تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812971861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین زنگ خطر واقعی برای صهیونیستها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخستین زنگ خطر واقعی برای صهیونیستها


تهاجم خشونت آمیز و صهیونیستها به غزه ، احتمالاً موجب تقویت جنبش تحریم محصولات این رژیم خواهد شد که جامعه مدنی غرب برای تحت فشار گذاشتن آنها به خاطر اقدامات غیرقانونی در قبال فلسطینی ها آغاز کرده است. پایگاه اینترنتی تروتدیگ در گزارشی به قلم  ژوان کول نوشت: اگر دامنه این  تحریم ها در اروپا گسترده شود، ممکن است رژیم اشعالگر قدس سالانه بیش از پنج میلیارد دلار ضرر کند. رژیم اشغالگر تقریباً یک سوم مبادلات تجاری خود را با اروپا انجام می دهد و اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری آنها به شمار می روند. بزرگترین اتحادیه صنفی انگلیس موسوم به یونایت در حال حاضر مصمم است برای تصویب تحریم مبادلات تجاری با صهیونیستها کمپین به راه بیندازد .شهردار شهر نیورای در ایرلند شمالی نیز از خرده فروشان در این شهر خواسته است کالاهای صهیونیستی را تحریم کنند.
تحریم محصولات صهیونیستی اسرائیلی
با اینکه دولت ایرلند از تحریم رسمی  بر سر جنگ اخیر غزه خودداری کرده است، اما جامعه مدنی ایرلند به طور کلی از تهاجم به غزه و بی توجهی ظالمانه اشغالگران به غیرنظامیان در این منطقه اعلام انزجار کرده است. بسیاری از شرکت های تجاری بویژه در دوبلین  و کل شهر کینوارا  ایرلند متعهد شده اند محصولات صهیونیستی را تحریم کنند. اتحادیه صنفی خرده فروشان موسوم به «مندیت» از مسئولان فروشگاهها خواسته است کالاهای این رژیم را به مشتریان عرضه نکنند. گوردون دارکی ، اسطوره راگبی ایرلند نیز به تازگی در صفحه خود در توییتر حمایت خود را از کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی اعلام کرد.
تحریم محصولات صهیونیستی اسرائیلی
برخی از شرکت های تجاری ، شهرها و فعالان ایرلندی تنها به تحریم محصولات شرکت های  این رژیم  واقع در کرانه باختری بسنده نکرده اند و خود رژیم اشغالگر را نیز تحریم کرده اند. دامنه تحریم کالاهای صهیونیستی در کل شهرهای کوچک و بزرگ رو به افزایش است. کینوارا واقع در ایرلند از جمله این شهرهاست. برخی شهرهای اسپانیا ، بویژه شهرهایی که ساکنانش گرایش به چپ دارند، سیاست مشابهی را اتخاذ کرده اند. بسیاری از شهروندان چپگرای اسپانیا نیز می خواهند به طور کلی اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهند تا اقدام قاطعانه تری برای تحریم اشغالگران به علت سیاست های آپارتاید و جنایات جنگی در غزه  صورت دهد.
تحریم محصولات صهیونیستی اسرائیلی
بنا بر اعلام روزنامه اکونومیست، پس از آن که رژیم اشغالگر قدس آوریل گذشته موجب شکست مذاکرات صلح با فلسطینی ها به میانجیگری جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شد، 17 دولت اروپایی به شرکت های تجاری کشورهای خود درباره معامله با شرکت های رژیم مستقر در کرانه باختری اشغالی هشدار دادند. به موجب قوانین اتحادیه اروپا ، فلسطینی ها می توانند از این شرکت ها  که در مناطق اشغالی قرار دارد  به دادگاههای اروپا به علت سرقت منابع خود توسط این شرکت های غیرقانونی و شرکای اروپایی شان شکایت کنند. روزنامه اکونومیست با درج گزارشی به جنبش فزاینده برای تحریم شرکت های غیرقانونی صهیونیستی واقع در کرانه باختری شتاب بخشید. در بخشی از این گزارش آمده است :« تسکو: ما واردات میوه را از اسرائیل متوقف کردیم» ، این عنوانی مربوط به یک فروشگاه زنجیره ای انگلیس است که واردات میوه تولید سرزمین های اسغالی را در منطقه اشغال شده دره اردن متوقف کرده است.  دیگران نیز معاملات تجاری با شرکت ها یا  مؤسسات صهیونیستی را به علت استقرار این شرکت ها و مؤسسات به علت شهرک سازی های غیرقانونی متوقف کرده اند.
تحریم محصولات صهیونیستی اسرائیلی
صندوق بازنشستگی هلند موسوم به پی جی جی ام  ، و بزگترین بانک دانمارک موسوم به دانسکه بانک سهام خود را در بانک های رژیم اشغالگر که هزینه ساخت شهرک های غیرقانونی صهیونیست نشین را تامین می کنند، فروخته اند. بزرگترین شرکت دولتی آبرسانی هلند موسوم به ویتنس روابط خود را با شرکت آب  مکوروت متعلق به اشغالگران قطع کرده است. شرکت مکوروت آب را از کرانه باختری به شرکت انتقال می دهد و دوباره به فلسطینی ها می فروشد. صندوق سوروس همه سهام خود را در شرکت سوداستریم، که یک کارخانه در کرانه باختری دارد ( کارخانه ای که دیگر فلسطینی ها را استخدام نمی کند) فروخته است. صندوق ذخیره ارزی نروژ نیز همین کار را کرده است. به نظر می رسد بنیاد بیل و ملیندا گیتس نیز شرکت های صهیونیستی غیرقانونی واقع در کرانه باختری را تحریم کرده است. همچنین رئیس بزرگترین کنفدراسیون اتحادیه صنفی نروژ موسوم به لو خواستار تحریم محصولات صادر شده از سرزمین های اشغالی فلسطین و پاکسازی بازار از کالاهای صهیونیستی شده است. تحریم محصولات صهیونیستی به عنوان یک جنبش به سرعت در اروپا در حال گسترش است و ممکن است تاثیر شدیدی بر شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری بگذارد. اما با توجه به اینکه وضعیت داخلی رژین اشغالگر بیش از پیش با وضعیت این شرکت های واقع در مناطق اشغالی مرتبط است، گسترش دامنه تحریم کالاهای این رژیم به خود خودش نیز اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. این احتمال بویژه در صورتی  افزایش می یابد که اشغالگران به اقدامات وحشیانه خود در فلسطین اشغالی ادامه دهد.


سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن