تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804691607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرمانشاه قابليت تامين 10 درصد محصولات كشاورزي كشور را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۳ (۱۷:۴۱ب.ظ)
رئيس سازمان جهاد كشاورزي در حضور معاون اول رئيس جمهور؛ كرمانشاه قابليت تامين 10 درصد محصولات كشاورزي كشور را دارد رئيس سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه گفت: بر اساس مطالعات قطب كشاورزي و در صورت احياء ظرفيتها و بهره برداري مناسب از منابع آبي، اين استان قادر خواهد بود در افق 1404 بيش از 10 ميليون تن و حتي تا 15 ميليون تن نيز انواع محصولات كشاورزي را توليد نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛در جلسه شوراي اداري استان كرمانشاه كه با حضور مهندس جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، مهندس حجتي وزير جهاد كشاورزي و جمعي از نمايندگان استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در سالن شهداي استانداري كرمانشاه برگزار شد، منصوري افزود:در واقع تامين 10 درصد نياز كشور به محصولات كشاورزي در استان كرمانشاه دست يافتني بوده و اين مهم زماني محقق مي گردد كه بتوان با سرمايه گذاري مناسب، از ظرفيت هاي آبي استان حداكثر بهره برداري را برد.
مهندس منصوري افزود: توسعه و بالندگي و رونق اقتصادي استان كاملا وابسته به بخش كشاورزي است، زيرا بخش كشاورزي به نسبت ساير بخش ها كم هزينه تر و زودبازده تر است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه تصريح كرد: تنها با توجه به بخش كشاورزي و به تناسب اثرگذاري آن در اشتغال و احياء ظرفيتهاي كشاورزي استان مي توان بر مشكلات و چالشهاي پيش رو در كرمانشاه پهناور فائق آمد.
وي افزود: اين استان به لحاظ سابقه تاريخي، تمدن كشاورزي، منابع آب و خاك، شرايط اقليمي، چهار فصل بودن و علاقه مندي مردم به فعاليتهاي كشاورزي مي تواند بستر مناسبي براي توليد و ايجاد اشتغال باشد.
منصوري افزود: استان كرمانشاه با 2و نيم ميليون هكتار وسعت و حدود 950 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي و دارابودن حدود 4ميليون و600 هزار واحد دامي، سالانه بيش از 4 ميليون تن انواع محصولات زراعي، باغي و دامي توليد شده كه در صورت حمايت و با هدف گذار ي انجام شده در چهار سال آتي اين ميزان توليد مي تواند افزايش دو برابري داشته باشد.
وي خاطر نشان كرد: قريباً حدود 11 درصد اراضي ديم كشور در استان كرمانشاه قرار داشته، يعني حدود 70 درصد اراضي استان ديم بوده و همانطور كه ميدانيم توليد در اين اراضي كاملاً تابع شرايط اقليمي و بارندگي بوده و به دليل تغييرات اقليمي، خشكسالي و پراكنش نامناسب باران به ويژه در سالهاي اخير توليد در اراضي ديم از لحاظ ريسك توليد يك تهديد محسوب مي شود.
منصوري اظهار داشت: انشاا.. با مهار آبهاي سطحي و انتقال آن به دشتهاي استان، اجراي سيستم هاي نوين آبياري و افزايش راندمان آب مي توان توليد محصولات كشاورزي را به صورت جهشي افزايش داد.
وي در اين راستا پيشنهاداتي از جمله اجرايي شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان را ارئه داد و افزود: با عنايت به اينكه در سنوات قبل مطالعات لازم در راستاي توسعه بخش كشاورزي تحت عنوان قطب كشاورزي منطقه انجام گرفته، انتظار داريم براي اجرايي شدن آن، تامين منابع و ايجاد رديف اعتباري مستقل براي رسيدن به اهداف مندرج در مطالعات اقدام لازم انجام شود.
منصوري در ادامه پيشنهادات خود اضافه كرد: علاوه بر اراضي تحت پوشش سامانه گرمسيري و رودخانه هاي مرزي، در ساير مناطق استان و اراضي كه تامين آب شده بيش از 50 هزار هكتار مطالعه سيستم هاي نوين آبياري انجام شده كه به منظور افزايش بهره وري در مصرف آب و راندمان آبياري اختصاص 3000 ميليارد ريال جهت تجهيز اراضي به سيستم هاي مذكور مورد نياز مي باشد.
وي يادآور شد: حدود 100 هزار هكتار از اراضي زير دست سدهاي احداث شده و يا در حال احداث به ويژه در محدوده سامانه گرمسيري نيازمند اجراي شبكه هاي فرعي بوده كه سالهاست به علت كمبود منابع اجراي آنها بسيار كند و پيشرفت محسوسي حاصل نگرديده كه انشاا.. با عنايت دولت كريمه و عزم جدي در راستاي مهار آبهاي مرزي، منابع لازم براي تكميل و اجراي اين شبكه ها تامين شود.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه گفت: حدود 22 پروژه تامين آب ( ايستگاه پمپاژ) با هدف توسعه باغباني در اراضي شيب دار مطالعه، طراحي و آماده اجراء بوده كه با احتساب اراضي تحت پوشش اين پروژه ها امكان توسعه باغباني در سطحي حدود 60000 هكتار فراهم مي باشد كه براي تحقق اين موضوع و اجراي پروژه هاي مربوطه 6000 ميليارد ريال تسهيلات بانكي و منابع دولتي نيازاست.
وي ساير نيازمنديها براي توسعه كشاورزي استان را تامين و اختصاص 10000 ميليارد ريال تسهيلات بانكي ارزان قيمت جهت راه اندازي واحدهاي جديد، احياء واحدهاي توليدي راكد و نيمه تمام و تامين نقدينگي واحدهاي موجود و... را اعلام كرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي در ادامه موانع سرمايه گذاري در بخش كشاورزي استان را بيان كرده و گفت: فرآيند طولاني در پذيرش و تصويب طرحها، رفت و برگشت طولاني در مسير بانك ها و صندوق توسعه ملي، محدوديت منابع اختصاص يافته به استان و خرد شدن تسهيلات ابلاغي بين 6 بانك كه برخي از آنها با كشاورزي سنخيت نداشته و كارشناس آگاه و مسلط به اين بخش را هم ندارند از موارد مانع سرمايه گذاري است.
وي تعيين كف پرداخت به مبلغ 2000 ميليون ريال را از ديگر مشكلات سرمايه گذاري برشمرد و افزود:در حاليكه برخي از فعاليتهاي كشاورزي نظير برقي كردن چاهها، دامداريهاي كوچك، طرحهاي باغداري و...هستندكه براي تامين نقدينگي هريك از واحدهاي موجود كمتر از 1000 ميليون ريال تسهيلات نياز دارند.
منصوري افزود:علاوه بر طرحهاي معرفي شده جهت دريافت تسهيلات از منابع صندوق توسعه ملي حدود 23 طرح بزرگ كشاورزي نيز با نياز 2400 ميليارد ريالي همچنان در انتظار پذيرش و ارسال شناسنامه هستند.
وي گزينشي عمل كردن برخي بانكها در زمينه پذيرش طرحها و خودداري از پذيرش طرحهاي گلخانه اي، مرغداري و زنبورداري، عدم پرداخت تسهيلات به طرحهاي نيمه تمامي كه قبلاً از منابع صندوق بهره مند شده اند، عدم پذيرش اسناد زراعي مشاعي كشاورزان و اسناد خانه هاي روستايي عليرغم صراحت قانون برنامه پنجم توسط بانكها ، محدوديت سقف اختيار و بررسي پرونده هاي تسهيلاتي در بانكهاي استان، اتلاف زمان در اثر انتقال و ارسال طرحها به بانكهاي مركز و تمركز گرايي مفرط برخي از بانكها كه نظارت و آزاد سازي اقساط طرحها را به كارشناسان بانك در تهران واگذار نموده كه هزينه اجراي طرحها و زمان اجراي آنها را طولاني مي كند و.. را از جمله مهمترين موانع سرمايه گذاري در بخش كشاورزي استان برشمرد.
وي در پايان از حضور معاون اول رئيس جمهور، وزراي جهادكشاورزي و نيرو در استان كرمانشاه و بررسي مشكلات بخش كشاورزي خصوصاً آب و خاك استان تقدير و تشكر كرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن