

آتش زدن باگاس معضلی اساسی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این نشست گفت: به دلیل راه اندازی نشدن واحدهای تولید کاغذ از باگاس در واحدهای نیشکر، سوزاندن باگاس به معضلی اساسی در آلودگی هوا تبدیل شده است.

احمدرضا لاهیجان زاده افزود: وجود باگاس فراوان در استان می توانست به ثروتی برای خوزستان تبدیل شود.

وی با اشاره به تولید کود بیولوژیک در واحد کشت و صنعت امیر کبیر (از واحدهای تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی) توضیح داد: این واحد صنعتی اقدام به تولید کود بیولوژیک از باگاس کرده است که این اقدام به زمینه اشتغالزایی و جلوگیری از آلودگی هوا بسیار موثر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین گفت: هم اکنون تولید این نوع کود به نتیجه رسیده و محصول کود بیولوژیک وارد بازار شده است.

همه باگاس را تبدیل به کود می کنیم
 
کارشناس مسایل زیست محیطی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که برای معرفی کود تولیدی بیولوژیک در جلسه مدیریت پسماند حضور داشت، گفت: تولید کود بیولوژیک از باگاس نیشکر به عمل می آید و برای نخستین بار در کشور تولید می شود.

محمدباقر گلستان افزود: کود بیولوژیک برای تولید محصولات کشاورزی سالم در باغات مرکبات، پسته، بادام و سیب در خوزستان و دیگر نقاط کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده از باگاس برای تولید کاغذ، ام دی اف از نظر اقتصادی سود بیشتری دارد و تولید کود می تواند در مرحله آخر انجام شود که بدلیل مشکلات اقتصادی و نبود کارخانه تولید کاغذ مجور هستیم مستقیم وارد مرحله تولید کود از باگاس شویم.

کارشناس مسایل زیست محیطی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی یادآور شد: تولید کود بیولوژیک هیچ پسماندی ندارد و در نهایت مقدار پسماند مایعی که دارد نیز می تواند به کود مایع تبدیل شود و احتمالا تا پایان امسال کود مایع را نیز به بهره برداری برسانیم.

گلستان توضیح داد: پارسال واحد امیرکبیر برای قطعاتی از زمین هایش از بیوفر پلت و پودری استفاده کرد، واحد دعبل خزاعی نیز امسال از این کود استفاده می کند. هدفمان این است که همه واحدهای کشت و صنعت از کود بیولوژیک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدا تا انتهای فرایند تولید کود بیولوژیک تحت نظارت کارشناسان متخصص بود، گفت: از ابتدای فرایند تولید، متخصصان دانشکده کشاورزی و مرکز تحقیقات نیشکر همراه ما بودند و تمام کار در چهارچوب فنی و تخصصی صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم با تاکید بر اجرای طرح جامع استفاده از باگاس نیشکر توضیح داد: واردات کاغذ از معضلات جدی کشور به حساب می آید و می توانستیم با حجم باگاس موجود مقدار زیادی از نیاز به کاغذ را تامین کنیم.

احمد سیاحی توضیح داد: شهروندان مناطق مختلف اهواز از سوزاندن باگاس نیشکر ناراضی هستند و برخی مناطق همچون گلستان، چنیبه، بهارستان و... روزی سه مرتبه حیاط منازل خود را باید تمیز کنند.

کارخانه های MDF راه اندازی می شوند

مدیر محیط زیست شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پاسخ به اظهارات مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: یک سوم نیشکر به باگاس تبدیل می شود و هم اکنون 1 میلیون و 300 هزار تن باگاس در واحدهای مختلف نیشکر به عمل می آید.
 
عبدالهادی داریوندپور با بیان اینکه واحدهای مختلف کشت و صنعت برنامه هایی برای راه اندازی کارخانه های تولید کود بیولوژیک، زغال صنعتی و... برنامه هایی در نظر دارند گفت: کارخانه نئوپان در کشت و صنعت دعبل خزاعی ایجاد می شود که این کارخانه هم 350هزار تن باگاس را می تواند مورد استفاده قرار دهد.

وی همچنین یادآور شد: مقدمات راه اندازی کارخانه MDF هم در کشت و صنعت میرزاکوچک خان فراهم شده و به زودی عملیات آن آغاز می شود. راه اندازی دام شهرها در پیرامون واحدهای کشت و صنعت نیشکر نیز از دیگر برنامه های شرکت نیشکر است.

معاون استانداری خوزستان اظهارات مدیر محیط زیست شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را شفاف ندانست و خواستار شفافیت در ارائه آمار و ارقام شد و گفت: عدم توفیق در راه اندازی کارخانه های جانبی برای استفاده از باگاس، نگرانی را بیشتر کرده است. همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز مطالب مطرح شده از سوی مدیر محیط زیست شرکت توسعه نیشکر را زمان بر دانست و خواستار تعجیل در استفاده از باگاس نیشکر در زمینه های مختلف به جای سوزاندن و آلوده کردن محیط زیست شد.
 
دفن زباله بهبهان فاجعه است

در این نشست همچنین طرح جامع دفع و دفن زباله ها در شهرهای مختلف استان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار در این باره گفت: 76 شهر در استان وجود دارد که باید طرح هایی برای شهرداری ها در نظر بگیریم که مکلف به اجرای مدیریت پسماند زباله ها شوند.

سیاحی اظهار کرد: تا پایان ماه آینده باید اولویت بندی شهرها برای مدیریت پسماند انجام شود و از ابتدای سال آینده شهرهای اولویت بندی شده اقدام به اجرای مدیریت پسماند کنند.

روزانه هزار تن پسماند در شهر اهواز تولید می شود که 30 درصد آنرا پسماندهای خشک خانگی تشکیل می دهند.

طرح تفکیک از مبدا پسماندهای خشک یکی از مهمترین و اصلی ترین سیستم مدیریت پسماند است چون اثرات مستقیم در کاهش نرخ پسماند دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز درباره مدیریت رفع پسماند شهرهای مختلف گفت: اهواز به عنوان مرکز استان خط جداسازی زباله های خشک را انجام داده اما همچنان به تولید کمپوست نرسیده است.

لاهیجان زاده افزود: آبادان نیز وضعیت مناسبی دارد اما همچنان بخشی از زباله ها را در تالاب دفن می کنند. دزفول هم کار مدیریت پسماند را شروع کرده اما به کندی پیش می رود. باقی شهرهای استان وضعیت کاملا نامناسبی دارند بطوری که در این زمینه بهبهان فجیع ترین وضعیت دفع پسماند را دارد.
 
تا پایان شهریور تعداد 20 شهر اولویت بندی شده برای مدیریت دفع پسماند مشخص می شود شهرداری های آنها موظف می شوند برای این منظور بودجه در نظر بگیرند و از سال آینده مدیریت پسماند را عملی کنند. همچنین شرکت کشت و صنعت نیشکر نیز در جلسه بعدی باید آمار دقیق تولید باگاس و حجم سوزاندن باگاس را مشخص کند.


۱۳۹۳/۵/۱۵ - ۱۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن