تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرايط بازنشستگي مشاغل سخت، آسان مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شرايط بازنشستگي مشاغل سخت، آسان مي‌شود
معاون فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي از تسهيل در شرايط بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان‌آور خبر داد و گفت: شرط بازنشستگي در مشاغل سخت پرداخت حق بيمه 4 درصدي توسط كارفرمايان پس از اتمام كار است.
محمد حسين زدا در مورد اصلاح آيين‌نامه مشاغل سخت و زيان آور اظهار داشت: اين موضوع در كميسيون اجتماعي دولت مطرح شده و به زودي طرحي را كه براي اولين بار با مشاركت برخي از نمايندگان مجلس تدوين و ارائه كرده‌ايم، تصويب خواهد شد و در اين صورت يك‌سري از مشكلات كارگران كم مي‌شود.
وي درخصوص جزئيات آيين‌نامه جديد به «مهر» گفت: براساس آيين‌نامه قبلي اگر فردي در سال 10 روز غيبت موجه داشت مي‌توانست با 20 سال سابقه و بدون شرط سني بازنشسته شود اما اگر فردي در سال 11 روز غيبت داشت به خاطر يك روز اضافه بايد پنج سال بيشتر كار مي‌كرد تا بازنشست شود به طوري كه سنوات وي بايد به 25 سال مي‌رسيد كه تمامي اين موارد در آيين‌نامه جديد اصلاح شده است.
به گفته زدا، مورد ديگري كه در آيين‌نامه قبلي وجود داشته، اما اجرا نمي‌شد استفاده از مهلت دو ساله‌اي بود كه به كارگاه‌ها براي شرايط سخت و زيان آور محيط داده شده بود كه متأسفانه اين ماده اجرايي نشد اما در آيين‌نامه جديد اين موضوع مجدداً طوري تنظيم شده كه باعث مي‌شود كارفرماها بتوانند از فرصت استفاده و در جهت رفع سخت و زيان آور بودن كارگاه خود اقدام كنند. به طور مثال اگر در كارگاهي صدا زياد است مي‌توان امكاناتي فراهم كرد تا مشكل برطرف و ديگر كار‌كردن در اين مكان جزو مشاغل سخت و زيان آور نباشد.
معاون فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي اظهار داشت: البته برخي از كارها سخت و زيان آور است ولي نمي‌شود براي رفع آن كاري كرد مانند غواصي، كار در معادن تحت الارضي، خطوط برق فشار قوي و غيره.
وي در مورد حق بيمه مشاغل سخت و زيان آور نيز گفت: فردي كه بازنشسته مي‌شود كارفرما بايد 4 درصد مستمري را پرداخت كند چون شرايطي را فراهم كرده كه يك نفر پيش از موعد بازنشسته شود و تا زماني كه كارفرما نسبت به اين كار اقدام نكند، سازمان تأمين اجتماعي كسي را بازنشسته نمي‌كند و بايد اين مبلغ را يكجا پرداخت كند و در قانون نيز اين موضوع مطرح شده كه تا عدم پرداخت حق بيمه 4 درصدي حكم بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور صادر نخواهد شد.
زدا در خصوص قانون بازنشستگي 10 ساله گفت: اين قانون اجرا مي‌شود و افرادي كه 60 سال سن و سابقه كمتر از 10 سال دارند مي‌توانند به شعب تأمين اجتماعي مراجعه و مابه‌التفاوت حق بيمه سال‌هايي كه پرداخت نكردند تا 10 سال را بپردازند و بلافاصله از يك ماه بعد تا 10 روز حقوق دريافت مي‌كنند.
وي در مورد پرداخت قسطي مابه‌التفاوت حق بيمه نيز گفت: نمي‌توان به صورت قسطي از اين افراد حق بيمه را دريافت كرد چون براي دريافت حقوق بلافاصله بايد سابقه آنها يكجا محاسبه و مستمري‌شان پرداخت شود و در صورت پرداخت قسطي بايد چند سال منتظر باشند و سپس حقوق بگيرند كه اين عملاً به نفع آنها نيست.
معاون فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي گفت: بيمه‌پردازي افراد مشمول قانون بازنشستگي 10 ساله مي‌تواند ادامه داشته باشد و هرچه تعداد سال‌ها بيشتر شود تعداد مبلغ حقوقي كه دريافت مي‌كنند، بيشتر خواهد بود.
به گفته زدا، چنانچه افراد مشمول اين قانون با 10 سال سابقه و 60 سال سن بيمه خود را تا 18 سال افزايش دهند مي‌توانند به جاي 10 روز 18 روز حقوق در ماه دريافت كنند.





تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن