تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802752265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوابیه شورای شهر به اعتراض فرمانداری در خصوص الزام شهرداری به پرداخت دیون تصویب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جوابیه شورای شهر به اعتراض فرمانداری در خصوص الزام شهرداری به پرداخت دیون تصویب شد تهران بزرگ-ایرنا- جوابیه شورای اسلامی شهر تهران در اعتراض فرمانداری به متن مصوبه الزام شهرداری تهران به تسویه دیون اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال 92 تصویب شد.


به گزارش ایرنا، علیرضا دبیر روز سه شنبه در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در مورد تصویب جوابیه ای که کمیسیون برنامه و بودجه شورا تهیه کرده بود؛ اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران برای اولویت بخشیدن به پرداخت مطالبات مردم از شهرداری این مصوبه را تصویب کرد که با اعتراض فرمانداری مواجه شد.
دبیر اضافه کرد: به منظور تامین نظر فرمانداری تهران جوابیه مختصری آماده شده که در آن بر ضرورت تایید اداره کل حسابرسی شهرداری تهران تاکید شده است.
اقبال شاکری به عنوان یکی از مخالفان این جوابیه اظهار داشت: دیون مناطق و سازمان ها و شرکت های شهرداری مربوط به سالهای گذشته است و جحم دیون بیشتر از مقدار اعتباری است که تخصیص داده شده و ما برای موظف کردن شهرداری باید منابع مالی اش را هم تامین کنیم و این امکان پذیر نیست.
وی برای حل معضل دیون شهرداری به پیمانکاران پیشنهاد کرد، ظرف دو ماه شهرداری گزارش دقیق ارایه دهد تا نحوه پرداخت آن بررسی شود که این پیشنهاد به تصویب اعضا نرسید.
شاکری تصریح کرد: برخورد احساسی با این موضوعات بدون اطلاعات کافی شهرداری را به دردسر می اندازد.
رحمت الله حافظی به عنوان مخالف مصوبه آن را موجب بهم ریختن ساختار بودجه دانست و گفت: ایراد فرمانداری منطقی و قانونی است و ما نمی توانیم خلاف آن عمل کنیم و پیشنهاد می کنم ایراد فرمانداری را بپذیریم و اول دیون را شفاف کنیم.
اسماعیل دوستی نیز در ادامه با اشاره به اینکه فرمانداری دقت لازم را به متن ماده واحده نداشته؛ متن مصوبه شورا را قرائت کرد و گفت: شهرداری تهران موظف است نسبت به تسویه دیون قطعی شده اشخاص حقیقی و حقوقی که در غالب بودجه های سنواتی گذشته تا پایان سال 92 اقدام کند.
وی در این باره توضیح داد: با این مصوبه به این نتیجه می رسیم دیون چه میزان است و چه مقدار از آن را می توانیم پرداخت کنیم، تا مابقی را در بودجه سالهای آینده در نظر بگیریم.
دبیر نیز در ادامه با اشاره به اینکه این طرح به امضای 27 نفر از اعضای شورا رسیده، تاکید کرد: بعد از تصویب این طرح جلسات متعددی را برای حسابرسی دیون مناطق معاونت های شهرداری تهران برگزار کردیم و در حال حاضر هم یک تیم 10 نفره در حال بررسی دیون شهرداری به پیمانکاران هستند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه برای پرداخت دیون، ردیف مشخصی پیش بینی شده، گفت: هر سال برای بازپرداخت دیون در بودحه 800 میلیارد تومان پیش بینی می شد، اما امسال تنها 100 میلیارد تومان پیش بینی شده است .
احمد حکیمی پور با اشاره به تبصره بند 30 ماده 71 مبنی بر اینکه کلیه پرداخت های شهرداری با رعایت قانون معاملات شهرداری باید عمل شود؛ این مصوبه را شتاب زده دانست و گفت: ایراد فرمانداری وارد است و ما باید قبول کنیم اشتباه کرده ایم.
محسن سرخو نیز مخالف جوابیه فرمانداری بود و در این باره اظهار داشت: اگر بگوییم شهرداری به طور مستقل اقدام کند، ممکن است منجر به اختلاف در توزیع بودجه شود، بنابراین پیشنهاد می کنم به مصوبه، عبارت «در قالب متمم بودجه سال 93 » را اضافه کنیم.
محمد سالاری با اشاره به اینکه علت امضای این طرح وجود معضل عمومی پیمانکاران شهر تهران بوده گفت: در همه مناطق در بازدیدهای میدانی پیمانکاران مختلف برای طلب های خود به اعضای شورای شهر مراجعه می کنند و اگر تعیین تکلیف نکنیم، پیمانکاران از کار کم می گذارند.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا شهر ادامه داد: ما می بینیم که معاونت عمرانی یا دیگر معاونت ها، پیمانکاران را به بانک شهر مراجعه می دهند و مطالبات آنها را در قالب وام بازپرداخت می کنند، در عین حال معلوم نیست متمم وجود داشته باشد یا نه و نمی توانیم این بازپرداخت را به متمم موکول کنیم.
سالاری بعد از بیان وضع موجود با جوابیه اعتراض فرمانداری نیز مخالفت کرد و گفت: این مصوبه بهانه ای برای به هم ریختن تخصیص بودجه می شود و این کار خطرناکی است.
وی پیشنهاد داد: مصوبه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شود.
احمد مسجدجامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد بیان کرد: برای بررسی در کمیسیون تلفیق فرصت نداریم و این موضوع باید الان بررسی شود.
در پایان بعد از بحث و بررسی جوابیه اعتراض فرمانداری به تصویب اکثریت اعضا رسید.
تهرام/7561/ 699



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن