تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820008768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبتلایان به بیماری های مزمن به عربستان سفر نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: مبتلایان به بیماری های مزمن به عربستان سفر نکنند تهران-ایرنا-فوق تخصص بیماری های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) همچنان در عربستان شیوع دارد، گفت:مبتلایان به بیماری های مزمن به این کشور سفر نکنند.


دکتر مسعود مردانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به آغاز حج تمتع از شهریورماه افزود:افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است مانند نوزادان، کودکان، زنان باردار و افراد میانسال بالای 65 سال سن، مبتلایان به بیماری های مزمن همچون نارسایی کلیه، دیابت، قلبی، ایدز، سرطان و بیمارانی که کورتون با دز بالای 20 میلی گرم در روز مصرف می کنند، بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به این بیماری و عوارض ناشی از آن هستند.
وی اظهار کرد:با توجه به شیوع این بیماری در عربستان این گروه از بیماران بهتر است تا زمان فروکش کردن بیماری از سفر حج عمره و تمتع خودداری کنند.
مردانی ادامه داد: افرادی که بیماری مزمن ندارند و به سفر حج می روند نیز در زمان مراجعت به کشور درصورت مشاهده کوچکترین علامت تب و تنگی تنفس باید به پزشک مراجعه و علایم بیماری را بررسی کنند.
این بیماری بر اثر عفونت ویروسی ناشی از ویروسی به نام کرونا ویروس بروز می کند. منشا این بیماری شتر و خفاش است و بنابر تحقیقات به عمل آمده احتمال انتشار آن از طریق شتر قوی تر است.
این بیماری علاوه بر حیوان به انسان، از انسان به انسان نیز قابل انتقال است.
از سپتامبر سال 2012 اولین مورد عفونت ویروس کرونا در عربستان گزارش شد و تاکنون 842 مورد از ابتلا به این بیماری در جهان به ویژه عربستان و کشورهای همجوار آن گزارش شده که از این تعداد حدود 31 درصد منجر به مرگ منجر شده است.
720 مورد از کل مبتلایان به این ویروس ساکنان عربستان هستند.
در ایران نیز پنج مورد ابتلا در استان کرمان گزارش شده که از این تعداد یک نفر جان خود را از دست داده است.
این بیماری علاوه بر عربستان در کشورهای دیگر همچون آمریکا، امارات، قطر، انگلیس، فرانسه و اردن نیز شیوع داشته است.
مردانی در مورد علایم بیماری کرونا اظهار کرد: افرادی که در جریان سفر به عربستان به این بیماری مبتلا می شوند، در هنگام بازگشت به کشور دچار علایمی در دستگاه تنفسی مانند سرفه، تب و لرز، تنگی نفس، گرفتگی قلب و دردهای استخوانی می شوند که مشابه علایم بیماری آنفلوانزا و سینه پهلو است.
وی افزود:پس از این مرحله با درگیری بیشتر شش ها، سینه پهلو گسترش سریعی در افراد می یابد و منجر به بستری شدن بیماران در بخش ICU می شود که افرادی که به این مرحله می رسد احتمال مرگ آنها بیشتر می شود.
مردانی اظهار کرد:به طور کلی افرادی که ابتلای آنها به این بیماری تایید شده است، در مراکز درمانی بستری می شوند و اکسیژن، خون و آنتی بیوتیک به آنها داده می شود و اگر نتوانند نفس بکشند در دستگاه تنفس مصنوعی گذاشته می شوند و در نهایت از هر سه بیماری که به مرحله تنفس مصنوعی می رسند، یک نفر جان خود را از دست می دهد.
وی با بیان اینکه این بیماری نه داروی خاص و نه واکسن دارد، ادامه داد: بهترین راه مقابله با کرونا ویروس پیشگیری از ابتلای به آن است.
مردانی افزود:راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی، روبوسی نکردن با حجاج و دست ندادن با آنها پس از مراجعت به کشور و ملاقات با حجاج حداقل دو هفته پس از مراجعت به کشور است چراکه اگر ناقل این بیماری باشند طی دو هفته اول می توانند آن را به دیگران منتقل کنند.
فوق تخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا و شیوع این بیماری باید میزان اطلاع و شناخت پرسنل پزشکی و پرستاران با این بیماری بیشتر شود و عموم مردم به ویژه افرادی که برای حج عمره و تمتع به عربستان سفر می کنند، افزایش یابد.
مردانی گفت: تمام مراکز بهداشتی درمانی کشور درحال حاضر به تجهیزات لازم برای نمونه برداری از ترشحات دستگاه تنفسی افراد مشکوک به این بیماری مجهز شده اند و می توانند با آزمایش های دقیق مولکولی وجود احتمالی این بیماری را تشخیص دهند.
به گفته محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به همه مراکز بهداشتی کشور برای تشخیص به موقع این بیماری اعلام آماده باش داده شده است و افراد مشکوک به این بیماری باید تحت آزمایش های پزشکی قرار گیرند.
علمی(4)1834**1440



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن