تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798680212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغذیه با شیرمادر بیماری های مزمن دوران بزرگسالی را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغذیه با شیرمادر بیماری های مزمن دوران بزرگسالی را کاهش می دهد زنجان - ایرنا - یک متخصص کودکان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: تغذیه با شیر مادر احتمال ابتلا به بیماری های مزمن در بزرگسالی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.


زهره ترابی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی شیر مادر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شیر مادر بهترین تغذیه برای رشد و تکامل کودک است و احتمال چاقی و برخی بیماریهای مزمن مانند قلبی و عروقی، سرطانها و دیابت را در بزرگسالی کاهش می دهد.
وی، یادآورشد: شیر مادر به علت داشتن عوامل خاص ایمنی، نوزاد را در برابر برخی عفونت ها محافظت می کند.
ترابی، افزود: تکلم بهتر، هوش بالا، کسب مهارت های تکاملی و تحصیل بهتر از جمله مزایای تغذیه نوزاد با شیر مادر محسوب می شود و از سویی دیگر شیردادن یک رابطه دوسویه و بسیار قوی بین مادر و نوزاد را برقرار می کند.
مسوول تغذیه با شیرمادر مرکز آموزشی درمانی تخصصی وفوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، تصریح کرد: شیردهی باید بر اساس میل و تقاضای شیرخوار به ویژه هنگام شب حداقل در شبانه روز باید هشت بار انجام شود.
وی، اظهار کرد: بهترین راه تشخیص کافی بودن شیر یک مادر افزایش وزن کودک با توجه به منحنی رشد است و باید نوزاد به طور مرتب و منظم در مراکز بهداشتی کنترل وزن شود.
یک کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به اهمیت و مزایای تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و گفت: شیر مادر نه تنها در تامین تندرستی دوران شیرخوارگی و کودکی نقش بسزایی دارد، بلکه حتی در دوران سالمندی، تأثیر مثبت آن بر سلامت انسان آشکار است.
مریم سکاکی، افزود: ترکیب شیرمادر طوری است که از هنگام تولد تا پایان شیرخوارگی به تناسب نیاز کودک اندک اندک تغییر می کند و همین مسله موجب می شود، همواره کودک از مطمئن ترین و مناسب ترین تغذیه بهره مند شود.
وی، با بیان اینکه شیر مادر مزایای متعددی دارد، تصریح کرد: آغوز، ماک یا شیر روزهای اول که زرد رنگ و غلیظ بوده بسیار مغذی و حاوی مواد مفید و ارزنده ای است که بهترین واکسن برای حفاظت کودک در برابر بیماریهای عفونی است.
سکاکی، افزود: سلولهای زنده و مواد مختلف ضد عفونی موجود در شیر مادر، دارای خاصیت از بین بردن میکروبها و ویروسی را دارد و در نتیجه، احتمال ابتلای شیرخوار به بسیاری از عفونتها و بیماریهای دوران کودکی را کاهش می دهد.
وی، اظهار کرد: تداوم شیردهی در کودکان مبتلا به اسهال، تعداد دفعات اجابت مزاج، مدت بیماری و نیاز به ORS را کاهش می دهد و سبب پیشگیری از کم آبی در کودکان می شود.
این کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: مقدار چربی شیر مادر در شروع هر وعده شیرخوردن کم است و سپس میزان آن به تدریج افزایش می یابد و به همین دلیل شیرخوار پرخوری نمی کند و کمتر چاق می شود.
وی، با اشاره به اینکه به علت وجود آب کافی در شیر مادر، به ویژه ابتدای شیر، تشنگی شیرخوار برطرف و اشتهای او تحریک می شود، یادآورشد: تغذیه انحصاری نوزاد با شیرمادر به مدت شش ماه توصیه می شود و حتی در شرایط اقلیمی خیلی گرم نیز نیازی به دادن آب به نوزاد نیست.
سکاکی افزود: میزان سدیم و پروتئین شیر مادر به حدی است که به کلیه های نوزاد که هنوز کامل نشده است، صدمه وارد نمی کند.
وی، با بیان اینکه شیر مادر پاکیزه و دارای درجه حرارت مناسب و عاری از آلودگی میکروبی است، اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر رابطه عاطفی بین مادر و فرزند را بیشتر می کند.
این کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر، شیرخواران را در مقابل بیماریهایی که موجب سوء تغذیه و اختلال در فراگیری می شود، محافظت می کند.
وی، یادآورشد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، در دوران بلوغ امنیت روانی بیشتری دارند.
سکاکی، افزود: جذب آهن در شیر مادر به مراتب بهتر انجام می شود و نیازی به دادن قطره آهن تا شروع تغذیه تکمیلی نیست.
وی، خاطرنشان کرد: مادرانی که به نوزادانشان شیر می دهند زودتر وزن اضافی دوران بارداری خود را از دست داده و به حالت طبیعی قبل از بارداری برمی گردند.
این کارشناس مامایی، گفت: این مادران در طول مدت شیردهی می توانند استراحت کافی داشته باشند که موجب تقویت نیروی آنان می شود.
وی، اظهارکرد: با توجه به کاهش بروز بیماری در شیرخوار هزینه درمان، بستری شدن و درخواست خدمات پزشکی کاهش یافته و در نهایت از بار هزینه های اقتصادی جامعه نیز کاسته می شود.
سکاکی افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی با کنترل موالید و فاصله گذاری مناسب بین فرزندان سبب ارتقاء سلامت جامعه می شود.
وی، کاهش سرطان سینه، تخمدان و پوکی استخوان رااز دیگر مزایای شیردهی مادران برشمرد.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از یک میلیون کودک در اثر ابتلا به بیماریهای اسهالی، عفونتهای تنفسی و سایر عفونتهای ناشی از تغذیه ناکافی با شیر مادر جان خود رااز دست می دهند.
سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، تغذیه انحصاری با شیر مادر را از زمان تولد تا پایان شش ماهگی، همچنین تداوم آن همراه با تغذیه تکمیلی تا پایان دو سالگی را توصیه کرده است.
596/7320



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن