تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803318921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوابیه اعتراض فرمانداری به تسویه دیون اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال ۹۲ تصویب شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
جوابیه اعتراض فرمانداری به تسویه دیون اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال ۹۲ تصویب شد
در هشتاد و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران جوابیه اعتراض فرمانداری به متن مصوبه الزام شهرداری تهران به تسویه دیون اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال ۹۲ تصویب شد.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جریان تصویب جوابیه ای که کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تهیه کرده بود؛ علیرضا دبیر رییس این کمیسیون اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تهران به منظور اولویت بخشیدن به پرداخت مطالبات مردم از شهرداری این مصوبه را تصویب کرد که با اعتراض فرمانداری مواجه شد.
 
دبیر اضافه کرد:‌ به منظور تامین نظر فرمانداری تهران جوابیه مختصری آماده شده که در آن بر ضرورت تایید اداره کل حسابرسی شهرداری تهران تاکید شده است.  
 
اقبال شاکری به عنوان یکی از مخالفان این جوابیه اظهار داشت: دیون مناطق و سازمان ها و شرکت های شهرداری مربوط به سالهای گذشته است و جحم دیون بیشتر از مقدار اعتباری است که تخصیص داده شده. ما برای موظف کردن شهرداری باید منابع مالی اش را هم تامین کنیم و ین امکان پذیر نیست.
 
این عضو کمیسیون عمران شورا با اشاره به محدود بودن بودجه مناطق بیان داشت:‌ در بحث تخصیص در بودجه جاری تا ۹۵ درصد؛ بودجه نگهداشت تا ۷۳ درصد و بودجه عمرانی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محقق می شود و با این شرایط چطور از شهردار منطقه می خواهید مطالبات را با این بودجه محدود بپردازد؟
 
شاکری برای حل معضل دیون شهرداری به پیمانکاران پیشنهاد کرد ظرف دوماه شهرداری گزارش دقیق ارايه دهد تا نحوه پرداخت آن بررسی شود که این پیشنهاد به تصویب اعضا نرسید.  
 
او در پایان گفت:‌ برخورد احساساتی با این موضوعات بدون اطلاعات کافی شهرداری را به دردسر می اندازد.
 
دنیامالی به عنوان موافق این جوابیه عنوان کرد:‌ فرمایشات آقای شاکری درست است اما اکثریت پرداخت ها در کد و ردیف های پروژه لحاظ شده است.
 
حافظی دومین مخالفی بود که مصوبه را موجب بهم ریختن ساختار بودجه دانست و گفت:‌ ایراد فرمانداری منطقی و قانونی است و ما نمی توانیم خلاف آن عمل کنیم. پیشنهاد می کنم ایراد فرمانداری را بپذیریم و  اول دیون را شفاف کنیم.
 
دوستی نیز در ادامه با اشاره به اینکه فرمانداری دقت لازم را به متن ماده واحده نداشته؛‌ متن مصوبه شورا را قرائت کرد و گفت:‌ شهرداری تهران موظف است نسبت به تسویه دیون فطعی شده اشخاص حقیقی و حقوقی که در غالب بودجه های سنواتی گذشته تا پایان سال ۹۲ اقدام کند.
وی در این باره توضیح داد:‌با این مصوبه به این نتیجه می رسیم دیون چقدر است و جقدر را می توانیم پرداخت کنیم تا مابقی را در بودجه سالهای آینده ببینیم.
 
دبیر نیز با اشاره به اینکه این طرح به امضای ۲۷ نفر از اعضای شورا رسیده تاکید کرد:‌بعد از تصویب این طرح جلسات متعددی را برای حسابرسی دیون مناطق معاونت ها و … برگزار کردیم و در حال حاضر هم یک تیم ۱۰ نفره در حال بررسی دیون شهرداری به پیمانکاران هستند
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه برای پرداخت دیون ردیف پیش بینی شده گفت:‌ هر سال برای بازپرداخت دیون در بودحه ۸۰۰ میلیون تومان پیش بینی می شد اما ما امسال ۱۰۰ میلیون این رقم را پیش بینی کرده ایم.
 
حکیمی پور با اشاره به تبصره بند ۳۰ ماده ۷۱ مبنی بر اینکه کلیه پرداخت های شهرداری با رعایت قانون معاملات شهرداری باید عمل شود؛ این مصوبه را شتاب آلود دانست گفت: ایراد فرمانداری وارد است و ما باید قبول کنیم اشتباه کرده ایم.
 
سرخو نیز مخالف جوابیه فرمانداری بود و در این باره اظهار داشت: اگر بگوییم شهرداری راسا اقدام کند ممکن است منجر به درهم ریختگی بودجه شود پیشنهاد می کنم به مصوبه عبارت «در قالب متمم بودجه سال ۹۳ » را اضافه کنیم.
 
سالاری با اشاره به اینکه علت امضای این طرح وجود معضل عمومی پیمانکاران شهر تهران بوده گفت:‌ در همه مناطق در بازدیدهای میدانی پیمانکاران مختلف برای طلب های شان به ما مراجعه می کنند اگر تعیین تکلیف نکنیم پیمانکاران از کار کم می گذارند.
 
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شور ادامه داد:‌ ما می بینیم که دوستان در معاونت عمرانی یا دیگر معاونت ها پیمانکاران را به بانک شهر مراجعه می دهند و مطالبات آنها را در قالب وام بازپرداخت می کنند. در عین حال معلوم نیست متمم وجود داشته باشد یا نه و نمی توانیم این بازپرداخت را به متمم موکول کنیم.
 
سالاری بعد از بیان وضع موجود با جوابیه اعتراض فرمانداری نیز مخالفت کرد و گفت:‌ این مصوبه بهانه ای می شود که همه تخصیص بودجه بهم می ریزد و این کار خطرناکی است.
 
وی افزود: من امضا کردم و اشتباه کردم. پیشنهاد می کنم مصوبه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شود .
 
مسجد جامعی در مخالفت این پیشنهاد بیان کرد: برای برررسی در کمیسیون تلفیق فرصت نداریم و این مووضع باید الان بررسی شود.
 
دنیامالی در پاسخ به سالاری گفت: مگر شهرداری می تواند چند هزار دلار دیون داشته باشد که شما نگران بهم ریختن بودجه هستید؟  این کار بر اساس بودجه انجام می شود و اشکال فرمانداری اشکل شکلی است.
 
در پایان بعد از بحث و بررسی جوابیه اعتراض فرمانداری به تصویب اکثریت اعضا رسید.







تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن