تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814809431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید حضور بانوان در عرصه های مختلف با عبور از ارزش های حاکم بر نظام باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سروری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
نباید حضور بانوان در عرصه های مختلف با عبور از ارزش های حاکم بر نظام باشد
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید در حضور بانوان در مسئولیت‌ها مختلف اجتماعی گفت: نباید حضور بانوان در عرصه های مختلف با عبور از حرائم و ارزش های حاکم بر نظام باشد.
سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح تکریم بانوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است با مسئولیت وزارت کشور در خصوص ارزیابی سازمان‌ها در جهت اجرا و یا عدم اجرای آن اشاره نمود و اظهار داشت : این موضوع اساسآ مسئله‌ای نبوده که شهرداری تهران به صورت مستقل به آن ورود نماید چرا که کاملآ منطبق با مصوبه شورای عالی فرهنگی و باید پرسید چرا دستگاه‌های دیگر در آن اجرای آن کوتاهی نموده‌اند.
وی ضمن اشاره به نامه‌ قائم مقام وزیر کار در خصوص مغایرت اجرای این طرح با کنوانسیون‌های بین‌الملی افزود: با توجه به اهمیت شهرداری تهران به تکریم بانوان در این طرح این اظهارات تنها به معنای آن که نظام جمهوری اسلامی باید ارزش‌های خود را کنار گذاشته و منطبق با کنوانسیون‌ها حرکت نماید.
 سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه  استمرار  و تداوم این رویکردها و نگرش‌ها ی غلط می تواند در بسیاری از موارد دیگر ورود نموده و مسئله‌ساز گردد تصریح کرد: البته نامه‌ی چند روز گذشته‌ی وزیر کار به نوعی سبب اصلاح این نگاه غلط گردید.
سروری با بیان اینکه برخلاف اظهارات رسانه‌های معاند نه تنها هدف تفکیک جنسیتی نبوده بلکه ارتقای نقش زنان در دستگاه‌ها مد نظر است به ایجاد جایگاه‌هایی نظیر مدیر کل امور بانوان و مشاور امور بانوان برای زنان در چند سال اخیر در شهرداری تهران اشاره نمود و تصریح کرد: همه ی اینها با توجه به آمار های رسمی بیانگر ارتقای کمی و کیفی جایگاه زنان در شهرداری بوده چراکه معتقدیم بانوان از ظرفیت‌های مناسبی جهت حضور در بسیاری از مشاغل برخورداند که باید زمینه آن فراهم گردد.
 
وی با تاکید دوباره بر اینکه این طرح نه به معنای تفکیک و تبعیض جنسیتی اجرای آن را در راستای ارتقای جایگاه زنان و رعایت حرائم و ارزش‌های شرعی در محیط کار دانست و افزود: نکته مهمتر آن است که برخلاف موارد عنوان شده از سوی رسانه‌های مغرض و معاند بیشترین استقبال کننده  از این موضوع خود بانوان شاغل در شهرداری هستند که از این مصوبه حمایت می‌نمایند.
 
 
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به جریان‌سازی رسانه‌های مخالف نظام در کشور موضوع نگران کننده را در خصوص برخی از مسئولین و رسانه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی از افراد در داخل در جهت مسیر رسانه‌های معاند و بیگانه حرکت کرده و بازی آنها را می‌خورند که این مهمی است که باید آسیب‌شناسی گردد.
سروری با عنوان اینکه اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی ارتقای جایگاه زنان است به مقایسه کارنامه نظام جمهوری اسلامی با نظام حاکم پیش از انقلاب در خصوص جایگاه و حضور زنان در جامعه اشاره نمود و گفت: امروزه حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی زبانزد دنیا بوده و دشمنان نیز به واسطه‌ی نگرانی از این مسئله با بیان گزارش‌های غرض آلود به دنبال سیاه نمودن آن هستند.
وی با اشاره به اینکه مدعی نیستیم ک در این زمینه بلا اشکال بوده‌ایم نسبت اقدامات مثبت صورت پذیرفته در خصوص ارتقا ؤ جایگاه بانوان را بیشتر عنوان کرد و افزود: در  واقع کارآمدی خود بانوان و اهمیت این مسئله برای نظام سبب ارتقا منزلت  آنان شده است.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ارتقا بانوان در مسئولیت اجتماعی به عدم مغایرت این ارتقا و حضور زنان در جامعه با  ارزش های حاکم بر نظام اشاره نمود و اظهار داشت نباید حضور بانوان در عرصه‌های مختلف با عبور از حرائم و ارزشهای حاکم بر جامعه باشد.
 
سروری ضمن مثبت عنوان نمودن اقدامات اخیر شهرداری تهران به عدم مغایرت آن با کنوانسیون‌ها برخلاف موارد عنوان شده از سوی قائم مقام وزیر کار و رسانه‌ها مخالف اشاره نمود و تصریح کرد: اگر هم مغایرتی باشد اجرای دارزش‌های جامعه در اولویت است ضمن اینکه هیچ مغایرتی وجود نداشته چرا که کنوانسیون ها هیچگاه نگفته‌اند محیط کار زنان و مردان باید مختلط باشد.
 
وی با بیان اینکه دامن زدن به این موضوع تنها سبب خواهد شد موضوعات فرعی حاشیه‌ای جایگزین متن گردد  افزود: بنا بر برداشت بنده از نامه وزیر محترم کار نظر ایشان نیز مبنی بر آگاهی دقیق قائم مقام ایشان بوده است.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با عنوان اینکه تمامی موارد مطرح از سوی کنوانسیون‌ها مطابق با ارزش‌های جمهوری اسلامی نیست که موظف به تمکین ان باشیم خاطر نشان کرد: هرچند برخی از مفاد این کنوانسیون‌ها ظالمانه و خلاف عدالت است اما  ما ضمن تطبیق خود با آنهایی که عادلانه و موافق حقوق بشر هستند خود را در اجرای آن  پیش‌قراوول خواهیم داد.صم/
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن