تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821204101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده قزوین در مجلس: پشت میزنشینی تنها راه برای اشتغال تحصیل کردگان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده قزوین در مجلس: پشت میزنشینی تنها راه برای اشتغال تحصیل کردگان نیست قزوین-ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پشت میزنشینی در ادارات و دستگاه های دولتی تنها راه برای اشتغال تحصیل کردگان نیست.


حجت الاسلام و المسلمین سید ˈمرتضی حسینیˈ روز سه شنبه در جمع مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته مهارت (11 تا 17 مرداد) در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان البرز برگزار شد، افزود: ایده آفرینی و کارآفرینی و توجه به ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه اشتغال باید بیشتر مورد توجه تحصیل کردگان جویای کار قرار بگیرد چراکه دولت در وضعیت فعلی با حجم زیادی از کارمندان اضافی روبرو است و فعلا امکان جذب و تزریق نیروهای جدید وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان، کارمند شدن و پشت میز نشینی را به دیگر کارها از جمله حضور و فعالیت در شرکت های خصوصی حتی با حقوق بیشتر ترجیح می دهند، گفت: این موضوع یکی از نقاط ضعف جدی کشور در حوزه اشتغال است که بخش زیادی از آن با توجه به آموزش فنی و حرفه ای و ارتقای مهارت ها در سطح جامعه قابل حل است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا گزارشی از معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در مجلس قرائت شد که در آن اعلام شد دولت دارای 800 هزار کارمند اضافی است، افزود: این در حالی است که ژاپن با بیش از 1.5 برابر جمعیت ایران دارای 350 هزار نفر کارمند دولتی است.
حسینی با انتقاد از اینکه بخش زیادی از اعتبارات دولت به جای پرداختن به امور زیرساختی و سرمایه گذاری صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق کارمندان می شود، اظهار کرد: این رویه صحیح و منطقی نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنر ما باید اداره کشور با درآمدهای غیرنفتی باشد، اظهار کرد: منابع نفتی خود را باید به جای صرف امور جاری و غیرضرور برای صرف سرمایه گذاری و احداث زیرساخت های مورد نیاز کنیم.
وی در ادامه نقش آموزش های فنی و حرفه ای و توانمندسازی مهارتی مردم را در ایجاد فرصت های شغلی جدید و رشد اقتصادی کشور مهم دانست و گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب و جذب کارجویان زمینه لازم را برای افزایش توان مهارتی جامعه فراهم کنیم.
نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ارتقای سطح مهارت در جامعه کاری کرد تا مردم در همه جا حتی منازل خود نیز قادر به اشتغال و کسب درآمد باشند.
حسینی ادامه داد: توجه به موضوع یاد شده و استفاده از ظرفیت های معطل در بخش مهارت کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: به طور نمونه در بخش قالی بافی ظرفیت های زیادی داریم که از آنها استفاده نکرده ایم و این در حالیست که قالی های ایرانی در خیلی از نقاط دنیا طرافداران و مشتریان بسیار زیادی دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود بر توجه به مسایل اخلاقی،تربیتی و پرورشی در کنار آموزش تاکید کرد و گفت: بی توجهی به این موضوع آسیب های زیادی را به جامعه وارد می سازد.
حسینی در پایان گفت: مجلس به نقش مهم آموزش فنی و حرفه ای در حوزه اشتغال و کارآفرینی واقف است، بنابراین آماده هرگونه حمایت در جهت تقویت این دستگاه و ارتقای مهارت در سطح جامعه می باشد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بدون توجه به ارتقای مهارت و تخصص در جامعه نمی توان به اهداف خود در حوزه اشتغال دست پیدا کنیم.
ˈرجب رحمانیˈ، بیکاری جوانان را یکی از دغدغه های مهم مردم و مسوولان برشمرد و افزود: با حرفه آموزی جوانان مطابق با نیازهای کشور و جامعه می توان بخش قابل توجهی از جمعیت بیکار کشور را صاحب شغل کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیلات و امکانات خوبی برای حرفه آموزی و ارتقای مهارت جوانان از سوی دولت فراهم شده است که این قشر باید از این ظرفیت به شکل بهتری استفاده کنند و آنرا فرصتی برای ورود به بازار کار و کارآفرین شدن بدانند.
7392/ 614



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن